13 Reacties

4 jaar geleden

Bij ons heeft ze dit ook gedaan en ik rolde haar iedere x terug en bleef ze huilen.. totdat ik haar gewoon liet liggen een x en toen sliep ze mooi op haar buikje en nu hebben we een buikslaper haha

4 jaar geleden

Onze zoon had dat ook toen hij het net kon. Heel irritant om te zeggen, maar gaat vanzelf over 🙃

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Mijn dochter doet dit al een aantal week. Ze slaapt al sinds ze twee maanden is in een slaapzak. Nu doe ik haar ook weeer een lakentje over. Beetje strak instoppen. Voor ons helpt dat. Ze rolt anders meerdere malen per nacht om en raakt dan in paniek.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Onze dochter kan ook omrollen van rug naar buik sinds 1,5 week en rolt zichzelf wakker. Ze kan zelf nog niet terug rollen en gaat dan ook om hulp huilen. Helaas nog geen tip gevonden die werkt. Al geprobeerd om slaapzak onder het matras te doen en een laken strak over haar benen te doen, maar werkt dus allebei niet. Ik lees dus graag mee.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde. Het helpt bij ons om onder de oksels rolletjes te maken van bijvoorbeeld een handdoek of dekentje zodat ze minder makkelijk kunnen omrollen. Verder zei het consultatiebureau veel op de buik te oefenen en een speeltje iets te ver weg te leggen zodat ze gaan reiken, dan gaan ze de benen gebruiken en leren ze weer snel omrollen van de buik naar de rug. Succes

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde verhaal. Ik heb inmiddels een handdoek opgerold en naast haar gelegd aan de kant waar ze naar toe rolt. Dit houdt haar tegen, waardoor ze het ook niet meer probeert + we stoppen haar vrij strak in onder een lakentje

4 jaar geleden

Ik heb haar ook eens laten liggen, ik dacht: zolang ze niet echt weent laat ik er doen. Ze viel vrij snel op haar buik in slaap :) dan meldt ze zich nog een keertje rond 5u, rollen we haar om, geven we haar tutje en slaapt er verder :)

4 jaar geleden

Deze verhaal is herkenbaar. Het duurde ongeveer 2 weken lang bij mijn dochter. Wij hadden van alles geprobeerd maar helaas geen succes. Op dit moment kan ze goed omrollen en slaap nu gelukkig weer rustig door.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje rolt ook al een paar weken om. De eerste weken echt op de haverklap, ook in bed. Zo is ze zelfs een keer uit de cosleeper op ons bed gerold 🙈. Strak instoppen helpt wel een beetje, maar toch komt ze ook daar weer onderuit. Ze kan het nu zo’n vier weken en merk dat het nu echt minder is (in bed dan, in de box nog niet). Denk dat het een fase is en het vanzelf over gaat.

4 jaar geleden

Onze dochtertje deed dat toen ze nog net geen 4 weken was. Wij schokken ons rot ze deed dat niet 1x maar continue waardoor wij van een hydrofiele doek een rolletje maken en die tegen haar leggen. Net onder haar oksel en dan strak instoppen daardoor kon ze tijdens het slapen niet meer rollen. Tot nu toe werkt dat nog steeds. Savannah is nu 18 weken.

4 jaar geleden

Onze dochter gaat af en toe ook op avontuur maar kan alleen nog van rug naar zij. Maar vond haar wel steeds terug horizon taal in bed. Nu weer ze een lange slaap zak aan en stop ik het eind in bij het voeteneind. Eerste vijf minuten niet leuk maar daarna slaapt ze heerlijk.

4 jaar geleden

Waarom zou je je kindje vast leggen?? En dan hebben het nog niet over gevaren van een opgerolde doek enz. Ik snap het niet.. waarom zou je je kindje vast leggen

4 jaar geleden

Slaapzak en strak instoppen