27 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter van 1 (4/2) roept al geruime tijd Pappa, Mamma en kijk. Sinds een paar weken is het ook Opa, Oma en poes en Ja 😄 lopen en ‘normaal’ kruipen doet ze dan weer niet .. alle kindjes doen het op eigen manier 😊

3 jaar geleden

Ja hoor, hier al een tijd mama en papa en 'aai' als de poes langskomt. Ze is nu 1 jaar.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Wilma88

Onze dochter van 1 (4/2) roept al geruime tijd Pappa, Mamma en kijk. Sinds ...
Ah wat leuk! Nee qua grove motorische ontwikkeling doet hij nu zelf gaan zitten en wat billen schuiven, soms wat pogingen om te willen gaan kruipen maar meer niet. Maar zegt jullie dochter dit vaak of ook alleen sporadisch? Mama en papa( dada of bapa in zijn geval)hoor ik wel steeds vaker.

3 jaar geleden

Hoiii Ons zoontje word 20.02 1 jaar.. er valt nog niks aan vast te knopen haha. Hij zegt wel dede en dada.. maar voor de rest een boel geluidjes. En indd het voorzeggen heeft geen zin dan kijkt die mij aan en zuigt hij zen wangetjes naar binnen haha. Poosje heeft mijn zoontje ook een boel naar papa getrokken.. maar dat is nu weer over. Woordje mama is nog nergens te bekennen soms in een huiltje me.. maar verder komt die nog niet hehe. Ik heb maar geduld en nog eens geduld haha. Wel leuk als ze beginnen met de herkenning! Groetjesss

3 jaar geleden

Ohja en 'nee!' als ze niet meer wil eten 😂

3 jaar geleden

Reactie op MamavanL

Ah wat leuk! Nee qua grove motorische ontwikkeling doet hij nu zelf gaan zi ...
Ze roept de hele dag mamma maaaaama maar ook wel bewust naar de persoon zelf. Gister had ze een zootje gemaakt van haar stoel en dan vraag ik wie het op mag ruimen, zie je haar denken en dan roept ze Pappa 😂😂 en toen ik vroeg wie er met haar ging knuffelen was het Mamma.. ze begrijpen meer dan je denkt! Zeker als je vaak tegen ze praat en voorleest 🥰

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Wilma88

Ze roept de hele dag mamma maaaaama maar ook wel bewust naar de persoon ze ...
Dat is overduidelijk dan hahah, dat is hier dus niet, vandaar de twijfel. Denk steeds hoor ik dan wat ik wil horen?

3 jaar geleden

Hier het woordje mama, nee nee, dada,die en de rest kan ik nog geen chocolade van maken. Hij word 10-2 1jaar. Hij is wel een speedy op motorisch vlak dus het is vaak of verbaal of fysiek waarmee ze beginnen. En jullie praten lekker tegen je kindje dan komt het vanzelf goed. Lastig om te zeggen of je kindje al echt woordjes bedoeld of dat het gewoon toevallig op de klank lijkt. Wij denken ook weleens zei hij nou dit? Zwaaien vind mijn zoontje ook leuk. Ik vind alleen wel dat Bumba en Teletubbies ook niet het perfecte voorbeeld van praten zijn. Mijn zoontje kijkt het ook graag maar als we eerlijk zijn wordt daarmee niet de woordenschat vergroot. Maar goed hij vind het leuk om te kijken en praten verder ook heel de dag tegen m. Het komt vast goed. En als jij woordjes denk te horen lekker zou houden :D

3 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 1 en roept al enige tijd Baba en auch.

3 jaar geleden

Hier veel geluidjes maar het enige wat ze zegt is ‘kak’, de poes is ‘kak’, papa is ‘kak’ en heel af en toe mamammam

VRIEND

3 jaar geleden

Hier veel geluidjes maar het enige wat ze zegt is ‘kak’, de poes is ‘kak’, ...
Hahah wel grappig als alles "kak" is😂 we leven nu ook een beetje in een shit tijd met de corona maatregelen dus kan me helemaal vinden in de "woordkeuze" van je dochter 😉

3 jaar geleden

Onze oudste was ook heeel snel met praten, is nu 3 en praat soms als een volwassene🙈 onze dame doet alles lekker rustig aan.. noemt papa atta en als we aai poes zeggen zegt ze aai oes en verder nog niet zoveel.. maar het kan dus echt dat ze al vroeg zijn met praten..

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Onze oudste was ook heeel snel met praten, is nu 3 en praat soms als een vo ...
En wanneer begon jullie oudste dan met praten? En hoe oud is jullie dochtertje? Vind het al heel wat dat ze dat doet hoor, en super lief dat ze haar eigen benamingen heeft voor dingen/mensen 🤍

3 jaar geleden

Herkenbaar hoor onze vent van bijna 1 (19-02) zegt al een hele poos papa (en bahpa), mama, bah, puh (poep) en sinds 1,5 week denk ik ook 'ja'. Maar net wat je zegt alleen als het hem uitkomt. Dus ja is zeker kletsen hoor. Onze zoon oefent ook vaak met klanken van woorden, dan klinkt het net of hij een bepaald woord zegt 🙂 Verder is hij met bijna 10mnd gaan kruipen, 5 dagen later gaan staan en nu loopt ie sinds een paar weken langs de bank af, gaat soms per ongeluk los staan.. Daarentegen gaan tandjes minder snel, de 2e is bijna door..

3 jaar geleden

Hier zijn het nog voornamelijk klanken: woef waf (hond), boe (koe), auw(poes), meh (schaap), oeee(uil), aai, ooo (als er iets mooi is), brr (koud) en hee en daar zwaait hij bij. Echte woordjes vooral aap (z'n knuffel) en mama en papa maar niet bewust tegen ons.

3 jaar geleden

Reactie op MamavanL

En wanneer begon jullie oudste dan met praten? En hoe oud is jullie dochter ...
Onze oudste begon ook om en nabij 1 jaar.. als we met hem bij iemand zijn vragen ze altijd hoe oud hij is.. dan zeggen we bijna 3 en dan krijg je te horen echt? Dacht dat hij al een jaar of 5/6 was 🙈 onze dochter word as maandag 1..

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Onze oudste begon ook om en nabij 1 jaar.. als we met hem bij iemand zijn v ...
Knap hoor en heel leuk! Ook een stuk makkelijker lijkt me hahah als ze praten en ze beter kunnen vertellen wat ze bedoelen/willen😉

3 jaar geleden

Reactie op MamavanL

Knap hoor en heel leuk! Ook een stuk makkelijker lijkt me hahah als ze prat ...
Jaa ik vind t knap handig dat hij al zo goed kan praten! Maar soms ook niet hoor want hij zegt alles na 🙈 hoop dat onze dochter ook zo snel gaat praten maar ieder kind op zn eigen tempo

3 jaar geleden

Die van ons wordt donderdag 1 en zegt al sinds het najaar mama en papa. Inmiddels is daar kijk, eten, jaja, doei bijgekomen en als zn eten op is dan zegt hij: nee, nee, nee! 🙈 De juf dacht vorige week zelfs baby te hebben gehoord...😬 Moet wel zeggen dat hij al lange tijd hele dagen aan het kletsen is. Heeft hij ook wel van ons!

3 jaar geleden

Ja hoor. Je hebt helemaal gelijk. Ons zoontje is net een week geleden 1 geworden. Zegt sinds een week papa en mama. Ook wanneer het hem uitkomt en zegt ook vaan "oep" als hij ons hondje Joep ziet. Eten. Ja nee uhh als iets niet mag. En hij begrijpt al heel veel. Zwaaien als ik zeg ga eens zwaaien of dag. Waar is de plant? Dan wijst hij naar de plant. Ze weten en snappen al heel veel.