21 Reacties

4 jaar geleden

Je kan altijd even contact opnemen met je CB. Die kunnen dan digitaal een informatie folder voor je klaarzetten. Wij hebben ivm een koemelkallergie wel via het opbouwschema geïntroduceerd maar je kan ook een beetje 100% pindakaas door de banaan roeren. Of een beetje geroerbakt ei klein snijden/prakken en door je groente hapje roeren.

4 jaar geleden

Al direct bij de 4 maanden hapjes geïntroduceerd, ongeveer theelepeltje, pindakaas door de banaan is hier favoriet. Ei toen gewoon prakken met wat avocado. Nu eet ze savonds al een omeletje gemaakt van een eitje met avocado op een boterham, vindt ze heerlijk!

4 jaar geleden

Wij doen het af en toe. Pindakaas op brood en heb het ook wel door banaan gedaan. Een gekookte ei prakken door het groentehapje of met de mixer. Of scrambled eggs in stukjes geven.

4 jaar geleden

Met pindakaas ben ik begonnen een klein mespuntje vanaf de vinger, om te laten proeven en wennen aan de smaak. Toen dat goed ging ook op brood gesmeerd. Ei ook een aantal keer een mini beetje gegeven wanneer we zelf een gekookt eitje aten. Binnenkort toevoegen aan de groente hapjes.

4 jaar geleden

Kijk eens naar voedingscentrum.nl voor alle info over voeding bij kleintjes.

4 jaar geleden

Pindakaas door een banaantje prakken vond ze hier heerlijk. Eitje maak in een roerei van alleen ei en boter. Advies is voor de 6 maanden kennis laten maken vanwege minder kans op allergie

4 jaar geleden

Ik doe vanaf de 4 maanden ei en pindakaas in haar hapjes verwerken. Bijvoorbeeld: Ei met tomaat en aardappel Pindakaas met appel en banaan Op smikkels.nl staan lekkere recepten voor hapjes :) En sinds afgelopen week doe ik pindakaas op haar boterham.

4 jaar geleden

Wij hebben gewoon een thee lepeltje gegeven van 100% pindakaas van de ah. Ons zoontje kokhalst ook van brood en stukjes. Ei gaan wij morgen hard koken en dan zo goed mogelijk prakken en dan hopen dat goed gaat hehe. En anders wachten wij nog even met ei. Pindakaas gaat wel heel goed!

4 jaar geleden

Wij doen pindakaas op brood, hier eet hij al een aantal weken brood. Ei verwerk ik in avond eten, aardappel met spinazie en ei. Hij eet alles😅 Dus ook wel makkerlijk denk ik

VRIEND

4 jaar geleden

Ik geef op advies van cons bur. Banaan en doe ik beetje pinda bij. Je kan ook gewoon geven op vinger dan kan ze liken (Dit ook op advies van cons bur). Eie doe ik in spinazie en aard bij. Ik doe wel een halve eie.

4 jaar geleden

Ons zoontje krijgt vanaf 6 maanden pindakaas en ei.. De eerste keer heb ik een theelepel pindakaas door een geprakte banaan gedaan. Die combi is namelijk erg lekker. En na die keer geef in hem 2 x per week een boterham met pindakaas. Hij krijgt 1 x in de 1/2 weken een gebakken ei. Maak er scrambled eggs van en geef hem dan met brood. Stukje brood, stukje ei. Hij vindt het heerlijk. Advies is om die wel voor de 8 maanden oud opgepakt te hebben ivm allergieën.

4 jaar geleden

Pindakaas ga ik eens door een banaantje doen, dat moet vast lukken! Alleen ei moet ik nog even verzinnen waar dat lekker bij is en hoe ik het glad krijg. Denk dat ze het anders echt niet wil hebben. Geven jullie een speciaal soort pindakaas? Ik neem aan met zo minder mogelijk toevoegingen.

4 jaar geleden

Ik heb gisteren bijv. Broccoli met een beetje rijst en een schepje pindakaas gegeven. Ze vond het heerlijk! Ei doe ik ook gewoon door het avondeten. Vanavond krijgt ze avocado met ei 😉

4 jaar geleden

Reactie op EvB

Pindakaas ga ik eens door een banaantje doen, dat moet vast lukken! Alleen ...
Ik gebruik de 100% pindakaas van de ah. Daar zit zo min mogelijk zout ect in. Heb dat ook van dit forum zullen vast nog wel meer soorten zijn denk ik.

4 jaar geleden

Reactie op Neryase

Ik heb gisteren bijv. Broccoli met een beetje rijst en een schepje pindakaa ...
Doe je verder nog wat bij de avocado en ei? Want beide heb ik in huis

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Doe je verder nog wat bij de avocado en ei? Want beide heb ik in huis
Ja ook rijst in dit geval. Maar je hebt ook babypasta dat kan ook 😉

4 jaar geleden

Je kan pindakaas door banaan blenden en ei door bijv. advocado

4 jaar geleden

Als jullie avocado geven, geven jullie dat dan als groenten of als fruit? Neem aan dat je het niet verwarmt net groenten. Hou zelf niet van avocado dus eet het ook nooit, vandaar m’n vraag.

4 jaar geleden

Reactie op EvB

Als jullie avocado geven, geven jullie dat dan als groenten of als fruit? N ...
Ik smeer het op brood gewoon koud dus. Soms pureer ik het ook door zijn groente hapje en wordt het verwarmd door de groenten maar kan beide dus. Zitten goede vetten in, dus zeker favoriet hier.