18 Reacties

4 jaar geleden

Misschien iets eerder naar bed savonds? Onze dochter maken we om 7 uur wakker en gaat na haar eten meteen weer naar bed. Ze slaapt dan meestal nog 2 uur verder. Na het fruit eten gaat ze rond 11-1130 naar bed en slaat een uurtje en in de middag slaapt ze ook nog een uurtje van 1430-1530. Rond half 7 krijgt ze haar laatste fles en gaat ze de nacht in.

4 jaar geleden

Met 7 maanden zou het 3e dutje niet perse meer hoeven. Je zou hem ‘s avonds wat eerder naar bed kunnen doen zo rond 18:15uur. Mijn dochter is net 8 maanden. Soms lukt het 3e dutje ook niet meer en dan gaat ze eerder naar bed. ‘ s morgens laat ik haar niet eerder dan 9:00 slapen. Zo kan je ‘s middags misschien nog wat schuiven. Middagdutje van 14 tot 16 uur bijvoorbeeld.

4 jaar geleden

Reactie op Sjane88

Misschien iets eerder naar bed savonds? Onze dochter maken we om 7 uur wakk ...
Nu het zo gaat ligt hij er vaak 18.45 al in. Dat zal het niet zijn. Helaas.

4 jaar geleden

Reactie op SanneMacey

Met 7 maanden zou het 3e dutje niet perse meer hoeven. Je zou hem ‘s avonds ...
Thnx.

4 jaar geleden

Niet voor 9 uur op bed leggen. Bij ons (morgen 8 mnd) al een week of 3 redelijk ritme met 2 slaapjes. Tussen 6 en 630 wakker. Dan tussen 9 en half 10 naar bed (3uur wakkertijd) voor max een uurtje (45min doet ze 't ook goed op) . Een goede 3 uur daarna weer slapen (tegen 1300/1330) meestal slaapt ze dan zo'n 1,5 uur (vandaag toevallig korter, maar dan gewoon eerder naar bed) en dan minimaal 3,5 uur tot Bedtijd (tussen half 7 en 7). Ik merk als ze dit 'schema' goed volgt dat ze snachts ruim 11 uur slaapt.

4 jaar geleden

Ik denk niet dat je het ochtenddutje moet inkorten. Je kindje daarin volgen lijkt me het beste. Slaapt hij een uur, dan zal hij dat nodig hebben. Anderhalf uur in de middag is zo slecht nog niet hoor, doet mijn dochtertje ook. Ik heb nog geen ervaring met het derde dutje laten vallen, dus weet niet zo goed hoe je het moet aanpakken. Mijn dochtertje heeft haar laatste dutje namelijk nog echt nodig en slaapt ook meteen zodra ze op bed ligt. Ik lees wel vaak dat het even doorzetten is. Je kunt je kindje dan wel eerder naar bed doen. Alles een beetje naar voren halen dus.

4 jaar geleden

Mijn zoon van 7,5 maand slaapt tot 7:00 dan gaat hij vaak van 10:00 tot 11:15 naar bed en dan nog van 14:30 tot 15:45. Dan redt hij het nu vaak wel of hij wordt net chagrijnig rond etenstijd. En dan gaat hij weer rond 19:30 naar bed.

4 jaar geleden

probeer zijn ochtendutje wat later te doen en dan in de middag ook later. mijn dochter wordt rond 7 uur wakker. 10.30 tot 12 dutje 15.30 tot 17 dutje rond 20 uur naar bed, kan half uur eerder of half uur later. maar ze kan de ochtend dutje zelfs later doen, maar ik laat het niet toe. Ik heb een zoon die ik tussen de middag thuis heb en om 15 uur moet ophalen. Ze wordt soms wel eerder wakker, maar dan ga ik snel naar boven en wieg haar in slaap en blijf dan bij haar. Sommige kinderen moeten oefenen nog in het slapen. En het werkt prima. Alleen ze wordt in de nacht vaak wakker om te drinken. Ze wilt vaak drinken omdat ze dorst heeft en mijn borsten niet snel genoeg aanvullen. Ook drinkt ze van baby af aan vaak maar weinig. Helaas wilt ze geen fles. Maakt niet uit of het kv of bv is. Maar verder wat betreft de dutjes hele fijne tijdstippen.

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

probeer zijn ochtendutje wat later te doen en dan in de middag ook later. m ...
Klinkt op zich wel heel fijn, alleen op de creche hebben ze andere slaaptijden smiddags. Daar gaan ze na de lunch naar bed. En hier thuis doe ik dat ook zo. Maar die ochtenden probeer ik ook na 9uur op bed, alleen soms is ie niet te houden.

4 jaar geleden

Hier ook start van de dag om 06:30. Zoon over twee dagen 8 maanden. Eerste dutje rond 08:45/09:00 max. een uur, dan maken we hem ook echt wakker Tweede dutje rond 12:30/13:00 duurt 2 uur. Het derde dutje laat hij steeds vaker vallen, daarom brengen wij hem eerder naar bed, rond 18:00 ritueel beginnen en slapen om 18:15. Als een van de eerdere dutjes niet goed is gegaan, dan laat ik hem vaak nog even op mijn arm slapen voor 15 minuten rond 16:30/17:00.

4 jaar geleden

Hier ook start van de dag om 06:30. Zoon over twee dagen 8 maanden. Eerste ...
Ja dit ritme hebben wij nu ook. Alleen zoals nu. Om 5uur al wakker doordat ie te vroeg is gaan slapen. 🥱

4 jaar geleden

Hier een dochtertje van bijna 8 maand word tussen 6 en 7 wakker.. gaat tegen 8.45 9.00 weer naar bed voor 3 kwartier.. dan tegen 12.30 weer voor 2 a 2.5 uur.. daarna niet meer en dan savonds om 1900/19.30 na bed

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Hier een dochtertje van bijna 8 maand word tussen 6 en 7 wakker.. gaat tege ...
En dan tussen 5 en 6 (etenstijd) niet jengelig, hangerig, niks goed vinden??? Dat is mijn probleem😁

4 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

En dan tussen 5 en 6 (etenstijd) niet jengelig, hangerig, niks goed vinden? ...
Mijn zoontje slaapt meestal tot half 7/7 uur in de ochtend. Hij gaat dan rond half 10-10 uur naar bed, slaapt dan anderhalf tot 2 uur. Dan nog rond half 2-2 uur naar bed voor 1 tot 1,5 uur. En dan op z’n vroegst half 7 naar boven. Soms is die beetje jengelig in de avond, maar een derde slaapje doet ie niet meer. Tenzij hij echt in de middag voor half 3 al wakker is. Ik maak hem overigens nooit wakker overdag qua slaapjes, in de ochtend gaat hij alleen sws nooit voor 9 uur naar bed. Dat heeft er voor gezorgd dat t allemaal goed past zo.

4 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Ja dit ritme hebben wij nu ook. Alleen zoals nu. Om 5uur al wakker doordat ...
Hier vanmorgen ook al om 5h30 wakker omdat hij gisterenavond om 18h zijn nacht is begonnen (ook een crèchedag waarbij hij al wakker was van 13h40 we gingen er pas om rond 17h dus dan kunnen we hem echt geen 3 dutje meer laten doen...) wakker houden voor het eerste dutje tot 9h is inderdaad geen optie. Vind ik ook heel moeilijk om te weten wat te doen..

4 jaar geleden

Hier sliep de kleine man met 6 maanden telkens maar 3 kwartier. En was het s avonds drama. Toen heb ik er een slaapje afgehaald en alleen ochtend en middag aangeboden. Dat was de eerste dagen even heel kut, maar daarna had hij door dat hij s middags langer mocht slapen. Inmiddels het ritme dat hij slaapt van 10:30 tot 11;30 en van 14:00-16:00. Dat is voor hem precies goed om ook een lekkere nacht te maken. Of hij eerder moe is of nog niet moe is kijk ik eigenlijk niet naar. Ik leg hem altijd zelfde tijd weg en hij slaapt altijd op die tijden. Als hij weer met zn slaap gaat prutsen kijk ik weer verder hoe aan te passen, maar dit gaat al 2 maand goed nu... dan rond 19:00 weer naar bed en meestal wordt hij 7:00:8;00 uur wakker.

4 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

En dan tussen 5 en 6 (etenstijd) niet jengelig, hangerig, niks goed vinden? ...
Neeh dat valt wel mee hier! Meestal tegen 6 wel jengelig inderdaad maar dan hebben wij het eten al op dus zitten we in de schommelstoel en dan word ze rustig.. mij is vanuit cb bij beide kinderen (heb er nog 1 van 2.5) gezegd sochtends max 3 kwartier en dan smiddags de lange slaap.. van 2 a 2.5 uur.. miss kun je dat eens proberen?