20 Reacties

4 jaar geleden

Mijn schoonmoeder heeft ook atrose, last van de rug en rookt (niet in huis) maar vind dat allemaal geen probleem. Als je nou zorgt dat ze bij jullie oppassen en niet bij haar (zou ik ook niet doen in een huis waar wordt gerookt) en dat ze na het roken haar handen wast. Verder hoor je wel vaak dat kindjes juist anders of beter slapen bij oppas, dus wat dat betreft ook wel het proberen waard? Ik begrijp je zorgen, maar ben zelf wel van denken in oplossingen enzo. 😊

4 jaar geleden

Ik zou haar ook niet laten oppassen. Gewoon eerlijk zeggen tegen haar, en de redenen

4 jaar geleden

Lastig zeg! Heb je je zorgen al eens met de schoonmoeder besproken?

4 jaar geleden

Ik zou haar ook niet laten oppassen, heb zoiets ook met mijn schoonmoeder! Mijn schoonmoeder geeft niets om de maatregelen van het RIVM en wij zijn juist voorzichtig en mijn eigen ouders ook heel erg , daarom heeft mijn schoonmoeder onze zoon ook nog niet vast gehouden! Ik laat niet mijn zoon en mijn familie gevaar lopen door iemand die het allemaal niet zo nauw neemt! Zo heb ik het ook tegen haar gezegd gewoon eerlijk geweest. En weet je het word niet altijd gewaardeerd maar das mooi jammer, het is ons kind en wij bepalen wat we wel of niet fijn vinden!!

4 jaar geleden

Overigens heeft mijn eigen moeder ook reumatische artritis en ik laat haar gewoon oppassen. Onze zoon slaapt daar ook. Ik vertrouw erop dat zij zelf aangeeft of het nog kan of niet. Mijn schoonmoeder rookt ook, maar niet binnen. Wast haar handen voordat ze onze zoon vasthoudt.

4 jaar geleden

Ik zou proberen samen met mijn partner op 1 lijn te komen over de situatie. Indien hij jou steun kan bieden over jou gevoel zal het ook minder moeilijk worden dat wat jullie hebben besloten naar je schoonmoeder duidelijk te maken en zal jij je gesteund voelen. Wellicht is er een tussenweg? Misschien een idee om te kijken welk van de door jou genoemde punten voor jou het zwaarste weegt en alleen dat punt uit te pluizen en voor jezelf te ontdekken of je daar een oplossing voor vind? Soms scheelt het ook als je afstand neemt van de situatie. Wat zou je bijvoorbeeld een vriendin adviseren die in deze situatie zou zitten? Ik zou niet volledig tegen mijn gevoel in mijn dochter wegbrengen. Maar wellicht kan je ook andere positieve kanten ontdekken die jou negatieve mening erover kunnen veranderen of verzachten? Succes!

4 jaar geleden

Als je je er niet goed bij voelt, moet je het niet doen vind ik. Het gaat tenslotte om je kind. Wees gewoon eerlijk. Daar heeft iedereen het meest aan.

4 jaar geleden

Het is jouw kind, en daar wil je het beste voor. Ik zou zelf haar niet op laten passen ivm het roken. Even een uurtje misschien hooguit als je even een boodschapje moet doen. Maar helemaal als je kindje moeilijk is en lastig slaapt, ik zou er niet aan beginnen..

4 jaar geleden

Ik zat in hetzelfde schuitje, alleen mijn schoonmoeder rookt niet. Het is heel lastig. Ik heb haar bij mij thuis laten oppasen, omdat ze bij haar thuis langer wil oppasen, maar ik was bang dat er iets met haar zou gebeuren waardoor ik er niet bij was. Pas wanneer mijn zoon goed kon lopen, mocht ze oppassen en mocht hij slapen. Alleen nu is ze alleen, en heeft wel eens een val gemaakt, tja ik wil dat mijn zoon leert bellen naar mij of 112 voordat hij daar mag logeren. Hij logeerde wel, maar ik kan nu de corona als smoes gebruiken. Is niet echt een smoes, ik vind het gevaarlijk en zou me erg schuldig voelen als wij de oorzaak zouden zijn.

4 jaar geleden

Misschien kun je beginnen door haar voor de baby te laten zorgen als je er zelf bij bent en dan stapje voor stapje verdergaan en bekijken of het wel of niet kan, ik neem aan dat ze zelf ook wel aangeeft wanneer het niet lukt! Desnoods bij jou thuis als je het door het roken bij haar niet een fijn idee vind.

4 jaar geleden

Ik zou haar niet laten oppassen. Heel moeilijk en lastig, maar het is jouw kind en als jij je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen. Ik heb zoiets met mijn eigen moeder, maar dan nog een tandje erger. Mijn moeder is een ex (denken we dan)drugsgebruiker en alcoholist. Ze is lichamelijk ook niet sterk meer en onze zoon is al snel "te zwaar" voor haar. Altijd slecht met ons om gegaan en nu wil ze op onze zoon passen. Nou dacht het toch mooi even niet. Ik ben er altijd bij als zij hem vast heeft en verlies hem geen seconde uit het oog.

4 jaar geleden

Begrijp je besluit heel goed. Mijn schoonfamilie rookt ook, mijn vriend ook. ( ik ben ex roker ) En heb heel duidelijk gezegd niet roken bij hem in de buurt. Buiten best en handen wassen als je hem vastpakt. Maarja heb er niet echt kijk op als ik er niet ben ofcourse. Hoop gewoon dat ze zijn gezondheid voorop stellen en niet hun verslaving. En als jij echt denkt zij kan niet het beste geven aan mijn kindje dan moet je het niet doen. Want dan eet jij jezelf op als jij je kleintje wegbrengt. Je moet wel lekker in je vel zitten als je kindje wegbrengt! Hierom is onze uk nog niet weggeweest te slapen en gaat sinds kort pas naar schoonouders overdag want voel me er nu pas goed bij hebben ook pittig ventje als het om slapen gaat ect.🤗 dus breng hem voorlopig ook nog niet weg voor nachtje logeren. doen waar jij je goed bij voelt, je kan ook eens met je ukkie even naar haar toe gaan om te kijken hoe ze ermee omgaat? Gewoon je hart volgen hierin en bespreekbaar maken.

4 jaar geleden

En vergeten erbij te zeggen. Iedereen heeft een mening en wil van alles.. ( hier wouden ze hem iedere keer hebben zonder bedje ect ) hebben we toen maar keer gedaan. En hij wou niet slapen zoals wij al hadden gezegd en was een terror baby. Ze hebben nooit meer gezegd haha en smeekten ons om de sleutel van ons huis 🙈Wel even zielig voor hem maar waren wij van gezeur af. Iedereen heeft meningen en denken het beter te weten of met goed bedoelde adviezen ect. Maar jij weet wat het beste is voor je kleine! En doe het op jou tempo/manier. En laat anderen maar lekker praten. Ik wordt er ook niet anders meer van.

4 jaar geleden

Wat niet goed voelt moet je niet doen! De rede waarom is niet belangrijk. Jij hoeft jezelf niet te verdedigen

4 jaar geleden

Mijn mening is hetzelfde als die van jezelf. Ik zou het niet doen.. Zelfs als mijn moeder nog zou roken, mag ze niet oppassen en die is 60 jaar 🤭

4 jaar geleden

Als het je zo tegenstaat, is het naar mijn idee moederinstinct wat aan het spreken is, dus niet doen. Als dat tot confrontatie leidt is dat moeilijk, maar dan blijf je wel trouw aan jezelf, ga lekker elke paar dagen samen wandelen en laat haar de wagen duwen. Of op een terrasje met mooi weer even op schoot spelen. Bij je thuis een flesje laten geven, voorlezen, en misschien een keer op bed leggen. Gaat dat goed, ga dan een keer naar de kapper of wat boodschapjes doen terwijl ze bij jou thuis oppast. Zorg dat je vriend begrijpt dat het bij jou verkeerd voelt nu maar dat er meerdere wegen naar rome leiden.

4 jaar geleden

Kan me goed voorstellen dat je het niet wilt. Lastig, want je wilt haar ook niet tekort doen. Maar volgens mij heb je zelf al duidelijk wat je wil en wat jij het beste vindt voor je kindje. Die rook kan ook echt schadelijk zijn. Je hebt alle recht om te zeggen dat je het niet wilt, blijf bij jezelf.

4 jaar geleden

Mijn schoonvader rookt ook heel erg, ik heb gewoon gezegd dat als we willen komen hij van te vore 2 uur niet binnen mag roken en alle ramen open. Als ik binnenkom en de rook hangt er nog en het stinkt dan gaan we in de tuin zitten bij goed weer en anders ga ik weer naar huis. Oppassen doen ze bij ons thuis... Ik vind dat m’n kind geven geen liefdadigheidsactie is en dat ik daar best strenge eisen aan mag stellen🙈

3 jaar geleden

Hoi! Niet aan beginnen. Je geeft al aan dat je het niet wilt. Volg je moedergevoel. Bovendien is tweedehands en derdehands rook behoorlijk giftig voor je baby. Zoek maar eens op, dan weet je denk ik genoeg.

3 jaar geleden

Geen nee, is niet nodig. Toch bedankt.