37 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook geen doorslaper hoor , ook vaak 2 x eruit om even te wiegen of gewoon even goed leggen , + een vroege vogel hier

3 jaar geleden

Hier ook nog op 1 hand te tellen. Maar hij heeft sowieso moeite met zelf in slaap vallen, dus daar zijn we nu mee bezig, met name s avonds is dat nog lastig. En dan in de hoop dat het dan beter zal gaan ook s nachts. Gaat jullie kindje wel al zelfstandig slapen?

3 jaar geleden

1 tip voor een doorslapertje : snuggles and dreams. Altijd haar schema's en wakkertijden gevolgd en sinds mijn dochter 6 maanden is slaapt ze 12 uur aan 1 stuk.

3 jaar geleden

Hooguit 1x per week een hele nacht doorslapen maar sowieso altijd om 06.00 uur wakker. We hebben een vast ritme maar hij trekt zn eigen plan. Inslapen is geen probleem, alleen het doorslapen. Ik hoop dat t beter gaat wanneer we overdag op 1 slaapje zitten.... Het is écht niet ongewoon. Ook mijn dochter van 5 wordt nog wel 2x in de week snachts wakker. Nare droom, naar de wc. Ik dwing mezelf nu vroeg naar bed te gaan savonds. Dat is t enige dat wat helpt. T is maar goed dat t zo'n schatje is 😊

3 jaar geleden

Al van alles geprobeerd. Liedjes, nachtlampje, slaapschema’s alles, maar het is gewoon geen doorslapertje. Inmiddels heb ik het wel geaccepteerd en weet ik dat als hij er klaar voor is echt vanzelf wel gaat doorslapen. Maar goed om te weten dat er ook nog andere gezinnen zijn waarbij het niet automatisch gaat. Het zelf in slaap komen gaat de meeste avonden en met de slaapjes overdag wel goed.

3 jaar geleden

Onze zoon was vanaf dag 1 geen slaper. Uiteindelijk met wiegen en naast hem slapen met een vaste structuur op vaste tijden gelukt om in de middag alleen te slapen en langzaam aan zonder wiegen te laten slapen. 2e dochterlief, was een goede slaper, maar werd slechter. Ik geef de bv de schuld. Het lijkt bij ons beter te gaan. Onze dochter werd 2 a 4 keer wakker en dan na de bv soms verder slapen soms ff uurtje wiegen. Nu wordt ze 1 keer wakker, maar dan ook goed wakker. Pas na 3 uur gaat ze weer slapen. HEEEEEEL soms slaapt ze door tot 6 uur. Het wiegen zal vanzelf minder worden, ik vind persoonlijk heel fijn. Maar voor de slapeloze nachten heb ik als enige tip, ga met je kind mee slapen. Het wordt minder naarmate ze actiever worden en ouder worden.

3 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Hooguit 1x per week een hele nacht doorslapen maar sowieso altijd om 06.00 ...
Precies. Op tijd gaan slapen en dat lieve gezichtje maakt alles goed 🙂

3 jaar geleden

Hier zijn de nachten waarop hij heeft doorgeslapen op 2 handen te tellen. Heel wisselend hoe vaak ik er per nacht uit moet, soms maar 1x regelmatig ook 4 keer. Mijn 1e kindje sliep met 6 maanden wel 12 uur aan een stuk s nachts. Ieder kindje is anders, maar blijft wel vervelend als je hoort dat sommige kindjes met een paar maanden al doorslapen.

3 jaar geleden

Hier ook een slechte slaper.. de nachten doorslapen zijn hier ook op 2 a 3 handen te tellen.. onze oudste sliep vanaf 3 maand al goed door maar onze dame is soms na 3 kwartier weer wakker, huilt dan ff en valt weer in slaap en dat de hele nacht door.. snachts moet ik er ook meestal wel 1 a 2 keer heen om haar goed te leggen, fopspeen te geven, soms ook wel vaker.. zijn paar nachten terug vanaf 3 uur bezig geweest om haar weer in slaap te krijgen.. en papa slaapt er vrolijk doorheen en mama word er wakker van haha🙈 tis wat het is.. ik heb me er bij neergelegd, ze gaan vanzelf beter slapen denkik maar zo

3 jaar geleden

Ik kan me nu ook nog niet voorstellen dat dat ooit gaat gebeuren. Mijn zoon wordt elke twee uur (of vaker) wakker. Ik geef ook nog borstvoeding ‘s avonds/‘s nachts, ik probeer het maximaal een keer per nacht te doen , maar het is natuurlijk wel de makkelijkste methode om hem weer in slaap te krijgen. Vooral ook om er sochtends nog een uurtje aan vast te plakken. Sochtends wordt hij daardoor meestal bij mij in bed wakker. Er is ook altijd weer wat, tanden/verkouden etc. Pfff, ik zal het wel helemaal verkeerd aanpakken. Maargoed het was altijd al een slechte slaper en slaapt snachts meestal maximaal 10 uur en overdag maar 1 uurtje.

3 jaar geleden

Hier geen tips. Wij hebben ook een lastige periode gehad waarbij we eigenlijk tot de conclusie kwamen dat het leek alsof hij niet zelfstandig in slaap kon vallen. Een doekje aan de speen hielp wel iets, maar alsnog geen doorslapen. Toen ineens uit het niets: bam was het zo ver.. Dus hou vol 😁. Nu is het vrij constant maar uiteraard ziek zijn, tandjes enzo gooien direct roet in het eten.

3 jaar geleden

Hier heeft het ook heeeel lang geduurd. Moedeloos werd ik er van. Maar net voor haar eerste verjaardag sliep ze ineens van het ene op het andere moment door. Wij helemaal blij en wat voelde we ons uitgeslapen. Na 2 weken kwamen er kiezen, verkoudheid en weet ik wat allemaal. Toen was het echt weer bal. Ik kon weer janken. Nu zijn we weer 6 weken verder en ineens slaapt ze weer door. Voor hoe lang zullen we niet weten... Ik kan alleen maar zeggen hou vol, het kan ineens gebeuren! Luister niet teveel naar anderen. Veel mensen maken het mooier dan het is en je hoort vooral de mensen bij wie het allemaal fantastisch gaat (maar is dat ook zo?). Die slaapschema's bijvoorbeeld hebben voor ons nooit gewerkt, misschien dat het voor sommige kindjes heel goed werkt maar hier liet ze zich niet in een vast schema drukken. We zijn hier in het westen heel erg gefocust op doorslapen, in andere delen in de wereld zijn ze daar helemaal niet zo mee bezig. Dus misschien is doorslapen wel helemaal niet zo natuurlijk als wij vinden dat het is? You can do it en je bent niet alleen!

3 jaar geleden

Vraagje: slaapt je kindje in dezelfde kamer? Dit was bij ons het probleem! Tandjes horen in principe geen last te zijn als ze er overdag ook geen last van hebben. Wij hebben ook gebruik gemaakt van de slaapgidsen van snugglesanddreams en dat plus eigen kamer en hij slaapt beter dan ooit!

3 jaar geleden

Hier ook niet het geval bij onze tweeling. Je doet niets fout. Ziek zijn, tandjes, mama en papa missen, slechte dromen, zomeruur,... wie zal het zeggen. Niet aan jezelf twijfelen ❤️

3 jaar geleden

Ons zoontje slaapt sinds hij 12 weken door dus daar kan ik niet over mee praten. Het enige waar ik echt goede verhalen over hoor is slaaptipsvoorbabys op instagram. Ken veel mensen die baat hebben gehad bij een telefonische coach sessie van een uur. Baat het niet.... ☺️

3 jaar geleden

Wat ben ik gezegend met een dochter die vanaf 10wkn doorslaapt!!! Tandjes, ziek zijn, niks staat haar in de weg om 'snachts door te slapen. Hier slaapt ze op de dag 1x van 1200u tot 1430u.

3 jaar geleden

Met onze zoon heeft het destijds tot 14 maanden geduurd. Het is heel vermoeiend.... maar het komt vast goed. 🙌

3 jaar geleden

Bij ons zijn de nachten ook op 2 handen te tellen hoor! Moet wel zeggen dat er iedere keer iets is waardoor het gewoon niet lukt. Soms is het dat we 2x heen moeten voor de speen, maar soms ook echt overstuur of wat dan ook. Hij krijgt in 1 klap al zijn tanden en kiezen, dus dat gaat lekker aan de lopende band.. Dan zit je tussendoor nog in sprongetjes, slaapregressies, buikpijntjes, verzin het maar.. OOOIT komt de tijd dat elke nacht top is🥴😅 Hoop ik

3 jaar geleden

Deze week ineens 4 nachten achter elkaar soort van door geslapen. Dat is meer dan de 14 maanden daarvoor totaal 1x écht doorgeslapen (knock-out na een logeerpartij en 1x soort van, toen ze ergens anders was logeren dus daar hadden wij geen voordeel van haha)

3 jaar geleden

Mijn dochter nu bijna 15mnd heeft dat ook gehad. Hier sliep niemand. Hebben rond 8e maand op aanraden een slaapcoach benaderd en was beste beslissing ooit. Binnen een week zagen we al verschil. Ze slaapt sindsdien van 19.30 tot 8.30 a 8.45u Wisselt nog weleens maar nooit meer voor 8u