26 Reacties

3 jaar geleden

Ik dacht dat ik de enige was die dit mee maakt. Mijn dochtertje van bijna 9 maanden doet dit ook ze krijgt flesvoeding/papfles. Terwijl ze altijd door slaapt nu een maand lang is ze wakker in de ochtend zoooo vroeg alsof ze een afspraak heeft en ergens hoort te zijn dat ze zo vroeg wakker is. Ze heeft al 2 ondertandjes ik zag dat ze ook 2 boven krijgt tegelijk maar zou dit de reden zijn??

3 jaar geleden

Hier ook, denk sprong/fase. Had ook topic geopend 😬😬

3 jaar geleden

Het is de 6e sprong! In combinatie met tanden doorkomen etc etc. Een lange fase want ik begreep dat het een maand kan aanhouden. Verder heeft het drinken van red bull en koffie wel degelijk effect op het gedrag van je kindje. Cafeïne komt over in de moedermelk en het wordt echt sterk afgeraden om meer dan 1 kopje per dag te drinken. In redbull zit een nog hogere hoeveelheid Cafeïne *ongeveer net zoveel als in 3 koppen koffie! Heel slecht voor een volwassene zelfs om daar vaak van te nemen.

3 jaar geleden

Ik denk tanden en sprong.. ik stap er 1x uit in de nacht en smeer dentinox op zijn tandvlees en als hij dan blijft klieren gaat de babyfoon uit... dan hoor ik nog wel wat maar kan ik wel slapen. Hier bij alle 3 gehad op die leeftijd en het Voedingscemtrum zegt dat 1 blikje mag per dag.. maar je kind krijgt er wel wat van mee dus.. als je er nu niet veel aan toe geeft slaap je niet de komende jaren met je kind in bed🙈

3 jaar geleden

Reactie op MKarapet

Ik dacht dat ik de enige was die dit mee maakt. Mijn dochtertje van bijna 9 ...
Het is beide.. bij alle 3 de kinderen gehad op deze leeftijd.. ik smeer 1x dentinox als hij wakker word want hier ook boven en onder tegelijk en dan zeg ik weltrusten en ga er ook niet meer heen (op dit moment na een paar weken eindelijk weer 2 nachten doorgeslapen ssst🙊) succes nog even.

3 jaar geleden

Hier heb ik dit net achter de rug. Ik verweet het aan de verhuizing maar denk toch dat het een sprongetje is geweest

3 jaar geleden

Oh vervelend zeg, denk weer ff ietswaar je doorheen moet. Mijn dochter merk ik wel dat ze afgelopen week in een keer op 6 uur wakker is terwijl ze altijd sliep tussen 7-8. En dan is ze ook klaarwakker en wilt lekker spelen haha.

3 jaar geleden

Als je borstvoeding geeft, mag je eigenlijk geen energiedrankjes drinken vanwege de taurine die erin zit. Het is een stof nog straffer dan cafeïne en heeft zeker een effect op je baby. Het staat normaal ook vermeld op de drankjes. Koffie is minder een probleem als je er niet te veel van drinkt.

3 jaar geleden

Hi, ik geef ook borstvoeding en bijna 9 maanden. Hier ook zelfde en vanaf 19u op bed leggen komt om t uur... vanaf begin zo geweest maar dit is wel heel heftig. Ik heb ook het idee tandjes want boven komen nu door zie ik. Snachts slapen we samen en dan heb ik er minder last van dat hij wakker wordt, maar blijft pittig... we can do this💪

3 jaar geleden

Same here... Ons zoontje heeft momenteel ook zijn piek aan slechte nachten denk ik. De dutjes verlopen nu héél vlot (één uur in de ochtend en 2 uur in de namiddag) maar wat een nachten de afgelopen weken 😓 Soms is hij om het uur wakker maar ligt hij snel terug in slaap, dan zijn er nachten zoals vannacht waar hij 4 keer wakker werd maar gedurende een uur. En dan heel af en toe, één keer per maand, is er een super nacht waar hij maar 1-2 keer om zijn tutje vraagt en meteen terug in slaap valt. Dan denken we " we zijn vertrokken" en dan is de volgende nacht er weer eentje om snel te vergeten 😅 Volgens de app Oei ik groei... zit hij momenteel in een sprong. Ligt het daaraan of niet, geen idee. Ergens hoop ik van wel want het sprongetje is binnen een paar dagen voorbij. Deze groep is echt wel een steun. Want soms voel je je toch wel wat eenzaam, zeker nu met Corona, maar ook wanneer bij andere mama's alles vlot lijkt te lopen. Succes lieve mama's, we doen allemaal ons best. En hopelijk kunnen we snel wat slaap inhalen.

3 jaar geleden

Ik ben sinds anderhalve maand gestopt met borstvoeding, in de hoop dat ze beter zou gaan slapen. Ze krijgt om 19h een papfles met 7 schepjes! Flink dus. Maar ze komt gewoon standaard om 23u nog voor de laatste fles, en om 5u alweer voor de eerste. Het enige verschil is wel dat als ze tussendoor wakker wordt ik haar zonder voeden weer in slaap krijg. Dat ging met borstvoeding minder makkelijk omdat ze mij dan toch teveel als voedfabriek aanzag 😅. Wel denk ik dat redbull niet bevordelijk is. Maar een bakkie koffie zou ik er niet voor laten (alleen misschien niet te laat drinken?). Succes!

3 jaar geleden

Mijn dochter doet dit helaas al bijna 3 maanden. Soms gaat het een paar nachten goed. Ik ben begonnen met slaaptraining want heb het idee dat het door verkeerde slaapassociaties komt. Ze valt vaak op mij (soms wiegend) in slaap. En het sprongetje verergerd het wel maar hier is nog geen tand te bekennen. De mama's die ik erover spreek zeggen het is een fase. Vraag me wel af hoelang het dan duurt.. hoop niet nog een jaar ofzo😂🙈 ohja die slaaptraining doen we nu sinds een dag of 3 en (afkloppen) ze is nu max 4 keer per nacht wakker voor haar speen n gaat dan meteen weer slapen. En het was soms meer als 10x. Succes lieve mama's hopelijk hebben ze gelijk en in het een fase(die t liefst niet te lang duurt). Misschien dat iemand nog wat heeft aan de verkeerde slaapassociaties

3 jaar geleden

Als ik jou was zou ik ook proberen te minderen met de koffie en redbull. De cafeïne kan je kindje onrustig maken. Ze adviseren bij borstvoeding niet meer dan 2 koppen per dag (dus ook inclusief red bull). Je kan het een tijdje proberen en kijken of dat effect heeft. Ik snap dat je het gebruikt om wakker te blijven, maar misschien houdt je het hierdoor helaas alleen maar in stand.

3 jaar geleden

Hier ook helaas. Kan me niet herinneren wanneer hij snachts 3 uur achter elkaar sliep. Laatste week ook vaak dat hij dan helemaal wakker wordt en gaat blazen op me en andere gekkigheid. Het volhouden door aan jezelf te blijven denken dus echt wat voor jezelf in te plannen soms en overdag bijslapen wanneer het lukt. Of een keer heel vroeg naar bed gaan en zo meer uren pakken.

3 jaar geleden

Ahh zo fijn om te lezen allemaal! Niet fijn voor jullie maar helpt wel echt om te weten dat je niet de enige bent. Hier net twee horrormaanden achter de rug. Nu 8,5 maanden. Haar 2 boventandjes zijn nu door, ze is niet meer verkouden en ze kan nu staan. Durf 't bijna niet te zeggen (wil 't niet jinxen) maar de nachten lijken iets beter te worden. Nog maar(!) 2-3 x per nacht wakker, en dan heeft ze nog wel mijn borst nodig om in slaap te vallen maar dan slaapt ze in ieder geval weer verder...

3 jaar geleden

Reactie op mutsiej1987

Het is beide.. bij alle 3 de kinderen gehad op deze leeftijd.. ik smeer 1x ...
Ohhh neee😩 bij mijn zoon hij is nu 5 jaar heb ik niet zo heftig meegemaakt 🙈 misschien moet ik s'nachts ook dan maar dentinox smeren zoals al meerdere zeggen dan toch een sprong en tanden tegelijk🥴🤦🏻‍♀️

3 jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook maar die wordt vaak huilend wakker. Voorheen was het speentje terug en weer goed maar nu blijft ze vaak huilen en als we haar dan er uit pakken valt ze gelijk in slaap op onze schouder. Maar als.je haar dan weer terug wilt leggen vlak voor ze haar matrasje aanraakt gaat ze weer huilen. Volgens de app zou ze niet in een sprong zitten en we zien/voelen geen tan de en komen. Vind het zo zielig voor haar maar ook vermoeiend voor ons en wil ook graag weten wat het kan zijn

3 jaar geleden

https://www.melanievisscher.nl/blog/slaapregressie/

3 jaar geleden

Reactie op Neryase

Onze dochter heeft dit ook maar die wordt vaak huilend wakker. Voorheen was ...
Exact dit hebben wij ook gehad, had ik ook een topic over geopend. Bij ons bleek het een tandje te zijn en we hdden een winterslaapzak aangedaan en toen sliep hij ineens beter

3 jaar geleden

Misschien is je productie van melk wat lager en krijgt ze niet genoeg binnen (dat was bij mij namelijk het geval). Ze dronk maar was heel vaak ontevreden, elektrische kolf gezorgd en bijvoeden. Verder heeft jou eten (en drinken) natuurlijk effect op de smaak en voedingsstoffen van je melk, dus zeker opletten met cafeïne.