8 Reacties

3 jaar geleden

Bij twijfel niet doen, waarom zou je?

3 jaar geleden

Ik was 6 toen ik oorbellen kreeg! Vind ik persoonlijk een mooie leeftijd..

3 jaar geleden

Waar twijfel je aan? Sommigen vinden dat het kind dit later zelf mag bepalen, omdat het haar lichaam is. Ik vind dat ik nu mag beslissen 😜 en ze doet ze later maar uit als ze geen oorbellen meer wil. Mijn ma heeft er 2 per oor laten zetten bij mij toen ik klein was. Ben er blij mee dus ging ik met mijn dochtertje samen een derde laten schieten voor mezelf en een eerste voor mijn dochtertje. Ze was toen 17 maanden, nu bijna 19. Onderweg naar de juwelier heb ik haar hierop voorbereid en ze kon eerst het proces zien bij mama. Ze vond het geweldig en bleef ‘wauw’ zeggen. Toen schrok ze even van de pijn en moest ze even huilen, maar al gauw keek ze in de spiegel en herhaalde ze weer ‘waaauw, waaauuuw’. Als nu de hele wereld aan dr vraagt waar haar oorbellen zijn, dan laat ze die met trots zien. Het staat ook super leuk. Tip: als je dochter naar de opvang gaat, is het wel belangrijk even te checken wat hun beleid hierin is. Bij sommige moeten de oorbellen af, bij ons gelukkig niet.

3 jaar geleden

Ik was 6 toen ik oorbellen kreeg! Vind ik persoonlijk een mooie leeftijd..
Eens, Ik zat in groep 8, toen vroeg ik erom, waarom zou je niet wachten tot ze zelf kunnen aangeven dat ze het graag willen?

3 jaar geleden

Vooral doen waar je goed bij voelt. Eigen ervaring was ook ussen 5 en 6 dat ik zelf kon beslissen om het te pakken, dit zal ik dan ook bij m'n dochter doen. Maar heb vriendin kindje is 2.5 jaar ook laten doen, ging goed.

3 jaar geleden

Mijn dochter was bijna 4 maanden toen ik gaatjes bij haar liet schieten. Deed haar totaal geen pijn, ze moest zelfs lachen. Ze zeggen dat zo vroeg mogelijk beter is en anders wachten tot je haar kan uitleggen dat ze er niet aan mag zitten. Mijn dochter zou er op deze leeftijd ongetwijfeld aan gaan zitten. Nu heeft ze niet eens door dat ze er zitten. Denk dat je zelf weet of je die keuze voor haar wilt maken of niet. En dan is de afweging of ze er als je het nu doet last van zou hebben.

3 jaar geleden

Arm kind...waarom zou je gaten door je kindje schieten. Ze is al prachtig toch?

3 jaar geleden

Allemaal super bedankt voor jullie brichtjes, ik twijfel meer of ze er aan gaat zitten. ze gaat zowie zo huilen dat vind ok ook zo zielig. Maar ik heb besloten tot 5 jaar te wachten. Ze mag zelf beslissen. 🥰