17 Reacties

4 jaar geleden

Ons meisje is vandaag 4 maanden en slaapt meestal als volgd: 20:30u of 21:00u laatste fles 21:00u of 21:30u bedje in 05:45u opstaan en flesje 9:00u flesje 9:30u-11:30u slaapje in het park of wandelwagen als we aan het wandelen zijn of buiten zitten 12:00u groentenpap en flesje 12:30u bedje in 15:00u flesje 18:00u flesje 21:00u laatste flesje

4 jaar geleden

Hi Asset. Was dit de eerste keer voor jullie? Misschien is het even wennen voor de kleine. Het kan zijn dat hij zich onveilig voelt en is het een onbekende omgeving. Je kunt voor de volgende keer eventueel een shirtje van jou of je partner in zijn wagen leggen, zodat hij jullie geur ruikt en zich wellicht veiliger voelt. Zelf heb ik hier geen last van. Ze slaapt vrijwel overal moeiteloos.

4 jaar geleden

Wat lastig! Ben je heel stil in huis als de kleine slaapt? Wellicht dat, als je zoontje alleen maar gewend is in stilte te slapen, het ineens veel kan zijn als hij met allerlei prikkels k.o. moet? Dan stap voor stap thuis ook 'gewoon' geluid maken zodat hij er aan kan wennen? Of ben je nog weinig op pad geweest met hem; dat hij moet 'wennen' aan dat het niet zijn eigen bedje is? Dus misschien stap voor stap wat oefenen / uitbreiden? (Niet gelijk een hele dag weg..misschien een wandel-route in de wagen waar hij dan in kan verder slapen b.w.v.?l Succes in ieder geval!

4 jaar geleden

Ons dochtertje is ook 4 maanden. Ik volg het ritme van de slaapbijbel en dat is echt een uitkomst! Die houden met 4 maanden een wakkertijd aan van 2u maar dat red ze soms net wel soms nog niet en dan gaat ze een kwartiertje eerder. Ze slaapt ook alleen maar in een bedje en niet in de wandelwagen ect. Ze is ook elke ochtend rond 7u wakker en slaapt van 9 tot 10 en dan om 12u weer naar bed. Echt een dagje weg zonder bed in de buurt gaat hier ook niet!

4 jaar geleden

Hi Asset. Was dit de eerste keer voor jullie? Misschien is het even wennen ...
Dat idee met een shirtje is een goede inderdaad! Werkte bij mijn kleine ook destijds

4 jaar geleden

Gister waren wij op verjaardag. Daar doet ze dan geen dutje meer. Ze slaapt namelijk niet meer bij mij of in de kinderwagen enz. Als ze heel erg moe is gaan we dan naar huis. En vervolgen we ons ritme. Je voorkomt het niet om een keer een dutje te moeten overslaan. Anders kan je nooit van huis. Maar daarna pakken we het ritme weer zo goed mogelijk op.

4 jaar geleden

Reactie op Lien-feb

Ons dochtertje is ook 4 maanden. Ik volg het ritme van de slaapbijbel en da ...
Is dat een hoek die slaapbijbel? Wie is de auteur? Ik kan dat boek ook wel gebruiken denk ik 😅

4 jaar geleden

Reactie op Marliesvham

Dat idee met een shirtje is een goede inderdaad! Werkte bij mijn kleine ook ...
Jazeker! Het heeft bij mij in het begin heel erg geholpen, toen ze echt nog heel klein was. Of een knuffeltje een tijdje in jullie bed leggen, tussen de kussens van jou en je partner ☺️

4 jaar geleden

Reactie op KimmieKimmie

Is dat een hoek die slaapbijbel? Wie is de auteur? Ik kan dat boek ook wel ...
www.slaaptipsvoorbabys.nl hier ook helemaal blij met haar routines (slaapbijbel)! Ze heeft ook een interessante Instagram/Facebook pagina waar ze tips op deelt ☺️

4 jaar geleden

hoi ladies, onze kleine dame had in het begin ook veel moeite. Moeite om in de auto te slapen, moeite om in de wandelwagen te slapen. Het heeft zeker een maand geduurd. Nu slaapt ze overal.

4 jaar geleden

Ik lees even mee! Ik zit met hetzelfde! Onze dochter is 16 weken en slaapt super goed overdag, maar ook alleen in haar eigen bed. Langer dan 2 uur wakker zijn lukt haar niet, dan gaat ze huilen. Slapen in de auto of in de wagen doet ze absoluut niet, dan is het alleen maar huilen. Shirtje van ons of iets in de wagen leggen hebben we al geprobeerd en dat hielp niet. Heel vervelend, want inderdaad lekker een middagje weg gaat niet! Als wij op visite gaan blijven we niet langer dan 1,5 uur omdat we dan zien dat ze echt moe begint te worden.

4 jaar geleden

We gaan wel is weg op visite en dan maar overslaan.. Maar doe ik liever niet. Ik heb altijd knuffeltje in me shirt hier slaapt hij mee. Geluiden let ik niet zo op ik ga gewoon stofzuigen enzo.. alleen bijvoorbeeld wandelwagen heeft hij onwijs grote ogen er alles zien ofzo.. ook in de auto continue overal heen kijken. Denk dat hij gewoon erg nieuwschierig is en zich niet kan afsluiten

4 jaar geleden

Zelfde probleem, veels te nieuwsgierig kind om bijv. In de kinderwagen te slapen. Wat hier helpt is de draagzak mee op visite en eenmaal daarin valt ie direct in slaap. Wat je ook kunt doen is campingbedje mee en die bij de visite opzetten in een (slaap)kamer. Dan slaapt die van mij ook prima!

4 jaar geleden

7 uur wakker maken en fles 9-10 uur slapen 11 uur fles 12-14 uur slapen 15 uur fles 16-17 uur slapen 18 uur fles 19 uur slapen 22 uur laatste fles. 22-7 uur slapen.

4 jaar geleden

Wij hebben haar ook laten wennen aan camping bedje/ andere bedjes. Als haar slaapritueeltje maar gevolgd wordt, dan lukt het meestal. Ik doe dat ritueeltje dus ook, zo ver als mogelijk, ergens anders. We doen dan samen de gordijntjes dicht, slaapzakje aan, doei zeggen tegen de spulletjes rondom, etc. Wij streven er naar om twee van haar drie slaapjes op een dag altijd in haar eigen bedje te doen. De derde mag/kan evt. ergens anders. Altijd thuis lukt toch niet, ze gaat bijvoorbeeld ook naar de kinderopvang.

4 jaar geleden

Loop hier ongeveer tegen hetzelfde aan! Na hard werken sliep ze in dr bedje overdag en meteen nergens anders meer. Na paar keer proberen slaapt ze wel 1 rondje van 45 min in de kinderwagen of draagzak, dan even (15-60 min) wakker en met een beetje geluk weer een slaapje. Onze uitjes passen we erop aan, ons leven is dus redelijk saai🤪 Vraag me wel nog af, je zegt wakkertijd 1,5 uur en om 7 wakker en 9 weer naar bed. Doet je kleintje dan een half uur over in slaap vallen?Mn dochter redt het echt max om 1,5 uur wakker zijn, valt meteen in slaap.

4 jaar geleden

Ons meisje slaap overal gelukkig. Wij hadden op advies vanaf de geboorte haar niet alleen in haar bedje gelegd. Overdag gewoon beneden in de wandelwagen, sitewieg of box. Dit heeft gewerkt en ze slaapt nu overal als ze moe is. Ze gaat alleen naar haar bed in de avond en slaapt dan door tot in de ochtend. T enige wat ik kan zeggen is blijf het proberen uiteindelijk zullen ze van vermoeidheid toch in slaap vallen. Als onze kleine meid toen niet kon slapen hield ik haar vast tot ze echt sliep en legde haar voorzichtig neer maar zorgde er wel voor dat bijv de box goed voorverwarmd was anders werd ze meteen wakker. Hopelijk komt er verbetering in voor jullie❤