6 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt in een ledikant waar ik 3 van de paaltjes eruit kan halen, zodat ze er zelf in en uit kan stappen. Tot nu toe gaat dit goed. Zelf twijfel ik ook omdat ze in februari 3 wordt, om een peuterbed aan te schaffen in ons nieuwe huis. Dus ik lees graag even mee.

één jaar geleden

Wij hebben een ledikant van 70*140. Aan een kant konden 2 spijlen eruit. Waardoor ze niet uit bed kon vallen, maar wel zelf erin en eruit kon kruipen. Daarna hebben we het matras helemaal laag gezet. En zijborden er aan gemaakt. Hier is ze nooit uit gevallen. Ze blijft ook in bed liggen tot wij haar deur open zetten. Eventueel zouden hier ook nog zon hekjes aan gemaakt kunnen worden. Ik zou als ik jullie was aan een peuerbedje beginnen (of zelfs een 1pers grond bed). En dan duidelijk regels afspreken dat het niet de bedoeling is dat ze zelf uit bed gaat snachts of iets wat jullie willen.

één jaar geleden

😅 onze dochter wordt in Februari 3 en slaapt al vanaf Juni in een peuter bed 😊 we hebben hem eerst in de kamer gezet en haar ‘voorbereid’ dat haar grote bed daar stond. Laten helpen met in elkaar zetten en ze komt er nooit uit. Maar elk kindje is daar anders in!

één jaar geleden

Kunnen jullie kinderen uit het ledikant klimmen? Dat doet mijn dochter namelijk wel

één jaar geleden

Onze dochter word in februari 3 en wij hebben gewoon een 1 persoonsbed gekocht, met zo’n val randje zegmaar. Dit hebben we nu een maandje. Ze heeft ‘geholpen’ met in elkaar zetten en de eerste paar dagen ook de ledikant nog laten staan in haar kamer en mocht ze zelf kiezen waar ze in sliep. De eerste paar keer weigerde ze in het grote bed te slapen en dacht ik dat het echt een drama zou worden. Tot ze ineens uit zichzelf zei dat ze in het grote meisjes bed wilde en toen hebben we ook haar ledikant weggedaan opgegeven moment. Ze is helemaal gek van Frozen dus een mooi Frozen dekbed gekocht en allemaal knuffels in haar bed, ze vind het super stoer en het gaat hartstikke goed. Wij dachten we kopen gewoon een eenpersoonsbed Ipv een peuterbed, hier kan ze gewoon heel wat jaartjes mee doen.

één jaar geleden

Het probleem is dat ze uit het ledikantje klimt en dan bijv gaat spelen of bij ons op de kamer komt. Nachtrust is dan ver te zoeken bij ons.. hebben jullie dat ook?