19 Reacties

3 jaar geleden

Wij gebruiken van olvarit , wij doen in de ochtend fles en avond fles van 210 + 7 ong 3 scheppen dan is t net te drinken uit de fles

3 jaar geleden

Op de verpakking van de olvarit granen staat hoeveel je er van bij moet doen bij de fles als van een bordje.

3 jaar geleden

Wij gebruiken Olvarit granen. Wij maken een flesje van 90cc+3 dat in een bordje en dan een grote schep van die granen erbij en mengen. Daarbij krijgt hij nog een flesje melk en dan doe ik altijd 100cc+3 schepjes, omdat hij altijd dorstig is na het wakker worden.

3 jaar geleden

Ik geef Olvarit granen. Ben ermee begonnen toen hij 6 maanden was, hij is nu 9 maanden en krijgt de 8+ maanden granen. Ik maak 180+6 en doe er ongeveer 4 scheppen pap bij, soms iets meer (dan is het mega dik) en soms iets minder. Doe het op gevoel met m'n ogen dicht 's ochtends vroeg 😜

3 jaar geleden

Hii mede mama's misschien gekee vraag maar waarom geven jullie dit? Ik ken het zeg maar niet. Ook nooit bij stilgestaan dus ben erg benieuwd

3 jaar geleden

Hier 180+6 en daar maak ik dikke pap van. Olvarit 5 granen volgens mij. Hij vindt het heerlijk. Bakje is zo leeg😂

3 jaar geleden

Reactie op Lazan

Hii mede mama's misschien gekee vraag maar waarom geven jullie dit? Ik ken ...
Om toe te werken naar minder de fles te krijgen en hem te laten wennen aan ander eteb

3 jaar geleden

Reactie op Lazan

Hii mede mama's misschien gekee vraag maar waarom geven jullie dit? Ik ken ...
Zelfde vraag hier. Ben ook benieuwd, onze dochter krijgt nu gewoon nog 3 flesjes melk.

3 jaar geleden

Wij zijn begonnen met 90 + 3 scheppen melk in flesje en 90 + 3 melk met 3 scheppen pap. Ze ging het flesje steeds minder drinken en zo de pap uitgebouwd. Ze krijgt nu 150 + 5 met 5 scheppen pap 😊

3 jaar geleden

Hier 120 cc melk en dan 4 scheppen olvarit 8+ pap erbij. En dan daarna nog 60 cc melk drinken, zodat hij aan 200cc komt

3 jaar geleden

Mijn zoontje hoeft het niet, hij vind de structuur vgm niet zo lekker.. iemand tips daarvoor? Wij gebruikte gewoon die van Olvarit

3 jaar geleden

Wij geven ons zoontje ook sinds 9 maanden is pap. En ook pap met lepel. Haal het bij de AH van de kleine keuken. Daar zit geen zooi in zoals suiker oid. Ik maak gewoon een flesje van 180+6 en dst doe ik in een kom en dan 5 eetlepels pap erbij. Roeren. En een min laten staan dan wordt het dikker. En aan de hand daarvan kijk ik of het qua dikte goed is. Hij vindt het heerlijk!!

3 jaar geleden

Reactie op Lazan

Hii mede mama's misschien gekee vraag maar waarom geven jullie dit? Ik ken ...
Om de fles af te bouwen en zodat het echt een eet moment wordt. Ontbijt lunch en diner vast voedsel. 😊 daarom ook pap met de lepel.

3 jaar geleden

Wij geven ons zoontje ook sinds 9 maanden is pap. En ook pap met lepel. Ha ...
Ja precies ik wou het niet eerder doen eigenlijk vanwege haar krampjes raden ze het af, maar wil me er toch aan gaan wagen nu. Hoe heet die pap en kan je die ook bij de jumbo halen? Kom eigenlijk nooit bij de AH 😅 Ik heb ook alle beleg voor op brood zowat van de kleine keuken ze is daar ook gek op, ga de pap ook proberen thnx voor de tip!

3 jaar geleden

Ik heb deze: 4+, 6+ en 8+ maanden. Met 7 maanden begonnen met de 4+ want lichtste verteerbaar. Met 8+ heeft hij nog wel wat moeite dus die meng ik om de dag door 1 van de 2 andere heen: 2 schepjes van 4+ of 6+ en 1 van 8+ 2-3 schepjes is papfles en 4-5 is pap dacht ik. Ik geef het als 1e flesje in de ochtend i.v.m suikers, dan heeft hij de hele dag om die er doorheen te branden.

3 jaar geleden

Welke fles en speen gebruiken jullie voor een papfles?

3 jaar geleden

Reactie op J_B1

Welke fles en speen gebruiken jullie voor een papfles?
De y speen van Dr. Brown!

3 jaar geleden

Wij zijn begonnen toen die 6 maanden was. Hij krijgt 150cc + 5 scheppen hipp en dan 17gr pap er bij. Ik weeg het elke ochtend. 😂 staat ongeveer 20gr hoor 200 kv. Dus ik kom met m'n flesje uit op 170 netto. Dus 17 gr. 🤪

3 jaar geleden

We gaan beginnen met pap. Hier staat 200ml opvolgmelk met 2 tot 5 eetlepels pap. Dan is de voeding van de ochtend toch veel meer dan eerst? Toen alleen 200ml melk. Kan ze die hoeveelheid wel aan