29 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook in overgang van 2 naar 1 x slapen (ze is bijna 1). Ligt er een beetje aan hoe laat ze wakker wordt en of ze het volhoudt tot uur of half 12. Zoja dan liever 1 slaapje want dan slaapt ze langer achter elkaar en gaat ze savonds makkelijker slapen. Veel effect snachts heeft het volgens mij niet ze wordt sowieso paar x wakker.

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Hier is onze dochter net 1 jaar maar er nog niet aan toe merk het aan haar ...
Hier exact hetzelfde. Ons meisje wordt komende week 1. Doet nog steeds 2 dutjes zoals die van jou, en slaapt ook de hele nacht door.

3 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Hier exact hetzelfde. Ons meisje wordt komende week 1. Doet nog steeds 2 du ...
Fijn hè ze is zo makkelijk met slapen heb echt naar haar gekeken iedere x als ze moe was op bed gelegd en die tijden heb ik iedere dag hetzelfde aan gehouden.😊

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Fijn hè ze is zo makkelijk met slapen heb echt naar haar gekeken iedere x a ...
Jazeker heel fijn. Misschien hebben we geluk. Maar ik observeer haar ook echt idd. En weet nu al als ik er 1 dutje van maak, ik er geen vrolijker kindje van krijg. Dus ik laat het nog effe zo.

3 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Meestal slaapt ons zoontje max 1,5 in de middag. Heb hem een keertje wakker ...
Ja klopt 2x op een dag in de ochtend en middag en dan gewoon een uurtje als ik de beneden deur open doe en naar boven loop dan hoort ze me vaak al en is ze al wakker haha, hier is ze het al zo lang gewend eigenlijk dat ik er geen moeite mee heb met haar is misschien even wennen voor je kleine 😊

3 jaar geleden

Ons zoontje halen we elke dag om 7 uur uit bed. En gaat dan van 9-10 slapen. En dan van 12-14 uur. En dan om 19 uur ligt hij weer in bed en slaapt tot 7 uur. We hebben wel vanaf 12 weken een heel strak regime mbt eten en slapen. Altijd dezelfde tijden. Als hij van 9-10 uur in bed ligt en valt pas 9.30 uur in slaap haal ik hem er dus wel 10 uur uit. En zo gaat dat met alle slaapjes. (Tenzij hij ziek is) Op de opvang slaapt hij maar 1 keer. En dat gaat prima. Thuis lekker 2 keer nog.

3 jaar geleden

Wij zitten ook nog op 2 slaapjes (12 maanden). Wat bij ons goed hielp is het eerste slaapje beperken tot Max 1,5 uur en in de middag Max tot 16:00 uur laten slapen. Dan zijn de nachten vrij goed.

3 jaar geleden

Hier ook drama met slapen, deze week geprobeerd 1 dutje op de dag te doen maar dan wordt ze s'nachts rond 4 a 5 uur wakker en begint dan te jammeren, dus maar een flesje en dan weer terug naar bed weet dat dat niet handig is maar vanaf die tijd wakker is ook niks. Vandaag maar weer 2 slaapjes vanochtend een half uur geslapen en vanmiddag ook maar weer een half uurtje dat is dus ook weer niet handig. Soms zou een handleiding zo handig zijn 🙈

3 jaar geleden

Had onlangs gelezen dat het onder 15 maanden wordt afgeraden, dat kindjes van die leeftijd echt nog wel dat tweede dutje nodig hebben. Maar rond de leeftijd van een jaar komt slaapregressie wel regelmatig voor en denken de kindjes dat ze het niet nodig hebben, terwijl het wel nodig is 😅 Even de simplistische uitleg he. De vroedvrouw heeft tegen ons steeds gezegd dat slapen doet slapen. Dus goed slapen door de dag zorgt voor een betere nachtrust. Ik zou persoonlijk voorlopig bij twee dutjes blijven. Ons meisje begint haar dutje tussen 9 en 10 uur en tussen 14 en 15 uur. Hoe lang ze slaapt varieert. Soms durft ze haar tweede dutje wel eens over te slaan. Helemaal drama dan.