13 Reacties

3 jaar geleden

Alles mag je kindje van een jaar eten! Ik maak vaak een ontbijtcake met havermout, banaan en ei eventueel dadels en walnoten of appel je kunt variëren met wat je kindje lekker vindt. Er zijn genoeg recepten te vinden!

3 jaar geleden

Reactie op Swissmamie

Alles mag je kindje van een jaar eten! Ik maak vaak een ontbijtcake met hav ...
Oh leuk idee! Bedankt!

3 jaar geleden

Je kunt met die 8+ pap van Olvarit ook pannenkoekjes maken.. mijn zoontje vond het ook niks aan maar nu doe ik ongeveer 10gr pap en ei en een banaan even mengen en kleine pannenkoekjes van maken hij vind het heerlijk! Staat ook wel op de site van Olvarit ☺️

3 jaar geleden

Wij gaan de kleine volle yoghurt geven met biobim muesli of de havermout van de kleine keuken als muesli

3 jaar geleden

Reactie op i91

Je kunt met die 8+ pap van Olvarit ook pannenkoekjes maken.. mijn zoontje v ...
Oh dat is leuk! Eens kijken of ze dat misschien wel lust. Bedankt!

3 jaar geleden

Wij gaven ook eerst de fles, toen bij ons aan tafel stukjes brood mee met ons Nu al 2 maanden geen ochtend fles meer maar gewoon een boterham. Dit gaat steeds sneller. Als het niet op gaat in de tijd die wij hebben, nemen we de rest van de boterham mee naar het kdv of opa/oma.

3 jaar geleden

Ons schema ziet er zo uit. 8.30 fles 180 6 schepjes 10.30 ontbijt brood met beleg elke dag iets anders bv ei, roomkaas of pindakaas avocado met ei vind ze super lekker komkomer totmaat wat ze wilt doe ik er naast Groene olijven in kleine stukjes vind ze ook lekker. 11.30 dutje tot 13.00 Als ze wakker is geef ik fruit rond 3 uur soepstengel of rijstwafel Om 5.30 avond eten (warm) En 19.30 voordat ze slaapt fles 210/7 schepjes 😊 Ik geef eigenlijk alles behalve honing en andere zoetige dingen.

3 jaar geleden

Havermout met geprakte banaan. Vindt hij super lekker! En ik ook :D

3 jaar geleden

Reactie op Mama van Cas-L

Havermout met geprakte banaan. Vindt hij super lekker! En ik ook :D
En maak je dat dan met gewone melk? Halfvolle of volle? Of met iets plantaardigs? Of met opvolgmelk?

3 jaar geleden

Ik geef havermoutpap van water, 3 frambozen (of stukje banaan of de combi geraspte appel en geraspte biet voor een roze variant) en havermout. Terwijl het een beetje afkoelt maak ik voor mezelf ontbijt en daarna roer ik er nog wat yoghurt doorheen. Hier een doorslaand succes! Overnight oats trouwens ook. En bijkomend voordeel; havermout plakt best aardig aan de lepel dus ze kan zelf proberen te eten 🤣

3 jaar geleden

Doen jullie dan gewone havermoutpap die jezelf ook eet bijvoorbeeld of speciale voor baby’s/dreumes? Wat zijn jullie allemaal creatief zeg.. ik kwam niet verder als brood / flesje of yoghurt of ontbijt haha!

3 jaar geleden

Ik heb ook de ontbijt granen geprobeerd en hier ook geen succes totdat ik het ontbijt papje van Nestlé met biscuit smaak maakte (vind het stiekem ook lekker haha 🤭) gebruik het nu sinds 3 dagen en die moet je met water aanmaken zit al melk in. Ik heb kleine diepvries bakjes en doe in elk 50 gram zodat ik het er in een x in kan doen en mix het met een garde, ze vind dit heerlijk alleen eet er nog niet echt zoveel van.. Maar als ze het niet opeet dan geef ik haar nog een flesje opvolg melk achteraan omdat ze koemelk niet lekker vind. In de avond voordat ze gaat slapen krijgt ze ook nog een pyama papje biscuit smaak dit vind ze ook heerlijk.

3 jaar geleden

Reactie op VvA

Wij gaven ook eerst de fles, toen bij ons aan tafel stukjes brood mee met o ...
Wat drinkt ze erbij? want hier spuugt ze melk gewoon uit en iets anders drinkt ze echt maar een paar slokjes ben bang dat ze nog niet genoeg vocht binnen krijgt waardoor ik toch liefst haar een papje oid geef zodat ze toch haar vocht binnen krijgt..