26 Reacties

4 jaar geleden

Hier advies geen rijstebloem te geven. Niet bewezen effectief. Vanaf 6 mnd starten met gewone pap......

4 jaar geleden

Bij onze eerste hebben we gewacht met pap tot ze oud genoeg was voor de granenpap. Dat gaven we inderdaad 's morgens, met een lepeltje. Zo wende ze alvast aan een 'echt' ontbijt. Van rijstebloem heb ik destijds te horen gekregen dat het niet nodig is en weinig voedingsstoffen bevat, dus daarom hebben we dat maar overgeslagen. Bij de tweede (nu 20 weken) wachten we denk ik ook wel tot 6 maanden met pap. Ze is prima op gewicht, dus die extra 'lege' calorieën heeft ze volgens mij niet nodig.

4 jaar geleden

Ik geef de fijne granen voor 6mnd+ Rijstebloem 2 keer gegeven maar James raakte er helemaal geobstipeerd van. Kinderarts raadde het ook af. De granen geef ik in de ochtend met het melk uit zijn fles. Overige melk drinkt hij na de pap op.

4 jaar geleden

Hier helpt het wel voor extra uurtjes slaap die rijstebloem.. ik doe 2 eetlepels op een fles van 200ml en een papspeen uiteraard.. wel vreselijk klonterig spul😶 volgens mij ben ik bij mijn andere jongens gelijk met de granen voor 6 maand begonnen.. als dit pak leeg is ga ik daar op over dan zal hij 22 weken zijn.

4 jaar geleden

Ik zie de meerwaarde van rijstebloem niet, dus gebruik het niet. 😊

4 jaar geleden

Reactie op mutsiej1987

Hier helpt het wel voor extra uurtjes slaap die rijstebloem.. ik doe 2 eetl ...
Wat voor soort granen😬

4 jaar geleden

rijstebloem werd mij ook aangeraden ivm reflux. mocht toen geen bijvoeding geven en mijn zoon wilde blijven eten. met pijn en moeite gewacht tot we bijvoeding mochten geven. mijn zoon vond de rijstebloem niks, en pap ook niet, dus deed maar 1 schep erbij en dan een grotere speen. je moet het proberen. met 1 schep of 2 schep, grotere speen enz. Ik denk dat het voor ieder kind verschillend is.

4 jaar geleden

Reactie op Diaket

Hier advies geen rijstebloem te geven. Niet bewezen effectief. Vanaf 6 mnd ...
klopt mij werd ook gezegt dat het een onnodige dikmaker is, maar afhankelijk van de rede waarom je het geeft, wordt het aangeraden. soms helpt het voor het spugen, soms voor hongerige babys, je mag niet meer dan 30 schepjes kunstvoeding geven. soms reflux en soms zelfs bij borstvoeding als je kind steeds wilt drinken, om het uur, zodat je kind langer verzadigd is. Je gebruikt het ook maar een maandje, want met 5 maanden ga je al meer vaste voeding geven en vervang je langzaam aan al een flesje. Of ze drinken 1 fles niet helemaal leeg.

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

klopt mij werd ook gezegt dat het een onnodige dikmaker is, maar afhankelij ...
Niet meer dan 30 schepjes? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord?

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Niet meer dan 30 schepjes? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord?
Las ik ook gisteren voor het eerst! Schijnbaar anders slecht voor nieren op latere leeftijd 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Las ik ook gisteren voor het eerst! Schijnbaar anders slecht voor nieren op ...
Waar had je dat gelezen? Vind dat dat dan ook op de verpakkingen moet staan... ik weet wel dat meer dan 1000 ml niet mag.. 🙄 Nou nog maar een maandje en dan opvolgmelk. Zit nu rond de 25 schepjes p.d. dus dat is wel een opluchting😋

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Waar had je dat gelezen? Vind dat dat dan ook op de verpakkingen moet staan ...
Ik las het hier op het forum bij een andere topic. Ging ook meteen tellen en zit soms op 36...oeps! Maar ze drinkt haar flessen niet leeg, dus zal wel goed zijn.

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Waar had je dat gelezen? Vind dat dat dan ook op de verpakkingen moet staan ...
In principe staat het ook op de nutrilon verpakking. Het meeste wat ze aanraden is 5x 180+6 = 30 schepjes. Maar dat het echt een ding is wist ik ook niet.

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

In principe staat het ook op de nutrilon verpakking. Het meeste wat ze aanr ...
Oh haha bijzonder! Ook nooit wat over gehoord van cb of kraamverzorgster in begin! Kwalijke zaak eigenlijk! Goed dat je het deelt😁

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Ik las het hier op het forum bij een andere topic. Ging ook meteen tellen e ...
Jaa precies wij zaten er eerst ook overheen! Echt 6/7 flessen van 150+5, maar ook nooit leeg. En toen ineens over naar 4 flessen 3 x 180+6 en 1x 210+7.

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Las ik ook gisteren voor het eerst! Schijnbaar anders slecht voor nieren op ...
Bij cb zeiden ze wel tegen mij dat nooit bewezen was maar dat dit wel hele lange tijd gedacht is.. zij gaf daarom bij mij aan dat iets meer dan 1000ml niet zo schokkend zal zijn, zolang t maar niet overdadig veel is

4 jaar geleden

Rijstebloem bevat arseen en is om die reden sws niet goed om dagelijks te geven. Verder voegt het niks toe. Ook het langer slapen van een baby is een fabel heeft niks met rijstebloem te maken

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Rijstebloem bevat arseen en is om die reden sws niet goed om dagelijks te g ...
Lijkt bij kinderen zeer minimaal te zijn, toevallig kort geleden daar contact over gehad met Olvarit.

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Lijkt bij kinderen zeer minimaal te zijn, toevallig kort geleden daar conta ...
Wij van wc eens adviseren wc eend.. 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Wij van wc eens adviseren wc eend.. 🙈
Je punt is duidelijk, alhoewel het een totaal ander iets is .. Goed gesprek/uitleg daarover gehad, en mijns inzien goed onderbouwd. Jammer dat ik zo'n reactie krijg 😋