14 Reacties

4 jaar geleden

Pelletjes?

4 jaar geleden

Pelletjes? Wat bedoel Je ermee??

4 jaar geleden

Wattes???? Bedoel je berg ofzo?

4 jaar geleden

Pelletjes zijn schilfertjes

4 jaar geleden

Het zou iets van berg kunnen zijn. Dat zou je met een fijn kammetje weg kunnen kammen, maar je kan het ook laten voor wat het is. Verdwijnt dan in principe vanzelf. Mocht je echt willen weten wat het is, kun je altijd de huisarts of cb raadplegen.

4 jaar geleden

Als het berg is dan zou je bergzalf van Drs Leenarts kunnen proberen, werkt echt super goed bij berg! Er zit ook een klein kammetje bij en dan kan je het zo weg kammen doordat de zalf de schilfers heel zacht en los maakt. Het is te koop bij de drogisterij of op internet. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op RebeccaDL

Pelletjes zijn schilfertjes
Op schilfers doe ik lanette of cetametagol en op berg amandel olie .

4 jaar geleden

Reactie op QGM

Pelletjes?
Schilfertjes 😁

4 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Pelletjes? Wat bedoel Je ermee??
Schilfertjes 😁

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Wattes???? Bedoel je berg ofzo?
Schilfertjes, gooh het lijkt minder erg dan als ik foto's zie van berg precies.. 😁

4 jaar geleden

Achter de oren kan je ook wat zinkzalf doen, dan gaat het ook weg

4 jaar geleden

Onze meid heeft het op haar hoofd (berg denk ik dat het is). Ik doe 15 minuten voor haar badje wat olie erop. Achter haar oren heeft ze ook wat droge huid/schilfer maar ze krabt daar veel aan als ze moe is of honger heeft. Ik zou het zo laten. We hebben dat eens wat op gedaan en het werd erger had ik de indruk. De huidjes zijn echt super gevoelig.

4 jaar geleden

Had mijn meisje ook, was ook bruinig. Heb er op den duur een beetje babyolie op gesmeerd en ben het heel voorzichtig gaan borstelen met een heel zacht borsteltje. Door de olie werd het week en liet het makkelijk los. Paar dagen later nog een keer herhaald. Dit omdat haar haar op die plek ook niet door wilde groeien. Nu heeft ze er geen last meer van en groeit ook daar haar haren door nu. Achter de oren smeer ik wat zinkzalf.

4 jaar geleden

Heb het echt maanden laten zitten. Na een tijdje heb ik toch maar wat olie er op gesmeerd en heb ik het er af gekamd. Soms ook voorzichtig met mijn nagel het ea weggehaald. Was er wel voorzichtig mee, zolang zij er geen last van had had ik het ook niet, maar na 6 maanden toch maar even wat “geholpen”