16 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter is 17wkn, wakker van 0630-1130 gaat om 1200 naar bed tot 1500 en is daarna ook wakker tot de fles van 1830. Ik laat haar zelf het ritme bepalen.

4 jaar geleden

Hier komt hij uit bed om 9:30 en daarna weer om 11:00 na de fles weer naar bed tot 13:00/13:30 en dan weer van 15:00 tot 16:30/ 17;00. Hoe laat haal je hem uit bed 's ochtens?

4 jaar geleden

Hey, Hier net hetzelfde en ons zoontje is ook 12 weken. De nachten verlopen héél goed. Slaapt al enkele dagen klokje rond maar overdag is een ander verhaal. Hij wordt meestal wakker rond 8u en slaapt nadien van 9u tot 10u30-11u. Voor de rest van de dag zitten we met 2 à 3 slaapjes van 45 minuten. Meestal één tussen iedere voeding. We respecteren hierdoor dus ook de "wakkertijden" niet. Ook moet hij door één van ons in slaap gewandeld worden. Hem wakker wegleggen is een ramp van bij de geboorte. Behalve 's avonds dan. Weet niet of het zijn ritme is of misschien doen we het niet goed genoeg. Geen idee... Lees dus mee en hoop dat je tips krijgt die je helpen. Succes.

4 jaar geleden

mijn zoon van bijna 6 nu had dat ook. hou een slaapritueel aan, ik had echt alles geprobeerd. Hij wilde vanaf de geboorte hele dag wakker blijven en de nachten ook. We merkten al gauw dat ie met mij in bed, bij mij op de arm gewiegd wilde worden, zodra we hem in zijn bed gingen leggen of als ik mijn arm weg ging halen werd hij wakker. We hebben hem wakker in bed gelegd, terwijl hij sliep. Het maakte niet uit hij bleef wakker of werd wakker en ging dan krijsen, een half uur lang. Af en toe maakte hij stikkende geluiden. Heel eng, maar het is goed gekomen.

4 jaar geleden

Reactie op Famkol

Hier komt hij uit bed om 9:30 en daarna weer om 11:00 na de fles weer naar ...
Hij is om 6.00 uur wakker en krijgt zijn voeding daarna blijft hij wakker tot 9.00 uur dan krijgt hij weer zijn voeding en slaapt dan tot 12.00 uur

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Hey, Hier net hetzelfde en ons zoontje is ook 12 weken. De nachten verlope ...
Wij hebben precies hetzelfde hier. Wat je beschrijft vertelt gewoon mijn situatie 😅 ons zoontje wilt ook alleen maar door ons gewiegt worden, zodra we hem in bed leggen is hij binnen 5 min wakker. Nachten gaan gelukkig wel goed alleen komt hij nog steeds om de 3u voor zijn voeding. Hoeveel bied je voeding als ik vragen mag? Ons zoontje drinkt nog steeds 100cc heel soms 130. Heb het gevoel dat hij minder drinkt

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

mijn zoon van bijna 6 nu had dat ook. hou een slaapritueel aan, ik had echt ...
Preciesss dat dus... ik hou het echt maar 5 min vol en daarna pak ik hem op omdat hij heel hard krijst, rood aanloopt en ook stikkende geluiden maakt. Dus okte ik hem gelijk op. Wat fijn voor jullie! Hoe is het goedgekomen?

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Wij hebben precies hetzelfde hier. Wat je beschrijft vertelt gewoon mijn si ...
Doet deugd om te lezen dat we niet de enige zijn die bijna een hele dag rondwandelen thuis in de hoop dat hij voldoende slaapjes heeft overdag. Is dit bij jullie ook zo sinds de geboorte ? Hoe gaan jullie hiermee omgaan ? Weet niet goed meer wat nog proberen... Qua voeding krijgt hij nu 5 keer 150 ml (+ 5 lepels KV) per dag. Wij geven om de drie uur ongeveer een voeding aangezien hij klokje rond slaapt de laatste dagen. Hij groeit wel héél vlot, vanmorgen 64 cm gemeten en 6kg170 gewogen, dus misschien is het daarmee dat hij wat meer drinkt. Geef jij borstvoeding of kunstvoeding ? Want heb rondom mij wel vaker gehoord dat baby's die borstvoeding krijgen minder snel doorslapen. En denk dat wij op dat vlak veel geluk hebben gehad. Na 2-3 weken sliep hij al 6 à 7 uurtjes door.

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Doet deugd om te lezen dat we niet de enige zijn die bijna een hele dag ron ...
Ja hij heeft het echt al vanaf de geboorte. Wij hebben ons ook echt aangepast aan hem, thuis alleen maar heen en weer gelopen maar op gegeven moment wil je toch wel je handen vrij hebben. Soms heb ik hem echt in bed gelegd en gewoon laten huilen. Zelde dat hij vanzelf in slaap is gevallen misschien wel 5of 6 keer tot nu toe. Echt lang laten huilen heb ik niet gedaan max 5 minuten en pakte ik hem weer gelijk op. CB adviseerde me om hem echt 20 min te laten huilen maar dat vind jk veelste lang 1x geprobeerd en toen was bij helemaal oververmoeid en sliep die helemaa niet meer. Net wel op internet een beetje rondgekeken en stofzuiger geluid zou helpen? Op youtube is dit te vinden. Het heeft net bij de laatste voeding geholpen maaaaar... hoe het morgen zal lopen overdag? 😃😃 Ons zoontje krijgt kunstvoeding, maar heeft reflux dus slaapt volgens mij daardoor ook heel slecht overdag. Wij hebben echt nog geen tijd gehad dat hij heeft doorgeslapen🤪 om de 3 uur meldt hij zich wel zeker

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

mijn zoon van bijna 6 nu had dat ook. hou een slaapritueel aan, ik had echt ...
Hier net hetzelfde. Iets doen, zelfs de simpelste dingen zoals naar toilet gaan is soms een hele klus... En hoe hebben jullie het dan aangepakt ?

4 jaar geleden

Stofzuiger eens proberen? Heeft bij ons wonderen gedaan. Toen dat eenmaal hielp hebben we Zoë de pinguïn gekocht. Maakt een soortgelijk geluid.

4 jaar geleden

Wij gebruiken de baby sleep app .... heel veel verschillende geluidjes !! Een aanrader

4 jaar geleden

Wat bij ons helpt is een zazu knuffel. Beetje hetzelfde als hieronder, deze kan verschillende geluiden afspelen en gaat automatisch na 10 minuten uit ;). En onze dochter slaapt nu heel goed met een knuffeldoekje. Deze heb ik eerst bij mij gedragen zodat het naar mij ruikt.

VRIEND

4 jaar geleden

Wij hebben Ewan het schaapje. Maakt stofzuiger geluid, maar ook baarmoeder geluiden met een hartslag erdoor. Hij slaapt er altijd heel goed op

4 jaar geleden

Onze uk wil ook niet slapen van 14 week.. zijn beginnen met schema en sindsdien slaapt hij standaard 45 min elke x na fles. Hij zit op 6 flessen nu. Soms slaapt die door soms niet. Hij wou eerst ook niet slapen en veel wakker. Sinds se ons houden aan de 1.5 uur wakker of naar bed na fles dan slaapt die wel. En nacht slaapt die sowieso nu 6 uur achteraan. Alleen nu ik weer werk gebeurt dit niet altijd in de middag omdat oppas hem niet altijd even kan laten huilen om prikkels te verwerken. Dan slaapt die gewoon niet en huilt die wel meer. Maar als jullie kindje gewoon vrolijk is zal die misschien niet zoveel nodig hebben. Onze was echt niet te genieten op den duur. En anders indd white noise proberen of andere geluidjes!! Hoop dat het gaat lukken!

4 jaar geleden

Onze dag begint om 06:00. Ze slaapt daarna ongeveer 3 uur, en ‘s middags zeker nog een lang en een kort dutje. Maar... na 16:00 wil ze vaak ook niet meer slapen. Heel soms wel. Bij de opvang slaapt ze dan vaak nog wel even, maar thuis... dan gaat ze vaak om 18:30 naar bed, dus is wel wat te lang wakker “officieel”. Maar ik volg haar gewoon hierin. Kan haar moeilijk dwingen om te slapen. Ze haalt haar slaapuren wel! Vind het nog wel lastig dat ze overdag niet in haar ledikant wil, maar alleen in de kinderwagen. ‘S avonds gaat het super!