16 Reacties

3 jaar geleden

Hier zoontje van bijna 8,5 maand en hij slaapt ook plots zoveel. Hij gaat slapen om 18h30 tot 8h30 en overdag ook 2 keer een uur. Ik ging er ook bijna een topic over starten omdat ik er niets van begrijp. (Niet dat ik het erg vind) Lees dus ook graag de ervaringen.

3 jaar geleden

Ons zoontje van 9 maanden slaapt : van 10 u tot 11u van 14 u tot 15u30 en dan van 18u30 tot 6u30. Ik maak hem overdag steeds wakker op dezelfde tijden. Wij hebben dit echt flink moeten oefenen maar nu gaat het gelijk niks. Ik merk aan mezelf dat als ik op de zelfde tijden ga slapen en wakker wordt ook ik fitter ben als dat ik meer slaap en onregelmatig

3 jaar geleden

Ik denk dat het een fase is. Gewoon lekker aan toe geven. Misschien is het een idee om het ochtenddutje wat later doen (en daarmee ook het middagdutje). De tijd om te overbruggen tot de nacht is dan minder lang. Het verschil in wakkertijd tussen de ochtend (na de nacht) en na het middagslaapje (voor de nacht) is erg groot. Werkt dit niet, dan zou ik er gewoon in mee gaan. Over een tijdje is het waarschijnlijk weer anders!

3 jaar geleden

Na vorige week een week last gehad te hebben van slaapregressie, slaapt de kleine van 9 maanden nu ineens ook weer meer. Savonds rond 19u in bed en tussen 7 en 8u wakker. Dan na haar fruit hapje weer in bed en dan slaapt ze van ongeveer 10u tot ongeveer 12 u. Daarna rond 1430 weer naar bed voor een klein uurtje. En nu wilt ze soms rond een uur of 17 weer een dutje doen.

3 jaar geleden

Ons meisje is 10 mnd. Slaapt meestal van 19.00/19.30 tot 7.00/8.00 Dan vaak in de ochtend een uurtje van 10-11 en s middags van 13.30-15.30 Ik denk altijd: ze slapen zoveel ze nodig hebben, zolang ze de nachten maar goed blijven doorslapen. 1 slaapje is op deze leeftijd ook nog niet realistisch hoor.

3 jaar geleden

Reactie op EvB

Ik denk dat het een fase is. Gewoon lekker aan toe geven. Misschien is het ...
Dat ochtenddutje was altijd later maar ze begint al gauw ontzettend te gapen en wil dan heel graag weer naar bed. Als je haar neerlegt draait ze meteen op haar buik, duim in de mond en ogen dicht. Dus nee het is niet te houden vrees ik 😅

3 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Dat ochtenddutje was altijd later maar ze begint al gauw ontzettend te gape ...
Mhh dat is jammer en niet echt haalbaar dus. Dan zou ik er gewoon in meegaan en je kindje geven waar het om vraagt. Zal binnenkort wel weer anders zijn! Kindjes van deze leeftijd zijn ook zó acties (althans mijn dochtertje wel), logisch dat ze moe is haha 😋

3 jaar geleden

Zoontje is bijna 9,5 maand en sinds deze week in de vm 1,5u en nm tot soms 2,5u slaap. Ik denk een fase omdat hij actiever is en de dingen leert ontwikkelen

3 jaar geleden

Onze dochter van 9 maanden slaapt momenteel max 2 uur overdag terwijl ze wel erg moe is... De nachten is het minstens 5x eruit al weken lang en vaak erg vroeg wakker. Wij willen ook wel even zo'n fase haha

3 jaar geleden

Klinkt als een droom. Als ik het vergelijk met mijn dochter, (was een hele goede slaper, ' s nachts ook, maar sinds twee weken een hel) lijkt het mij een verademing. Mijn dochtertje valt' s avonds niet meer makkelijk in slaap, is om de 2 / 3 uur wakker en slaapt daarna heeeeel moeilijk. Ik hoop dat dit zo voorbij is, want papa en mama zijn echt gesloopt. Zo erg, dat ik vandaag een dag vrij heb genomen van werk. Trek het momenteel echt niet

3 jaar geleden

Ons zoontje van 9 maand slaapt ook nog 3x op een dag. Vaak elke keer 3x uurtje. Of 1x 1.5 uur en 2x 1 uur. Kan hem ook niet langer ophouden dan begint die ontzettend te jengelen en is niet tevreden. Hij kan sinds kort tijgeren en is een erg actief mannetje! Heeft geen stilzittende billetjes🙈 soms slaapt die laat en als hij dan pas 6 uur wakker is van zijn 2e slaapje slaan wij de 3e over. Maar dit gebeurt zelden en dan is die bijna 3.5 uur wakker. Ik volg gewoon lekker wat mijn zoontje aangeeft en de nachten gaan nu nog redelijk goed! Heb niks om te klagen. Gewoon lekker je kindje blijven volgen🥰

3 jaar geleden

Een update: onze dochter was van 23.00 tot 1.30 uur klaarwakker vannacht 😅 toch maar wat gaan rekken overdag. Sterkte iedereen met de gebroken nachten, ik herken het maar al te goed van onze zoon. 🙌🙏

3 jaar geleden

Ons zoontje van 9.5 maand slaapt van 19.00-07.00 uur. Van 9-10 uur en van 12-14 uur. En dan slaapt hij meestal ook nog van 16-17 uur. Die heeft hij vaak nog wel nodig. Ik maak hem overigens ook altijd wakker op deze tijden zodat hij niet te lang slaapt.

3 jaar geleden

Hier slaapt ze van 19.00-05.45 momenteel. Vroeger sliep ze tot 06.30 maar dat halen we op een of andere manier niet meer. Overdag slaapt ze 1x 45 min en 1x 1.5 uur. Maar soms ook een gekke uitschieter van ruim 2 uur slaap, waarschijnlijk een fase. Ze is flink bezig met proberen te tijgeren en heeft net 4 tanden. Als mensen tips hebben voor het iets langer laten slapen dan 10 uur snachts, heel graag! Wellicht moet ik dr meer wakker maken maar denk ook van ja als ze langer slapen dan zullen ze het wel nodig hebben. Of toch wakker maken op gezette tijden? Mijn dochtertje is overigens 9 maanden.

3 jaar geleden

Reactie op J_B1

Hier slaapt ze van 19.00-05.45 momenteel. Vroeger sliep ze tot 06.30 maar d ...
Je zou iets vroeger naar bed ook kunnen proberen

3 jaar geleden

Mijn dochter is ook een slaapkoppie hoor. Ze slaapt van 20.00-8.00 uur, 10.00-12.00 uur, 14.00-15.30 uur. En dan is ze meestal wakker tot 19.30-20.00 uur. Ze slaapt ook makkelijk, wordt ‘s nachts vrijwel niet wakker, en als ze aangeeft dat ze moe is leg ik haar op bed. Heb er daardoor een vrolijk kind door denk ik. De gastouder gaf het ook aan dat ze een slaapkoppie is, maar goed als ze het nodig heeft, lekker laten slapen. Ik dacht eigenlijk dat het vrij normaal was, tot zij zei dat ze vond dat ze nog best veel slaapt.