16 Reacties

4 jaar geleden

proberen kan geen kwaad. ze geeft het lijkt mij zelf wel aan of ze er aan toe is of niet.

4 jaar geleden

Als je twijfelt kun je heel laagdrempelig contact opnemen met het consultatiebureau. Vaak kun je telefonisch of zelfs via Whatsapp even met een jeugdverpleegkundige overleggen

4 jaar geleden

Ze zeggen vaak als ze geïnteresseerd is in jullie eten dat je mag gaan beginnen met oefenen hapjes. Je merkt zelf of nog te vroeg is of ze het lekker interessant vindt hihi. Succes ik moet nog even wachten 14 weekjes oud nu xx

4 jaar geleden

Ik zou proberen ik ga dit weekend ook starten was ook drieën half weken te vroeg. Mijn dochtertje was ook te vroeg en ben toen ook op 16w begonne met groentenpap want in belgië is het eerst groentenpap en op 5 maand fruitpap erbij

4 jaar geleden

Onze zoon is ook 4 weken te vroeg geboren en is nu 17 weken. Is de 28e 4 maanden oud. We zijn voor 2 weken terug begonnen met oefen hapjes. Leek er behoefte aan te hebben. Hij vindt het heerlijk.....

4 jaar geleden

Onze zoon is ook 4 weken te vroeg geboren, ik wacht er nog even mee. Maae hij heeft nog weleens last van zn buik, vandaar.

4 jaar geleden

Oefen hapjes heeft geen haast vind ik ik heb een boek hier over gelezen en ze raden aan om tot 6 maanden te wachten ik ga zelf wel wachten ik geef zelf bv ik vind dat veel belagrijker dan oefenhapjes. Het natuurlijk ieder eigen heus als je denkt dat het geen kwaat kan zou ik het gewoon doen en aan de cb vragen. Succes

4 jaar geleden

Onze is over bijna 1,5 week 4 maanden en kijkt al zeker een week hoe ik aan het eten ben en hoe ik kauw. Zo grappig om te zien. Breng soms wel eens mijn lepel naar zijn mond, maar gebeurd nog niets. Ben heel benieuwd hoe hij het vindt. Smaken als sinaasappel en aardbei heeft hij al geproefd ivm druppels tegen krampjes haha.

4 jaar geleden

Reactie op Biancadebruyne

Ik zou proberen ik ga dit weekend ook starten was ook drieën half weken te ...
Ik lees verschillende dingen op internet. Eerst fruit dan groente en dan weer eerst groente dan fruit. Heb jij eerst groente en dan fruit als tip van cb gekregen?

4 jaar geleden

Mijn dochter is ook 4 weken te vroeg geboren en de kinderarts raadde aan om er pas mee te beginnen als ze 5 maanden is.

4 jaar geleden

Hier ons zoon is 14 weken en we zijn begonnen met halve potje groentenpap En dit ging heel goed

4 jaar geleden

Hoi...ja, mijn zoontje is morgen 13 weken, maar hij is ook heel geïnteresseerd in eten. Hij sabbelt en bijt de hele dag op zijn vuistje, maar trekt mijn vinger ook zijn mond in en gaat daar ook op sabbelen en bijten. Ook kijkt hij mij aan en maakt kauw bewegingen als ik zelf eet. Hij drinkt ook steeds minder melk en heb het gevoel dat hij het alleen maar drinkt omdat hij honger heeft. Heb dit aangeven bij de jeugdarts, maar zij zei dat hij echt zal moeten wachten tot hij 4 maanden is, omdat het nog te vroeg is.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ik lees verschillende dingen op internet. Eerst fruit dan groente en dan we ...
Ik heb als tip van het CB gekregen om eerst met groente te beginnen. Fruit is zoeter en vinden baby’s vaak lekker. Als je daarna pas groente gaat geven valt het tegen. Als je begint met groente hebben ze nog geen vergelijking. 1 week dezelfde groente geven zodat de baby eraan kan wennen was de tip van het CB. Later beginnen met fruit.

4 jaar geleden

Hier ook 3 weken te vroeg ook deze week begonnen. Ik denk dat je vooral moet kijken hoe ze reageren hier gaat het met de dag beter. Het is echt gewenning

4 jaar geleden

Reactie op Dhaymi

Hoi...ja, mijn zoontje is morgen 13 weken, maar hij is ook heel geïnteresse ...
Onze dochter begint ook steeds minder te drinken. Ze is nu 16,5 week. In overleg met cb zijn we gisteren begonnen met oefenhapjes. Een week eerder, ze is namelijk zondag 4 maanden. Ik snap hoe je je voelt. De darmpjes hebben alleen die tijd nodig om te ontwikkelen.