54 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Lastig. Ik hoor onze dochter ook regelmatig s nachts kletsen maar dan doe i ...
Hier net zo! Althans dan vaak tussen 6:30-10 uur. Dan geen oordoppen, maar de babyfoon uit. Hoor ik hem alsnog wel spelen, maar zacht genoeg dat ik nog even kan dommelen. (Hij ligt in de kamer naast ons)

4 jaar geleden

Ons ritme is momenteel: 7.00-7.30 wakker worden 9.15 tot 10 slaapje 12.15 - 14.15 middagslaap 16.45 dutje (soms kort andere keer 45 min) 19.30 naar bed

4 jaar geleden

Mijn zoontje wordt zo tussen 6.30 en 7.00 wakker elke ochtend.. mits ik hem niet te vroeg in bed stop de avond ervoor. Zijn slaapjes overdag zijn meestal in de ochtend anderhalf tot 2 uur, soms langer. Middag zelfde. Ik hanteer bij hem een wakkertijd van 2 uur ongeveer. En dan altijd van 17.00 tot 18.00 ongeveer, maak hem uiterlijk 18.15 wakker. Dan rond 19.45 naar boven, badje, flesje en dan slaapt ie tussen 20.15-20.30. Als ik hem eerder doe is hij half 6/6 uur wakker 🙈 maak je haar bij haar laatste slaapje tot 18.00 wakker?

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Mijn zoontje wordt zo tussen 6.30 en 7.00 wakker elke ochtend.. mits ik hem ...
Nu volgt ze bovenstaand schema nog niet, dat is hoe ik het graag zou hebben 😉 Haar laatste dutje (als ze dat doet), maak ik haar wakker om 17u. Dan is ze tegen 18u30/19u weer moe om te gaan slapen voor de nacht.

4 jaar geleden

Nu volgt ze bovenstaand schema nog niet, dat is hoe ik het graag zou hebben ...
Ahh zo 🙈 en als je haar om 17.00 niet wakker maakt? Even door laten slapen? Zou dat helpen?

4 jaar geleden

Ze raden aan om alle kinderen voor 20 uur in bed te hebben. Ons zoontje bijna 6 maanden halen we om 7 uur uit bed. Slaapt dan weer van 9-10 uur. Van 12-14 uur en van 16-17 uur. 18 uur fles. 19 uur naar bed. En slaapt dan van 19-7 uur.

4 jaar geleden

Hier: 06.30 uur wakker 09.00-09.45 slapen 12.00-14.00 slapen 16.15-16.45 slapen 18.45/19.00 slapen 22.30 voeding Ik begreep dat een een lang ochtenddutje zorgt dat een lang middag dutje niet lukt. Dus wij maken haar ook wakker als ze niet wakker wordt, zodat we haar slaap zo reguleren. En s ochtends niet voor 08.45 uur naar bed ivm dat er dan een kans is dat ze steeds vroeger wakker worden. Wij houden +- 2.15 uur wakker tijd aan. Mn dochter is nu 5.5 maanden.

4 jaar geleden

Fijn te horen dat er ook andere moeders zijn die nog totaal geen ritme hebben wbt slapen overdag 😅 ik volg haar ook maar gewoon, en dat verschilt nogal per dag... Komt dat ritme hopelijk een keer vanzelf? 😁

4 jaar geleden

Reactie op Pietje-22

Hier: 06.30 uur wakker 09.00-09.45 slapen 12.00-14.00 slapen 16.15-16.45 sl ...
Oh, niet voor 8u45 naar bed en het ochtenddutje verkorten...Dat ga ik eens proberen. Dank je!

4 jaar geleden

Reactie op Newborn Mama

Fijn te horen dat er ook andere moeders zijn die nog totaal geen ritme hebb ...
Haha, ja, het is toch wel een dingetje die slaap van onze baby’s 😅

4 jaar geleden

Ze raden aan om alle kinderen voor 20 uur in bed te hebben. Ons zoontje b ...
Wat een mooi ritme, heerlijk!

4 jaar geleden

Oh, niet voor 8u45 naar bed en het ochtenddutje verkorten...Dat ga ik eens ...
Ik heb een slaapconsult gehad bij slaaptipsvoorbabys.nl Mocht je er niet uit komen, hebben ze een gids met dagschema's die gratis te downloaden zijn die je kunt gebruiken als leidraad. Wel relaxt want blijft toch lastig met die kleintjes vind ik qua slaap inschatten!

4 jaar geleden

Owja en ik zie dat je ochtendslaap heel lang is... Ze raden aan om die max 45 min tot 1 uur te laten zijn. En jij doet hem 2 uur. Dat is eigenlijk te lang voor de ochtendslaap. 😊 slaaptipvoorbabys op instagram is fijn om te volgen trouwens.

4 jaar geleden

Reactie op Newborn Mama

Fijn te horen dat er ook andere moeders zijn die nog totaal geen ritme hebb ...
Tuurlijk komt dat ☺️ heb mijn zoontje altijd gevolgd, altijd zn wakker tijden aangehouden en het is nooit elke dag gelijk maar toch zit er een soort van ritme in uiteindelijk.. nu met bijna 6 maand gewoon 2 slaapjes van ongeveer 2 uur en 1 van een uur en ongeveer 10 uur slaap in de nacht. Heeft ie helemaal zelf bepaald 😜

4 jaar geleden

Owja en ik zie dat je ochtendslaap heel lang is... Ze raden aan om die max ...
Waarom is dat? Mijn zoontje slaapt in de ochtend ook met gemak 2 uur

4 jaar geleden

Ik volg slaaptips voor baby’s en mij dochtertje doet het er super op! Ik heb de gids gedownload via hun site (kost €15 dacht ik zo). Daar staan ook echt veel tips in en ook bijv waardoor ze zo ‘vroeg’ wakker wordt.

4 jaar geleden

Wij volgen ook het schema van slaapgids 7u uit bed + fles 9u naar bed - 10u 10u fruit hapje 11u fles 12 naar bed - 14.30 15.00 fles 16.30 naar bed - 17.00 17.00 groente hapje 18.00 fles 19.00 naar bed

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Waarom is dat? Mijn zoontje slaapt in de ochtend ook met gemak 2 uur
Nou de mijne dus ook, begrijp dat ook niet helemaal 😅 en dan in de middag ook zo weer anderhalf tot 2 uur

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Nou de mijne dus ook, begrijp dat ook niet helemaal 😅 en dan in de middag ...
Mijne ook! Nachten ook gewoon goed! Ieder kind is anders, lijkt me dat dat ook geldt voor slaapritmes..

4 jaar geleden

Reactie op jsg

Mijne ook! Nachten ook gewoon goed! Ieder kind is anders, lijkt me dat dat ...
Ja hier ook hoor! Slaapt eind vd middag dan nog een uur en dan van 20.00/20.30 tot 6.00 a 7.00, zeker voor elk kindje is het weer zo anders ☺️