48 Reacties

4 jaar geleden

Kun je haar dan niet een uurtje in de maxi cosi laten slapen? Breng je haar op die manier naar de opvang

4 jaar geleden

Bij de opvang hebben ze vast gauw genoeg door of jullie meisje nog even wil slapen. Dan kan dat vast. Ik heb volgende week hetzelfde en dit is wat de opvang bij mij aangaf. Wakker houden hoeft niet. Als ze behoefte heeft aan slaap, dan zal ze nadat je haar hebt gebracht, vast nog even kunnen slapen. Wat je ook zou kunnen proberen, is het voeden iets te rekken, zodat je net klaar bent, als het tijd is om te gaan. Dan kan ze bij de opvang direct het bedje in. Ik heb me er ook druk om lopen maken, maar bedenk maar zo; ze hebben daar genoeg ervaring en de kleine zal daar vast een goed ritme opbouwen.

4 jaar geleden

Zou inderdaad ook in e maxicosi zetten zodat je gewoon on vertrekken op het moment dat je moet gaan

4 jaar geleden

Ik zou haar wakker maken net voordat je weg gaat. Kunnen ze daar een flesje geven en dan nog even op bed doen. Je kunt het ook op de opvang even vtv vragen of dit mogelijk is. Dan ben je er rustig onder. In de maxi cosie laten slapen zou ik niet doen.

4 jaar geleden

Bij ons sliepen de meisjes ook altijd door en na het flesje ook nog een paar uur. Nu maken we ze om 6uur wakker en doen we ze wassen, aankleden en flesje geven en dan nog een anderhalf uurtje naar bed. Nu zitten ze alweer in het schema van 20 tot 6 en dat gaat heel goed op de 2 dagen dat ze naar de opvang gaan. Als ik thuis ben laat ik ze wel liggen als ze nog slapen. Maar ik breng ze wel pas om 8.30 naar de opvang,omdat ik om 9uur moet werken.

4 jaar geleden

Een vraagje... zijn het hier allemaal februari-baby鈥檛jes? En hoeveel flesjes geven jullie van hoeveel? Mijn dochtertje slaapt van 23u tot 7u30. Soms slaapt ze al om 20u maar dan maak ik haar meestal toch wakker om 23u om nog een flesje te geven. Zodat ze zeker nadien kan doorslapen tot 7u30.

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Een vraagje... zijn het hier allemaal februari-baby鈥檛jes? En hoeveel flesje ...
Onze zoon is 20 februari geboren en weegt meer dan 6 kilo. Hij krijgt nu nog maar 4 flessen: 7:00 210 + 7 schepjes 11:30 180 + 6 schepjes 15:30 180 + 6 schepjes 19:30 180 + 6 schepjes of 210 + 7 schepjes Hij slaapt van 20:30 tot 6:30 ongeveer aan 茅茅n stuk door.

4 jaar geleden

Mijn zoon is van 25 februari en krijgt 5x180. Laatste fles rond 20:30 a 21:00 en slaapt dan tot 6:30 a 7:00. Hij weegt bijna 6 kilo. Heeft echt nog 5 flessen nodig!

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is van 10 feb en drinkt in 24 uur 8 a 9 keer aan de borst. 's Nachts komt ze 1 a 2 keer. Wat een verschil he?

4 jaar geleden

Reactie op beertje83

Mijn zoon is van 25 februari en krijgt 5x180. Laatste fles rond 20:30 a 21: ...
Mijn zoon had tot vorige week ook echt nog 5 voedingen nodig. Ik vraag me nu, als bezorgde moeder, weleens af of vier flessen niet te weinig is maar hij lijkt het er goed op te doen. Ik gaf eerst ook 5x 180ml en geef nu dus om mezelf gerust te stellen 2 grotere flessen maar dat drinkt hij lang niet altijd op dus hij zal het wel niet meer nodig hebben.

4 jaar geleden

Reactie op beertje83

Mijn zoon is van 25 februari en krijgt 5x180. Laatste fles rond 20:30 a 21: ...
Hoe doen jullie dat? Hoeveel uur zit er steeds tussen? Onze zoon heeft ook 5 flessen 180+6. Hij wil niet eerder drinken dan na 4 uur elke keer. Dus eerste fles 's ochtends 7u en laatste fles 23u, maar dan moet ik hem echt wakker maken.

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Een vraagje... zijn het hier allemaal februari-baby鈥檛jes? En hoeveel flesje ...
Hier precies hetzelfde. Hij krijgt 5 flessen van 180+6

4 jaar geleden

Wat een verschillen inderdaad. Mijn dochter is van 11 febr en drinkt 5 keer. Ze weegt nu op 12weken 5,2 kg. 7u30: 150 ml 5 schepjes 11-12u: 150ml 5 schepjes (soms drinkt ze het helemaal, soms maar 120 ml) 15u-16u: 150 ml 5 schepjes (idem) 19u-20u: 150 ml 5 schepjes (idem) dan valt ze in slaap 23u: maak ze meestal wakker voor nog een flesje van 150ml en die dringt ze meestal helemaal op. Als ik zo lees dat de meesten al zo vroeg doorslapen denk ik dan nu, moet ik haar dat ook laten doen ipv telkens wakker te maken om 23u... Maar dan vrees ik weer dat ze te weinig drinkt.

4 jaar geleden

Ik krijg het inderdaad ook niet voor elkaar om 5 flessen tussen 7:00 en 20:00 te stoppen, hij drinkt echt niet eerder dan om de 4 uur. Hij krijgt al weken de laatste voeding om 19:30 alleen kwam hij dan altijd nog een keer 's nachts waardoor we toch op 5 flessen uitkwamen. Nu hij helemaal doorslaapt wil ik hem ook niet om 23:00 nog een keer wakker gaan maken voor een fles. Op de nutrilon verpakking staat dat het bij een baby vanaf 6 kilo ok is om 4 voedingen te geven. Ik weet alleen niet of dit puur gebaseerd is op gewicht of dat ze er vanuit gaan dat een baby iets later (en niet al op 2,5 maand) 6 kilo weegt.

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Wat een verschillen inderdaad. Mijn dochter is van 11 febr en drinkt 5 keer ...
Ik maak mijn kleine ook gewoon wakker 23 uur. Doet het er prima op en vind 12 uur slapen echt nog te lang nu voor die kleintjes. Maar dat is waar je jezelf goed bij voelt hoor..馃槉 ieder op zijn manier en alles is ok茅 馃グ

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Mijn dochtertje is van 10 feb en drinkt in 24 uur 8 a 9 keer aan de borst. ...
Mijn dochtertje is van 20 februari en ook borstvoeding. Komt snachts sowieso 1x en soms nog 2! Hier ook 8/10 voed momenten! Borstvoeding verteert sneller is mij verteld...

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

Ik krijg het inderdaad ook niet voor elkaar om 5 flessen tussen 7:00 en 20: ...
Is gebaseerd op gewicht, werd me verteld.... aangezien baby鈥檛jes allemaal een ander gewicht hebben bij geboorte kan het toch wel tussen babies uit de zelfde maand heel wat verschillen. Ze volgen dan een andere groeicurve naar gelang hun start gewicht bij geboorte.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is van 20 februari en ook borstvoeding. Komt snachts sowies ...
Hier ook borstvoeding, zitten op 7 voedingen per dag meestal, geven haar een voeding om 23 uur en dan altijd nog wel een ergens in de nacht. Volgens mij verteert het inderdaad sneller. Al sliep die van ons een paar weken geleden wel door dus waarom nu niet meer is me een raadsel 馃槄

4 jaar geleden

Hannah krijgt ook borstvoeding en komt zo鈥檔 6 keer op een dag, savonds clustert ze zodat ze die lange nacht kan maken en sochtends drinkt ze heel veel 馃榿 In de maxi cosi is geen optie, ze slaapt het liefst liggend in bed of bij ons. Ik zal volgende week eens gaan oefenen met eerder wakker worden en evt eerder naar bed.. desnoods idd verder slapen bij de kdv, die zullen het ook wel weten 馃憤

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Een vraagje... zijn het hier allemaal februari-baby鈥檛jes? En hoeveel flesje ...
Iedereen hier was uitgerekend in februari. Maar niet iedereen is bevallen in februari. Ons meisje kwam te vroeg en is 24 januari geboren. Ze krijgt 5 flesjes, 4x 180+6 en 1x 120+4.