18 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Www.slaaptipsvoorbabys.nl is echt wel een aanradee

4 jaar geleden

Ons zoontje jules heeft ook dat probleem. De onthaalmama heeft hem ingebakerd vandaag en heeft eindelijk overdag geslapen 😁 is een zalige baby geweest vandaag want slaap hebben ze nodig, hij huilde vaak en is heel aanhankelijk wat t steeds heel vermoeiend was 🙄 hopelijk is het inbakeren de succesformule..🤞

4 jaar geleden

Beste Ilknur, Herken je ook direct zijn vermoeidheidssignalen? Heb je ook een vast ritueel? Ik weet niet of het altijd zo is geweest, maar er schijnt ook een 4 maanden slaapregressie te zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Annita H

Ons zoontje jules heeft ook dat probleem. De onthaalmama heeft hem ingebake ...
Haar zoontje is 4 maanden. Vanaf die leeftijd wordt inbakeren afgeraden i.v.m kans op rollen. En anders was inbakeren indd een optie geweest.

4 jaar geleden

Reactie op Annita H

Ons zoontje jules heeft ook dat probleem. De onthaalmama heeft hem ingebake ...
Inbakeren hebben we altijd gedaan tot 2 weken terug. Alleen merk ik nu dat hij op zijn zij begon te rollen vandaar dat we zijn overgestapt naar een normale slaapzak.. toen we deden inbakeren ging het idd iets beter

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Wij dachten dat we gewoon een wakkere/actieve baby hadden omdat de vroedvrouw en de kinderarts zeiden dat het normaal was, terwijl ik het heel raar vond dat ze van veel slaap overdag naar geen slaap ging. Herken de slaapsignalen vroeg en leg hem op tijd op bed. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.. Bij ons valt ze vaak niet in slaap omdat ze actief is net omdat ze oververmoeid is...

4 jaar geleden

Beste Ilknur, Herken je ook direct zijn vermoeidheidssignalen? Heb je ook ...
Hoi tugba Een vast ritueel hebben we eigenlijk de laatste maand al niet meer.. ook weet ik niet meer hoe ik het moet oppakken.. Als hij begint met gapen, oogjes wrijven etc gaan we eigenlijk al gelijk naar bedje toe. Als hij in bed ligt begint hij heel blij te lachen😅 maar zodra ik uit de kamer loop begint hij met huilen Ik wieg hem dan even en leg hem terug in bed maar na een paar sec is hij weer gelijk wakker. Ook heb ik het wle eens geprobeerd om hem pas na 20 min in bed te leggen nadat ik hem heb gewiegt maar helaas ook dan is hij gelijk wakker

4 jaar geleden

Wat je kunt proberen is hem op zijn buik leggen, dat heeft bij ons geholpen. Sindsdien slaapt onze dochter heel erg goed!

4 jaar geleden

Dit was hier ook zo. Alleen in slaap wiegen hielp nog en dan ook echt lang zodat ik zeker wist dat ze diep sliep en niet wakker zou worden als ik haar neerlegde. Toen met 4,5 maand begonnen met de slaaptraining uit de slaapgids van snuggles en dreams. Sindsdien slaapt ze perfect zowel overdag als ‘s nachts. Echt een aanrader!

4 jaar geleden

Reactie op Liseke

Heel herkenbaar! Wij dachten dat we gewoon een wakkere/actieve baby hadden ...
Zo denk ik dus ook😅 maar slaap hebben ze wel echt nodig.. ons zoontje is altijd al geen goede slaper overdag geweest Helpt het bij jullie wel?

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Hoi tugba Een vast ritueel hebben we eigenlijk de laatste maand al niet m ...
Ja, dat kan ik me voorstellen, het is best lastig om alles weer op te pakken. Maar maak het jezelf niet te moeilijk, begin gewoon simpel. Bijvoorbeeld overdag: zoals luier verschonen, met een fluisterend stem praten, 1 gordijn dicht etc.. 's Avonds zet ik altijd mijn bril op en stop ik haar in de slaapzak, dan weet ze ook dat ze echt gaat slapen, overdag deed ik deze twee niet, zodat ze die dag en nachtritme kreeg. Hmmm, hij vindt jou / jullie geur lekker veilig. En misschien een knuffeltje in zijn bed waar jullie geur aan hangt? Destijds heb ik paar dagen een knuffel tussen onze kussens gedaan en ze moet nu echt die knuffel hebben. Buiten de vermoeiheidssignalen ook de wakkertijden in de gaten gehouden? Volgens mij is dit 1,5 uur. Ook al zie je dan geen signalen, toch langerzamerhand laten slapen? Sorry lang verhaal 😅 goed bedoeld en wil je graag helpen! Gezien ik dit ook heb gehad

4 jaar geleden

Ik weet niet of dat het kan zijn, maar ik heb zondag gelezen in het oei ik groei boek dat rond 19 weken baby’s weer een sprongetje hebben. Toevallig is dit 1 van de symptomen van het sprongetje. Ik weet niet of je het boek ook hebt en misschien kun je anders op hun site kijken.

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Inbakeren hebben we altijd gedaan tot 2 weken terug. Alleen merk ik nu dat ...
Jules kan ook omrollen maar heb een doomoo sleeper waar hij tussen ligt en niet in omrolt. Jules is trouwens 25w oud en 6w te vroeg te geboren waardoor hij blijkbaar die geborgenheid nodig heeft.. slaapt voor t eerst terug door s nachts nu hij terug ingebakerd is 😇 veel succes 🍀

4 jaar geleden

Ja, dat kan ik me voorstellen, het is best lastig om alles weer op te pakke ...
Ik dacht inderdaad ook aan ons geur heb toen een tshirt van me aan zijn bed gehangen die ik de hele dag aan had maar dat hielp niet echt ofja merkte niet echt een verschil De tijden probeer ik ook wel aan te houden dan ga ik juist beginnen met wiegen. Op het moment ook dat ik hem laat liggen in me armen schreeuwt hij alles bijelkaar zodra hij weer rechtop sttaat is alles weer goed. Vind het totaal niet erg om hem even te wiegen maar echt bij iedere slaap is hij klaarwakker als ik hem in bed leg. Weet het gewoon allemaal niet meer😅

4 jaar geleden

Reactie op MichelleL

Ik weet niet of dat het kan zijn, maar ik heb zondag gelezen in het oei ik ...
Nee het boek heb ik niet toch wel Even fijn om te lezen dat het een sprongetje kan zijn dankjewel😃

4 jaar geleden

Wij hadden dit ook precies! Wij zijn rond 4maanden ook begonnen met het schema van slaaptipsvoorbabies. De eerste 2 weken hielden we ons wat minder precies aan de tijden maar lieten we de wakker tijd leidend zijn en na een week of 2-3 ging het bijna vanzelf dat ze in het schema van die site terecht kwam! Strikt houden aan de wakker tijd hielp echt heel goed en steeds hetzelfde ritueeltje (slaapzak aan, slaapkindjeslaap op de arm, Nijntje welterusten zeggen,muziekdoosje). En om haar in slaap te krijgen gebruikten we de 'pick up, put down' methode. Op Instagram van slaaptips staat toevallig een post hoe het werkt! Bijna reclame dit haha, maar onze dochter slaapt nu echt super goed 4 uur overdag!

4 jaar geleden

Heb dit ook gehad. Hij moest gewoon huilen om in slaap te komen. Stoppen met in slaap wiegen en starten met een dagritme: slapen, eten, box(spelen), slapen. In bed leggen bij vermoeidheidsignalen, laten huilen (stel voor jezelf een tijd in, wij hielden 20 minuten aan.) (niet overstuur huilen), bij stille pauzes van +/- 1 min of korter, mag de 20 min hersteld worden. Bij ons heeft het 2 weken geduurd en nu slaapt hij echt binnen 3 min. Tot de slaapregressie, toen werd hij snachts eventjes 1x wakker voor voeding, maar dat is nu weer voorbij! Alleen als hij echt overstuur huilt en niet in slaap komt (komt zelden voor) wieg ik hem in slaap en wacht ik heel eventjes, zodra ik slaap leg ik hem in bed en wordt hij niet meer wakker. Btw: onze zoon sliep ook bij ons in bed, nu kan hij echt alleen maar in zijn ’eigen’ bedje (en bij de opvang enzovoort (zolang hij maar alleen ligt) slapen, hij slaapt niet eens meer in de wagen. Btw zorg ook voor een slaapritueel. Bij ons is die heel simpel, luier verschonen-slaapzak aan-in bed-speen in-muziekje aan- kusjes op hoofd- licht uit en kamer uit!

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Heb dit ook gehad. Hij moest gewoon huilen om in slaap te komen. Stoppen ...
Edit: ook inderdaad letten op de wakker tijd, rond 4/5 maanden is dit 90 minuten (soms eerder, bij vermoeidheidsignalen!