37 Reacties

3 jaar geleden

Ik wou toevallig net deze vraag plaatsen! 🙋‍♀️ Hij is ondertussen 13maanden en we moeten vaak 1 of 2x in de nacht heen.. maar ben er wel beetje zat van ondertussen haha Wel komen al zijn tanden en kiezen gelijk achter elkaar door, dus hij heeft er uiteraard last van, maar hoor voor mijn gevoel standaard om mij heen dat ieder kindje tegenwoordig binnen notime doorslaapt! 🤦‍♀️🤔

3 jaar geleden

Reactie op huizeveld

Ik wou toevallig net deze vraag plaatsen! 🙋‍♀️ Hij is ondertussen 13maande ...
Moet je er dan heen van jezelf? Of is het echt nodig? Gewoon nieuwsgierig? Ik lees dat namelijk heel vaak dat ouders naar hun kindje gaan. Is bij ons in de afgelopen 14 maanden op 1 hand te tellen namelijk. (Niet dat wij zo goed zijn hoor haha) maar misschien pakken wij het helemaal anders aan.

3 jaar geleden

Moet je er dan heen van jezelf? Of is het echt nodig? Gewoon nieuwsgierig? ...
Hij is 9 van de 10 keer helaas echt behoorlijk overstuur. En gaat rechtop zitten (ook in zijn slaap en kukelt dan nog wel eens keihard om..)

3 jaar geleden

Onze dochter sliep tot 8 mnd niet door ik verwijt het aan de BV. Ik heb daarna afgebouwd en over gegaan op fles met beetje pap erin voor na bed gaan. Soms horen wij haar snachts wel spelen of jammeren, maar ze heeft knuffels in bed en ik draai mij weer fijn om. Zodra huilen echt huilen is dan is er ook wat, maar vaak tasten we af of het verstandig is om heen te gaan (even wachten voordat we er heen rennen) Eenmaal op de kamer is vaak gedoemd te mislukken en dat je er uren aan vast zit. En dan merken wij of zet door of na paar min is klaar en valt ze weer in slaap. Ik heb geen tips maar ben bang als je er teveel en vaak heen gaat dan stimuleer je het alleen maar meer.

3 jaar geleden

Jeetje dat is wel pittig!!! Kan me voorstellen dat je met je handen in je haar zit! Slaap is toch wel belangrijk en ook voor je koppie. Kan alleen maar zeggen oooooit komt het goed😬 Hoop dat het nu beter gaat en anders is het alleen maar volhouden!! Ooit moet je ze uit bed trappen omdat ze dan misschien om 12:00-13:00 nog in bed blijven liggen🤪

3 jaar geleden

Reactie op huizeveld

Hij is 9 van de 10 keer helaas echt behoorlijk overstuur. En gaat rechtop z ...
Ah ja okee... Hier gaat hij soms ook wel eens huilen.. Soms hard ook.. Rechtop zitten soms idd ook.. Maar ik kijk dan op de camera en dan praat ik er soms doorheen. Zeg dan "ga maar lekker slapen Lando, slaap lekker" en dan gaat hij eigenlijk altijd meteen slapen. Wij gaan er nooit heen want als we erheen gaan dan maken we het alleen maar erger als weer weg lopen. Als ik er geen gehoor aan geef of even via de babyfoon dan is het zo voorbij. Hopelijk is het bij jullie ook snel voorbij. 😊

3 jaar geleden

Er gaat geen nacht voorbij dat ze mij nodig heeft. Ik denk altijd zo, wanneer ze 16 is komt ze haar bed niet meer uit😉 Maar soms is het verschikkelijk vermoeiend.

3 jaar geleden

Reactie op Baby Hatsjoe

Er gaat geen nacht voorbij dat ze mij nodig heeft. Ik denk altijd zo, wanne ...
Niet meer nodig... ik vrees dat ze dan om 02:00 uur ‘s nachts bellen om ze op te halen van een feestje 🙈

3 jaar geleden

Oh! Hier precies hetzelfde. Doorslapen nog op 1 hand te tellen. Onze dochter is ruim 14 maanden. Het huilen/schreeuwen begint vaak tussen 23.00 en 1.00 uur. Daarna wordt ze tussen 3.00 en 4.00 uur wakker en dan tussen 6.00 en 7.00 uur...dan staan we op. Ze krijgt sinds kort ook weer 's nachts de fles (veel water en weinig melkpoeder), dan valt ze meteen weer in slaap.

3 jaar geleden

Reactie op marleenvw

Ik kan me nu ook nog niet voorstellen dat dat ooit gaat gebeuren. Mijn zoon ...
Hey meis, niet zo hard voor jezelf! Je pakt het heus niet verkeerd aan. Sommige kindjes slapen gewoon minder goed, dat ligt niet aan jou! Juist chapeau voor jou dat je nog borstvoeding geeft! Had gewild dat ik dat ook kon zeggen! Liefs

3 jaar geleden

Hier net 15 maanden en eindelijk gaat hij vaker doorslapen van 11 tot 7. Jee! Met 13 maanden ging het ook even beter, maar dat verdween weer volledig naar minimaal drie keer per nacht wakker.. Nu vier ik na een paar dagen en feestje en hoop dat deze trend zich nu doorzet 🥳. Ook borstvoeding trouwens en hij heeft veel nachten bij me geslapen. Was gewoon doodop van het heen en weer lopen ... Nu heerlijk in z'n eigen bed ! Dus dames er is hoop

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt ook nog steeds niet door hoor. Is 1x voorgekomen nu. Meeste nachten 1 a 2 keer wakker. Slechte nachten veel vaker. Mijn kleuterzoon sliep met anderhalf jaar voor het eerst een nachtje door en nu is hij 's nachts niet wakker te krijgen dus er is hoop!

3 jaar geleden

Ik volg nu veel via mail en facebook van ‘Liefde van een moeder’. Echt een eye-opener wat zij allemaal te melden heeft! Het zal veel ouders goed doen om eens wat van haar te lezen!

3 jaar geleden

Reactie op DorienDHoe

1 tip voor een doorslapertje : snuggles and dreams. Altijd haar schema's en ...
Inderdaad mijn dochter sliep tot 1jr en 1 maand niet door. Persoonlijk traject gevolgd by snuggles and dreams en nu slaapt ze klokje rond. Had het echt veel eerder moeten doen

3 jaar geleden

Mijn dochter van nu 5 jaar had tot 2 jaar niet door geslapen tussen 00:00 en 06:00 3 x wakker ongeveer. Dat was heel erg zwaar. We hadden met 2 jaar de slaapjes overdag gestopt en in de nacht hadden we besloten om haar te laten huilen. Hierna sliep ze beter maar nu wordt ze ook vaker wakker en komt dan bij ons in bed. Maar onze zoon (15 maanden)slaapt nu vaak de nacht door. Maar dus ook niet altijd. Zo wisselend kan het dus zijn.

3 jaar geleden

Mijn meisje nu 17 maand eerder sliep ze perfect door nu de laatste 2 weken komt ze elke x in de nacht of ochtend heel vroeg wakker breekt me echt wel op soms omdat ik alles alleen moet doen om dat me mannetje niet thuis is( heeft een reden) dus soms is het wel heel vermoeiend ma hopen dat dit een fase is ...

3 jaar geleden

Reactie op Sabinewill

Hier zijn de nachten waarop hij heeft doorgeslapen op 2 handen te tellen. H ...
Bij ons precies zo. Eerste kind was een goede slaper, tweede niet. Kinderen, omstandigheden zijn anders. Wees vooral lief voor jezelf en elkaar. Want slecht slapen is echt killing....