4 Reacties

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Onze zoon van net 2 doet het ook. Mijn dochter, nu 6, deed het ook. Tot op het punt dat ik haar niet meer op schoot durfde te nemen omdat ik direct een mep kreeg. Volgens mij is wat je doet goed: zeggen dat het niet mag, dat het pijn doet en een alternatief bieden (aaien, knuffelen). Wat ik ook doe is fysiek afstand nemen, vooral als ik op een gegeven moment zélf boos wordt. Hem van schoot af zetten, zelf even weglopen. Het gedrag even geen aandacht geven. Want volgens mij is dat de reden dat ze het doen: aandacht en zien wat er gebeurt. Het is vanzelf gestopt bij mijn dochter maar ik kan je niet vertellen hoe lang het heeft geduurd.... vast niet lang, anders wist ik dat nog wel. Succes!

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Heel herkenbaar! Onze zoon van net 2 doet het ook. Mijn dochter, nu 6, deed ...
Dankjewel voor je bericht en lieve woorden. Je tip om afstand te nemen ga ik zeker proberen, wat een lastige fase 😕

2 jaar geleden

Herkenbaar. Ons zoontje van net 2 doet dit ook en duwt ook. Ook andere kindjes duwt hij. Heel vervelend. Ik zeg idd dat hij niet mag duwen of slaan. Dat dat pijn doet en dat hij wel mag aaien of knuffelen. Het is een fase🙈🙃

VRIEND

2 jaar geleden

Herkenbaar. Ons zoontje van net 2 doet dit ook en duwt ook. Ook andere kind ...
Dankjewel, ‘fijn’ dat het herkenbaar is al gun ik dit slaan geen enkele ouder. Hoop dat deze fase snel voorbij mag zijn 🙏🏼