Hoi dames,
Ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende. Mijn schoonmoeder staat te popelen om op te passen op onze baby van 6,5 maand. Zij heeft ook altijd gepast op ons neefje en nichtje, die inmiddels 5 en 3 zijn.
Nu zit ik met het volgende. Ik wil eigenlijk niet dat zij oppast om de volgende redenen;
- Ze is relatief oud, 72 jaar, en is lichamelijk niet helemaal fit. Ze is bijvoorbeeld enorm stijf. Ze is zo stijf dat ze moeite heeft met het aantrekken van haar eigen panty. Ook heeft ze vorig jaar haar hand gebroken en dit is nooit helemaal goed genezen. Al een jaar heeft ze last en pijn, er zou ook iets van artrose zijn ontstaan.
- Ze rookt, en niet zo’n beetje ook. Kettingroken, in haar eigen huis binnen al 30 jaar lang. Haar huis stinkt zo erg naar rook, dat als zij zelf niet rookt en je staat er 10 min binnen dat je daarna thuis jezelf ruikt en je haar kan wassen.
- Mijn kleine is erg moeilijk en heeft een pittig karakter. Ze slaapt amper in bed, meestal in de draagzak. We lopen dus heel veel met haar te sjouwen, het is fysiek echt wel zwaar.
Het voelt voor mij zoooo niet goed als zij zou gaan oppassen. Om bovenstaande redenen. Ik snap dat zij als oma het leuk vind, maar ik ben veel te bang dat ze haar laat vallen. Daarnaast is die rookgeur ook gewoon gevaarlijk. 3e hands rook (want ook al doucht ze en trekt ze schone kleding aan, ze stinkt een uur in de wind) is ook gewoon schadelijk voor kleine kindjes.
Mijn vriend wil haar laten proberen op te passen om te kijken hoe het gaat. Ik zelf wil het gewoon niet, aangezien ik niet mijn dochter haar welzijn op het spel wil zitten puur om mijn schoonmoeder niet te kwetsen..
Meningen, reacties? Soortgelijke ervaringen?