29 Reacties

3 jaar geleden

Bente doet al 2 maanden maar 1 dutje. Maar is even goed vaak wakker snachts

3 jaar geleden

Wij zijn net door die fase van 's nachts uren wakker zijn heen. Bij ons werkte het niet om hem overdag minder te laten slapen, daar sliep hij niet van door. Uiteindelijk na 4 weken is hij weer door gaan slapen en hij doet overdag nog 2 dutjes van 1 uur.

VRIEND

3 jaar geleden

Ohh herkenbaar, Sarah doet dit ook al een paar weken. Overdag paar dutjes van bij elkaar 2 uur. Wil vh weekend gaan proberen om 1 volledig dutje van 2 uur te doen.

3 jaar geleden

Wij zijn stilletjes aan het overstappen. Het inslapen was hier een ramp aan het worden... Wij merken dat als hij 1goede dut doet smiddags, hij avonds moe is op het uur dat hij moet gaan slapen. Heeft hij een dag dat hij smorgens nog nood heeft aan een dut, is het avonds sowieso weer moeilijker om hem slapen te leggen.

3 jaar geleden

Helaas doet onze dochter ook 1 dutje. Soms 2. Het is ook de fase waardoor ze misschien 1 dutje doen. Mijn zoon was daarin makkelijker. Probeer het uit. 2 a 3 dagen. Op een gegeven moment merk je dat ze weer 2 willen. Als ze 5 uur klaarwakker is dan gaat ze 10 uur en 16 uur slapen. Dutjes van 1,5 uur en na 20.30 naar bed. Wordt ze na 7 uur wakker dan 1 dutje om 13 uur van ongeveer 2,5 uurtjes. En dan om 20 uur zeker naar bed.

3 jaar geleden

Het punt is dat ons zoontje nooit heeft doorgeslapen😅 maar nu is het toch wel erger dan hiervoor

3 jaar geleden

Wij zijn stilletjes aan het overstappen. Het inslapen was hier een ramp aan ...
Idd, daar lopen wij ook tegen aan. Momenteel heeft ze moeite met in slaap komen. Stribbelt erg tegen. Oorzaak sprong en tandjes. Wanneer het over is en ze heeft echt nog behoefte aan 2 dutjes, gaan we weer over op 2 dutjes. Met 1 dutje wordt ze wel wakker, maar niet klaarwakker.

3 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Het punt is dat ons zoontje nooit heeft doorgeslapen😅 maar nu is het toch ...
DBij die van ons is op 1 hand te tellen.🤣

3 jaar geleden

hier hetzelfde sinds een week... overdag maar 1 dutje willen doen van max een uur en s avonds met inslapen is t drama en soms ook s nachts wakker en ben ik 2 a 3 uur bezig.... vannacht was ik gesloopt dan pak ik haar naast me en is ze rustig... weet dat dat slecht is maar op een gegeven moment kun je niet meer... wat doen jullie dan?

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

DBij die van ons is op 1 hand te tellen.🤣
Ja echt heeeel vermoeiend dit... hij moet ook helaad gewiegd worden anders slaapt hij helemaal niet. Gelukkig doen we dit nou wel in zijnbedje en hoeven nie ymeer heen en weer te lopen😅 Alleen dat in de nachten zolang wakker blijven pfff😩

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

hier hetzelfde sinds een week... overdag maar 1 dutje willen doen van max e ...
Hij doet eigenlijk nog steeds 2 dutjes van 1 of 1,5 uur. Valt wel makkelijk in slaap maar in de nachten klaarwakker en wij zijn ook echt uren bezig. We proberen meestal toch een uurtje hem in zijn bedje te wiegen om hem in slaap te krijgen en andets nemen we hem in bed bij ons. Maar wat ik merk is dat hij bij ons in bed niet wilt slapen maar spelen😩 dat doennwe dan ook maar en zodra hij begint met mopperen en huilerig begint te doen dan gaan we weer naar zijn kamer en wiegen hem in slaap dan slaapt hij wel maar heel vaak is die dan weer over 1-2 uur wakker🤣 spelletje met ons aan het spelen

3 jaar geleden

Hier is onze dochter net 1 jaar maar er nog niet aan toe merk het aan haar ze is te moe en word dan heel vervelend en huilerig en haar enigste slaapje is dan niet langer als 1.5 uur.. Ze doet hier 2 dutjes van een uurtje maak haar ook altijd wakker en de nachten gaan altijd goed. Ik denk dat je het vanzelf wel merkt als je kindje daar aan toe is ze kunnen met een jaar als het goed is max 4 uurtjes achter elkaar wakker zijn. Misschien 2 dutjes proberen van een uurtje? Denk niet dat het verstandig is om nu al over te gaan naar 1 dutje. Hier is ze om 8:30 wakker gaat om 10:45 naar bed toe slaapt dan van 11:00 tot 12:00 en daarna weer van 15:00 tot 16:00. Zou je wel aanraden om ze overdag niet langer dan 2 uurtjes te laten slapen dat kan ten koste gaan van de nacht 😊 Hopelijk heb je hier iets aan succes!

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Hier is onze dochter net 1 jaar maar er nog niet aan toe merk het aan haar ...
Meestal slaapt ons zoontje max 1,5 in de middag. Heb hem een keertje wakker gemaakt maar was hij heel vervelend en huilerig. Vandaar dat ik hem gewoon liet verder slapen en wacht ik totdat hij gewoon zelf wakker wordt. Jou tip zou ik wel willen volgen! Laat je je dochter max uurtje slapen en hoe maak je haar dan wakker?

3 jaar geleden

Onze dochter van 1 doet dit ook snachts maar overdag slaapt ze nog 2 keer.. 3 kwartier smorgens en smiddags 1.5 uur.. het kan ook slaapregressie zijn.. dat is ook meestal rond 11 a 12 maanden.. hier sliep ze ook meestal wel door ma is nu sinds een week snachts ook soms zo 1.5 uur wakker.. misschien dat dat het is?

3 jaar geleden

Mijn dochter doet al maanden maar 1 dutje overdag en daar doet ze het prima op. Het ligt denk ik aan ieder kindje op zich en daar dan gewoon op anticiperen.

3 jaar geleden

Onze zoon (nu 5) ging ook rond zijn eerste verjaardag naar 1 dutje en vanaf 2 al gauw helemaal geen middagdutje meer. Onze dochter is bijna 1 en slaapt nog 2 keer 1,5 uur elke dag, en dan de nacht meestal heel goed. Kan me best voorstellen dat je de dutjes overdag wat kunt gaan beperken, mits jullie zoontje dan niet heel chagrijnig wordt 😅

3 jaar geleden

Mijn zoontje (vandaag 1), die doet al 1 dutje maar slaapt snachts heel veel.. Rond half 9/9 uit bed 4/4,5 u wakker slapen 1,5/2 u Dan weer 4/4,5 wakker En dus naar bed voor de nacht!

3 jaar geleden

Onze dochter doet sinds ze 10 maanden is 1 dutje per dag, dat werkt voor haar heel goed! Slaapt makkelijker in voor haar middagdutje en savonds ook!

3 jaar geleden

Onze dochter word bijna 1 en doet ook 1 dutje overdag. Het schema is nu: - 09.00 wakker worden en een fles - 10.00 fruit - 12.00 boterham en daarna op bed. - 15.00 van bed en een koekje of een fruithapje - 17.30 avond eten - 18.30 fles en op bed voor de nacht. Bij ons was dit de beste optie. Ze is een hele goede slaper en eigenlijk moeten we haar elke dag wakker maken. Omdat ze laat wakker word kan ze 1 slaapje verdragen. Toen ze vroeger wakker werd moesten het er 2 en soms 3 zijn anders trok ze de dag niet.

3 jaar geleden

Bij ons is het al een paar weken soms één en soms twee dutjes. Wij hebben nooit echt vaste slaaptijden gehad en laten onze zoon gewoon slapen als hij moe is. Helaas heeft altijd maar dutjes van een half uurtje gedaan, dus echt tijd voor mezelf heb ik nooit. Met één dutje per dag moeten we 's avonds wel haasten met eten want dan is hij echt heel moe. Met twee dutjes ben ik juist vaak een uur bezig eer hij eindelijk slaapt. 's nachts doorslapen heeft hij helaas ook nooit gedaan.