47 Reacties

4 jaar geleden

Yara gebruik munchkin beker, ze drinkt al kleine slokjes zelfstandig. Doe bij de eet momenten oefenen. 7 uur wakker/fles 8-9 Broodstukjes oefenen (omgedraaid met de fruithap omdat ze s middags honger had en broodjes gaan nog niet vlot genoeg haha) 9-10 slapen Fles 12 en 13 fruithapje 14 en 15 slapen 15 en 16 fles/tussendoortje 17 uur kort dutje 17 en 18 groente hapje 19 en 1930 naar bed

4 jaar geleden

06:30 wakker en fles 180+6 08:30 dutje 45-60 minuten 09:15/09:30 fruithapje (rond de 130-150 gram) 11:00 fles 180+6 11:45/12:00 dutje van 90-120 minuten 14:00/14:15 fles 180+6 16:30 dutje 30 minuten 17:00 groentehap 18:00 fles 180+6 18:30/19:00 naar bed Met dit warme weer geven wij met ieder flesje 10cc meer. En we proberen de Munchin beker nu, maar dat is nu nog bijten in plaats van drinken :)

4 jaar geleden

06:30 wakker en fles 180+6 08:30 dutje 45-60 minuten 09:15/09:30 fruithap ...
Dat is wel slim 10cc extra alleen dan word de melk zo dun en komt het sneller uit de speen ze is al zo'n snelle drinker dus ik probeer het met een lepeltje eerst en dan ga ik ook de munchkin beker proberen ze spuugt soms het water nog uit 🙈 maar blijf het aanbieden

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Dat is wel slim 10cc extra alleen dan word de melk zo dun en komt het snell ...
Hier ook een snelle drinker. Om die reden nog steeds de kleinste speen op de fles haha.

4 jaar geleden

Hier ook de munchkin beker, duurde een dagje maar toen had ze het door. Als ik haar water uit een flesje geef kijkt ze heel vies maar de munchkin beker valt ze zo ongeveer aan ;-) Ik merk hier dat ze steeds minder interesse krijgt in de fles. We geven in de ochtend, avond en nacht gewoon een fles (150+5), overdag bieden we 3 'maaltijden' (fruit, brood en groente) aan en tussendoor krijgt ze haar flesje, maar hij gaat dan vaker niet op dan wel.

4 jaar geleden

Niemand die in de ochtend pap of n de avond pyjamapapje, of uitgebreider avondeten geeft vanaf 6 maanden?

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Niemand die in de ochtend pap of n de avond pyjamapapje, of uitgebreider av ...
Wel hoor hier. Ons zoontje krijgt savonds 2 lepels pap in zijn fles en vanaf deze week is het groente hapje in de avond meer een kleine maaltijd geworden (Olvarit) Met alleen de groente red ik het niet meer met een hongerig kind

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Niemand die in de ochtend pap of n de avond pyjamapapje, of uitgebreider av ...
Ik geef de pap altijd in de ochtend, nooit in de avond. Hij slaapt sowieso goed s nachts op een enkele keer na. Ik wil na de warmte overgaan op s morgens pap of brood, tussen de middag fruithapje en s avonds warme hap met iets van fruit oid erna. Beetje diksap op de dag....

4 jaar geleden

Hi ik probeer een beetje opnieuw een ritme te ontwikkelen voor mijn zoontje, maar doen jullie echt de kindjes wakker maken of worden ze vanzelf wakker? Alle momenten, maar vooral sochtends?

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Hi ik probeer een beetje opnieuw een ritme te ontwikkelen voor mijn zoontje ...
Nee maak haar nooit wakker ze word altijd vanzelf wakker, ze slaapt overdag 3 uurtjes max.. Ze word tussen 8/9 wakker id ochtend en gaat rond 10u weer naar bed dan word ze rond 10:45/11:00 wakker. Doe eigenlijk altijd een wakker tijd van 2 uur aanhouden en daar is ze inmiddels al heel lang aan gewend en dit gaat goed. Ik zal later nog even haar nieuwe schema toevoegen misschien heb je er iets aan 😊

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Hi ik probeer een beetje opnieuw een ritme te ontwikkelen voor mijn zoontje ...
In de ochtend wordt hij zelf wakker, bij het ochtenddutje maken wij hem wakker na 45 minuten. Het middagdutje laten we hem slapen, maar hij wordt meestal wakker na twee uur

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Nee maak haar nooit wakker ze word altijd vanzelf wakker, ze slaapt overdag ...
Aah super, ik dacht al echt van “huh” Bij ons hadden we echt een super schema maar sinds de groente en fruithapjes enct is het een beetje verwaterd.. dus moeten het even opnieuw zien te vinden. Hij slaapt nu ook slechter dan toen we wel nog een schema/ritme hadden. Ja graag!😁

4 jaar geleden

In de ochtend wordt hij zelf wakker, bij het ochtenddutje maken wij hem wak ...
Dankje voor je reactie! Hoezo maken jullie hem wakker?

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Niemand die in de ochtend pap of n de avond pyjamapapje, of uitgebreider av ...
Ik geef vanaf 6,5 maand iedere avond een fles pyjamapapje aan me kleine meid en daarna gaat ze na bedje, volgende ochtend komt ze pas weer.

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Dankje voor je reactie! Hoezo maken jullie hem wakker?
Omdat hij anders heel vroeg wakker wordt in de ochtend en ze zo schijnbaar leren dat de middagdut de lange dut is. Heb hem eens in de ochtend twee uur laten slapen en dat was snachts vaak eruit.

4 jaar geleden

Omdat hij anders heel vroeg wakker wordt in de ochtend en ze zo schijnbaar ...
Aah oké bedankt voor de tip! Dan ga ik daar ook eens op letten.

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Niemand die in de ochtend pap of n de avond pyjamapapje, of uitgebreider av ...
Jawel, mijn dochter van 6 maanden eet hetzelfde als wij, maar dan in veel kleinere porties. Ik pureer het met de staafmixer en zo eet ze ook 2x per dag fruit en warm eten. Zo went ze aan onze smaken en ze vindt het gezellig. Ik kook trouwens zonder toegevoegd zout of pakjes. En daarnaast krijgt ze nog 3 flessen van 210+7 (de middelste verdeelt de over 2 momenten)

4 jaar geleden

8:00-9:00 fles 10:00 fruit Bed 12:00-13:00 broodje 13:30-14:00 naar bed Tussendoor evt wat water, maisfinger oid. Rond 17:00 avondeten zelf gemaakt of potje. 19:00-20:00 flesje en naar bedje.

4 jaar geleden

Reactie op Suzan92

8:00-9:00 fles 10:00 fruit Bed 12:00-13:00 broodje 13:30-14:00 naar bed Tus ...
Slaapt die dan 12 uur lang? Of wordt die nog weleens wakker?

4 jaar geleden

Dit is ons schema 07:30/08:00 uur papfles 10:00 uur fruit met slokjes water en dan slapen 11:30/12:00 uur boterham met slokjes water 14:00 uur fles 17:00 uur groente met slokjes water 19:00 uur de fles en naar bed Ik geef water gewoon in een klein flesje van Dr. Brown. Ik heb ook een 360graden anti lek beker geprobeert maar met dat warme weer laatst ben ik daar mee gestopt omdat ze dan minder drinkt.