13 Reacties

3 jaar geleden

Hahaha, hier men zoontje van 18 maand ook. Wij laten hem gewoon even razen, nadien zeggen we siebe klaar (wel kordaat) en dan vragen we een knuffel en is het klaar.

3 jaar geleden

Oh ja mijn zoon ook, hij is ook bijna 19 maanden. Soms wil ik ook echt mijn haren uit mijn kop trekken 😅 Wat ik meestal doe is hem flink tegen mn aanhouden, knuffelen, en rustig tegen hem praten dat ik het snap. Vooral niet boos worden, want dan wordt het erger.

3 jaar geleden

Reactie op Sannedh

Hahaha, hier men zoontje van 18 maand ook. Wij laten hem gewoon even razen, ...
Oh fijn, dit klinkt nog best acceptabel! Mijn dochtertje gaat echt spullen in huis mollen of zichzelf pijn doen, bijvoorbeeld op dr hand bijten, zichzelf ongecontroleerd op de grond gooien! Ze blijft doorgaan tot ik haar op schoot neem om te knuffelen. Ow en een speen moet ik dan ook echt bij de hand hebben, anders is een knuffel niet voldoende. Dus ja in hoeverre moet ik haar dan ‘laten’?

3 jaar geleden

Oh ja mijn zoon ook, hij is ook bijna 19 maanden. Soms wil ik ook echt mij ...
Dit is ook precies hoe ik het nu doe en de afgelopen tijd ook heb gedaan. Ik krijg het idee dat ze hieraan went en nou elke keer om negatieve aandacht vraagt. Op momenten dat ze haar zin niet krijgt en moet leren omgaan met de emotie vind het op schoot nemen en die knuffel helemaal niet erg… maar als ze komt wanneer ik aandacht geef aan jongere broertje .. dan breekt de hel los hier en raak ik ook behoorlijk geïrriteerd. Want negeren blijkt niet helemaal gezond te zijn? Weet jij hier wat vanaf?

3 jaar geleden

Ons zoontje heeft het ook heel erg. Enigste wat hier helpt is papa.. 🙈 zoontje die krijst aan een stuk door en is niet stil te krijgen... zit met zen hoofd overal aan te bonken ect. Ik laat hem gewoon gaan.. maar als het te erg wordt komt men vriend naar beneden en heeft hem vaak snel rustig maar ik kan doen wat ik wil helpt niks.. vaak laat ik hem lekker zen gang gaan en doe dan filmpje aan en is die ook wel stil. Wel een vreselijke periode dit bah. Echte driftbuien indd.. en eten lekker weggooien als hun zinnetje niet wordt doorgedreven.. vreselijk.. ik zeg altijd laat maar lekker gaan trekt vanzelf bij.. oops beetje waardeloos advies dit..

3 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Ons zoontje heeft het ook heel erg. Enigste wat hier helpt is papa.. 🙈 zoo ...
Hahah jeetje, das ook wat alleen papa willen! En wat als papa er niet is? Ja ik vind dit ook echt een vreselijke periode, zo vervelend!!! De fasen tot nu toe stelden letterlijk niets voor en daar heb ik me ook helemaal geen zorgen om gemaakt. Dit gaat ook vast over, maar tis echt pittig! Vandaag begonnen met onze ‘nieuwe’ aanpak 😂 ik laat haar even tot ze rustig wordt. Meteen ook de speen maar afbouwen naar ‘alleen tijdens het slapen innemen’. Als ze klaar is met huilen krijgt ze een knuffel van mama en nu ik dit type moet ik ook even zorgen voor een knuffelbeertje ter vervanging van de speen. Mmmm 🤔

3 jaar geleden

Reactie op Soebii

Hahah jeetje, das ook wat alleen papa willen! En wat als papa er niet is? J ...
Nou heb ook echt wel even zitten huilen als klein kind hoor nu die alleen papa wilt ... is zo sinds ik zwanger ben van ons 2e kindje.. een knuffel helpt hier wel . Slaapt die ook mee incl speen. Alleen als die goed boos is vliegt die door de woonkamer🤭 en als papa er niet is dan maar alles uit de kast halen.. haaha soms hebben we echt handen tekort. Hopelijk zakken de buien snel beetje af.. tis ook lastig dingen proberen duidelijk te maken en niemand die je snapt 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Nou heb ook echt wel even zitten huilen als klein kind hoor nu die alleen p ...
Ahhhhw! Ligt dus best gevoelig ook. Gefeliciteerd, wat leuk! Hoe gaat het ermee? En wanneer wordt de baby verwacht? Hopen dat deze fase tot de geboorte van je 2e gauw over is. Ik loop daar dus echt tegenaan, wil ook gewoon rustig kunnen knuffelen met mn 2e 🥰 Ik moet trouwens echt zeggen dat die driftbuien alleen thuis optreden. Zo ongelofelijk….. buiten, op de opvang of bij anderen thuis.. eigenlijk alles waar ze buiten huis is, is ze echt een prinsesje! Mensen geloven mijn verhalen dan weer niet he! 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Soebii

Ahhhhw! Ligt dus best gevoelig ook. Gefeliciteerd, wat leuk! Hoe gaat het e ...
Heel herkenbaar inderdaad alleen maar thuis! En dan kijken ze je scheel aan als je mensen waarschuwt voor de driftbuien haha. Zo grappig en herkenbaar🙈 begrijpelijk dat je ook lekker met je 2e wil knuffelen miss toch soort van jaloezie ofzo🤭 ons 2e wordt 14 maart verwacht is ons zoontje net 2 die is van 20 februari!! Hopelijk mogen we snel weer een beetje goed gedraG zien haha

3 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Heel herkenbaar inderdaad alleen maar thuis! En dan kijken ze je scheel aan ...
Hahah moet wel goed komen! Anders weet k het ook niet meer! Nogmaals gefeliciteerd en ik wens je een hele fijne zwangerschap!

3 jaar geleden

Oh jee, ook mijn dochter van 18 maanden is er een aantal weken terug mee begonnen. Maar merk dat het vooral gebeurt op dagen dat ze minder lange dutjes heeft gedaan. En eerlijk, de ene keer helpt negeren en de andere keer aandacht geven, aangeven dat je het begrijpt en knuffelen. Gewoon per situatie kijken wat het beste is want ik merk dat als ik elke keer aandacht geef ze het ook vaker gaat testen.

2 jaar geleden

Pff, ik vind het echt pittig hoor. Mijn zoontje is ook zo boos dat hij zichzelf regelmatig bezeerd in z’n driftbui. Hij wil dan niks meer, maar het negeren werkt ook niet want hij komt er zelf niet meer uit.

2 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Pff, ik vind het echt pittig hoor. Mijn zoontje is ook zo boos dat hij zich ...
Hoi! Dit is een berichtje die ik een langere tijd geleden heb geplaatst. Gelukkig is het hier voorbij! Heeft uiteindelijk ongeveer 3 weken geduurd. Mijn dochter snappen, meeleven, er zijn voor haar, het boek how2talk2kids en heel veel geduld heeft hier dus ontzettend geholpen! Wellicht heb je er wat aan? Jij kan dit zelf het beste inschatten, maar negeren heb ik hier op de gegeven moment wel gedaan puur om mn dochtertje even te laten ‘uithuilen’. Het huilen hield bijna nooit vanzelf op, maar ze was dan wel toe aan een knuffel en dat maakte haar dan weer rustig. Direct ingaan op haar driftbui en er alles aan doen om het op te lossen werkte hier dus gewoon niet. Ze werd alleen maar bozer en bozer.