18 Reacties

4 jaar geleden

Tandjes zou mijn gok zijn. Vooral trekken aan de oren en last met eten klinken bekend. Heeft hij soms ook rode wangetjes? Heb je al zijn tandvlees gevoeld of je scherpe randjes kunt voelen?

4 jaar geleden

Reactie op Robster

Tandjes zou mijn gok zijn. Vooral trekken aan de oren en last met eten klin ...
Wel rode wangetjes, de voorste 2 zitten al een paar maanden twee bolletjes en daarnaast nu ook twee bultjes erbij gekomen (maand geleden ongeveer), maar ze lijken maar niet helemaal door te komen..😓 vind het vooral zielig dat ie duidelijk last lijkt te hebben hoop zo dat als het de tandjes zijn ze er vlot doorheen komen.

4 jaar geleden

Ik las laatst ergens dat je z'n eten en flesje niet zo warm als normaal moet geven bij door komende tandjes, omdat het dan meer pijn kan doen. Misschien kan je er wat mee.

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Wel rode wangetjes, de voorste 2 zitten al een paar maanden twee bolletjes ...
Je kan proberen met zo'n vinger tandenborstel een beetje het tandvlees te masseren. Misschien helpt dat bij het doorkomen. Verder baby-paracetamol geven tegen de pijn, dat verlicht echt. De tip van Iriisje vind ik ook een goeie.

4 jaar geleden

Denk tandjes ook. Zie of voel je al een bobbeltje? Onze zoon heeft net zn eerste tandje, ook 7,5 maand, en wilde ook bijna zn groentehap niet

4 jaar geleden

Dentinox en een paracetamol (deze voor het slapen gaan) hebben bij ons geholpen

4 jaar geleden

Ik denk ook dat het de tandjes zijn. Vsm tandengel of dentinox helpen bij ons goed! Ook zo sabbelzakje met koud/bevroren fruit erin is heel fijn om te sabbelen dat verlicht ook iets Succes!

4 jaar geleden

Thanks meiden voor de tips! Heel erg fijn. Hopelijk zijn we er snel vanaf🥴😊

4 jaar geleden

Denk tandjes ook. Zie of voel je al een bobbeltje? Onze zoon heeft net zn e ...
Tja dit vind ik lastig. Die voorste 2 onder daar zitten al een tijdje 2 bolletjes, we denken dat ze duidelijker voelbaar zijn, maarja vind dat altijd lastig te zeggen.😊 ahh nou hopelijk is dat hier ook de boosdoener!

4 jaar geleden

Bij ons ook opeens eten weigeren. wilde alleen broodkorst. Terwijl hij altijd gewoon alles wilde. Vandaag is zn 2de tandje eindelijk door. Heeft heel lang alleen een bultjes gezeten. En vandaag ineens super goed alles weer willen eten!

4 jaar geleden

Geef je de hapjes warm?? Het oren trekken kan een symptoom voor tandjes zijn, door warmte kunnen ze dan last krijgen van het tandvlees

4 jaar geleden

Wij hebben de groente hap eventjes koud uit de koelkast gegeven toen de tandjes door kwamen want warm vond onze kleine meid ook helemaal niks. Na een week wel weer de hapjes warm gegeven en ging weer prima

4 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Geef je de hapjes warm?? Het oren trekken kan een symptoom voor tandjes zij ...
Momenteel warm, maar ga morgen maar eens koud proberen wie weet helpt dat! Thanks😊

4 jaar geleden

Heb nu 2x gehoord dat kleintjes die aan hun oren trokken of zaten, oorontsteking hebben.. Misschien daardoor beetje van zijn schema af?

4 jaar geleden

Hier zijn het tanden, voortand komt nu door

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Heb nu 2x gehoord dat kleintjes die aan hun oren trokken of zaten, oorontst ...
Hmmm zal dit in mijn achterhoofd houden, mocht het niet verbeteren! Thanks! Moet zeggen dat oor trekken vooral is bij eten of in bed, maar niet tijdens spelen. Maarja kan ook voldoende afleiding zijn dan natuurlijk. Ga het in de gaten houden😊

4 jaar geleden

Awel vandaag weigerde onze meid zowel haar fruitpap als haar groentenpap. Ze heeft een oorontsteking en ik denk tandjes ook. Ik word er zo moedeloos van. Mijn arme meid!

4 jaar geleden

Onze dochter at ook een paar dagen haar hapjes niet dit kwam door een doorkomend tandje. We bleven het wel proberen en na een paar dagen at ze gewoon weer!