20 Reacties

4 jaar geleden

Beetje olie in de fles elke dag 1 x

4 jaar geleden

Hey, wij hadden hetzelfde probleem met ons zoontje en op advies van de kinderarts zijn we hem Probiotical beginnen geven. Het duurt tijdje eer het werkt, maar nu gaat stoelgang veel vlotter en is het minder hard. Lactulose kan eventueel ook helpen, maar hier heb ik geen ervaring mee.

4 jaar geleden

Niet te veel banaan geven. Pruimen/ bruine bonen helpen bij mijn zoontje erg goed. We hebben ook een tijdje lactulose gegeven ivm johannespitbroodmeel dit werkte erg goed. Maar daar is hij nu helemaal vanaf en hij poep echt goed nu

4 jaar geleden

Bij mijn oudste dochter hadden we hetzelfde probleem. Echt heel heftig om te zien. Wij hebben toen op advies van het cb lactulose gebruikt. Paar druppels in iedere fles. Na een paar dagen ging de stoelgang steeds beter. Toevallig net het potje weer gevonden, is inmiddels over de datum..😁

4 jaar geleden

Wij ook hetzelfde probleem...met eten van alles geprobeerd, geen banaan, wel perzik, etc.helemaal geen avondhapje tot een aantal dagen helemaal niets. Maar na 9 dagen niet poepen, op advies van huisarts lactulose gegeven. Ik geef nog borstvoeding, dus wat afgekolfd en lactulose bij in de fles gedaan. Na 48uur begon ze te poepen...direct verlichting. We hebben ons rustige kindje weer terug. :)

4 jaar geleden

Pruimenhapjes geven wellicht? Lactulose werd het hier alleen maar erger van door krampjes

4 jaar geleden

Genoeg water laten drinken helpt bij ons dochtertje heel goed! Wij geven ongeveer 120 ml water extra op een dag (klein dr. Brown flesje). Als we dit niet doen kan ze ook niet poepen.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje 6,5 maand krijgt sinds gisteren ook lactulose. Omdat ze inderdaad ook moeite heeft met haar ontlasting. Alleen vraagje nu lees ik dat jullie het mengen met een flesje moet dat of niet? Want ik geef het gewoon zo maar is niet echt een succes :(

4 jaar geleden

Bij de groentehapjes doe ik wat olijfolie. Verder iedere week 1 a 2 keer een zakje pruimenmoes van Ella's Kitchen. Dan blijft het aardig goed op gang. In het verleden lactulose gegeven toen ze alleen borstvoeding kreeg, daar reageerde ze ook goed op.

4 jaar geleden

Reactie op KimberleyElena

Mijn dochtertje 6,5 maand krijgt sinds gisteren ook lactulose. Omdat ze ind ...
Ik gaf het haar met een spuitje in dr mond ging prima.

4 jaar geleden

De olijfolie door het eten en ipv de olvarit pap de eigen merk graanontbijt van de albert heijn werkt ook goed op de darmen(bij mij en mijn zoontje allebei). Zeker geen fruit potjes met banaan geven want je weet niet of ze daar goede rijpe bananen voor hebben gebruikt. En als dit bovenstaande niet helpt vraag bij de huisarts. Ik heb dit met mijn zoontje van 10 nog steeds die pakt zelf extra olijfolie en eet heel vezelrijk en niet te veel pasta dingen want ook dat gaat mis.

4 jaar geleden

Wij hadden van in het begin een kind dat zeer moeilijk stoelgang maakt. Minder dan 1 luier per week! We hebben dan glucose zetpillen gekregen van de kinderarts.. we steken deze op als hij 5 dagen geen stoelgang heeft gemaakt of wanneer we zien dat hij heel veel pijn heeft. Ik doe nu ook extra olie door zijn groentenpap. Ik merk wanneer ik dit vergeten ben.. :) Met zo'n zetpil heeft hij binnen het kwartier een flinke luier vol, instant verlichting.. :) Fruitpap heeft hier geen effect. Geen enkel.....

4 jaar geleden

Wat meer water in de papjes doen zodat het wat meer loperig is en wat meer olie toevoegen.

4 jaar geleden

Mijn dochter (ondertussen 6,5 maand oud) heeft ook rond 6 maanden stoelgang problemen gehad. Had ook veel moeite met het uitdrijven van de stoelgang, 1x tot bloedens toe, harde stoelgang... Ik geef sinds dan zo nodig een glycerine suppo. Ook extra water, meer plantaardige olie bij groentenpap, geen banaan, wel pruimen, peer en appelsien. Ook de buik circel vormig wat masseren heeft geholpen. Ondertussen is de stoelgang gelukkig weer normaal.

4 jaar geleden

Mijn zoontje, 6 maanden, had er ook last van. Op advies van het consultatiebureau geven wij geen olie meer, en geen worteltjes, en natuurlijk geen banaan. Pruim vond ie heel vies. Wel geven we extra water nu, en nu gaat het goed!

4 jaar geleden

Extra water gaf het cb als tip, als ze meer overgaan naar vaste voeding, en dus minder melk drinken.

4 jaar geleden

Bedankt voor de tips! Heb de lactulose druppels gebruikt! Werkt super! En let nu meer op... Meteen resultaat 3 avonden op rij alles er uit na 2 weken 🙈

4 jaar geleden

Reactie op KimberleyElena

Mijn dochtertje 6,5 maand krijgt sinds gisteren ook lactulose. Omdat ze ind ...
Wij gaven het ook niet in de fles maar met zo'n spuitje schuin in de mond in het wangeletje iedere keer een beetje spuiten.

4 jaar geleden

Je hebt bij de ah van Ella's kitchen een pruimenhapje.. Ik heb er standaard een paar in huis. Mocht hij een keer harde ontlasting hebben dan geef ik hem zo'n half zakje of soms een hele. En hij vindt het ook heerlijk.

4 jaar geleden

Ow en wat ook helpt is door elke warme hap een scheutje olijfolie erdoor te mixen.