54 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Ja hier ook hoor! Slaapt eind vd middag dan nog een uur en dan van 20.00/20 ...
Ja haha hier vaak ook idd nog half uurtje einde vd middag en dan 19.30-6.30! Zo heerlijk!! Ik heb ook wel echt respect voor de ouders waarvan kinderen vaker wakker worden, in de nacht bijvoorbeeld. Gebeurd hier ook weleens als hij draait en niet terug kan maar normaal gesproken gewoon goede nachten!

4 jaar geleden

Ik gebruik de slaapgids van Snuggle & Dreams, daar wordt idd dezelfde wakkertijd gehanteerd. Je moet daarbij wel de dutjes inkorten. 1e dit om 09.00, niet langer dan een uur. En wakker maken als ze langer slaapt. En de derde dut niet meer plaats laten vinden na half vijf, dan kan ze om half zeven naar bed. De derde dut is een half uur tot drie kwartier Max, om slaapschuld op te bouwen voor de nacht. Bij ons werkt dat goed!

4 jaar geleden

Maak je je kind dan zelf wakker na dutjes? Ik durf er niet te veel aan te m ...
Alleen bij de middagdut max 2 uur en 15 min

4 jaar geleden

Owja en ik zie dat je ochtendslaap heel lang is... Ze raden aan om die max ...
Hahahaha "ze raden aan"... wie zijn ze ?? En kennen ze mijn kind dan??? Elk kind is anders.... heb nog nooit een ouder een kind op zien voeden uit een boekje!! Kijk naar je kind en gebruik je gezonde verstand!! Ons mannetje heeft die 2 uur in de ochtend heel hard nodig. Als hij deze niet krijgt dan is het hel!

4 jaar geleden

Reactie op jsg

Ja haha hier vaak ook idd nog half uurtje einde vd middag en dan 19.30-6.30 ...
Ja precies, daarom sleutel ik ook maar niet aan de slaapjes zolang het goed gaat 😅 ik denk ook altijd maar dat een deel van de kindjes zich niet in een ritme of schema laten “drukken” en dat dat soms misschien ook tot frustraties kan leiden of zeg ik nou iets heel stoms 🙈 tenminste was bij mijn zoontje echt zo dus ben hem maar gaan volgen ☺️ maar heerlijk zulke nachten!

4 jaar geleden

Reactie op Famkol

Hahahaha "ze raden aan"... wie zijn ze ?? En kennen ze mijn kind dan??? Elk ...
Hier ook hoor, dan is de rest van de dag heel rommelig is hij continu snel moe.. gewoon je eigen kindje volgen toch ☺️

4 jaar geleden

Ik herken die aanbeveling eigenlijk helemaal niet. Wakkertijd van 2,5 uur is vrij gangbaar, meende ik?

4 jaar geleden

Maar los van dat.. als jij haar niet zo lang wakker wil houden, dan moet je dat lekker niet doen :) schema’s zijn maar abstract en elk kindje is anders. Wanneer jij denkt dat vroeger naar bed beter is voor je kindje dan moet je dat zeker doen! Vooral letten op signalen en wakkertijd aanhouden doe zij aan kan en vast schema loslaten, zou mijn tip zijn. Een schema is fijn, als het werkt, maar veel kindjes hebben hun eigen ritme (Danwel geen ritme) S ochtends vroeg wakker zijn hebben wel veel kindjes. Schijnt “normaal” te zijn dat ze begin van hun nacht (dus zo vanaf hun bedtijd tot na middernacht) het beste slapen en in de vroege ochtend moeilijker. Proberen te rekken met bijv speentje of bij jou in bed, net wat jullie geschikt vinden

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Ja precies, daarom sleutel ik ook maar niet aan de slaapjes zolang het goed ...
Ja ik wilde eerst ook schema maar dat werkte hier niet. Volg hem en dat is redelijk voorspelbaar maar niet steevast en zeker niet door mij bepaald! Vooral goed op signalen letten😊

4 jaar geleden

Reactie op Famkol

Hahahaha "ze raden aan"... wie zijn ze ?? En kennen ze mijn kind dan??? Elk ...
Rustig maar. Laten we mekaar niet aanvallen of uitlachen. Ik vind fijn om elkaars ervaringen te lezen en er van te leren.

4 jaar geleden

Reactie op Famkol

Hahahaha "ze raden aan"... wie zijn ze ?? En kennen ze mijn kind dan??? Elk ...
Wauw wat een onaardige reactie zeg. Ik probeer alleen maar te helpen.. Ze vraagt om hulp en ik geef een tip. Wat ze daarmee doet is helemaal aan haar en hoef je mij niet zo af te branden hoor. 🤦🏼‍♀️

4 jaar geleden

Wauw wat een onaardige reactie zeg. Ik probeer alleen maar te helpen.. Ze v ...
Eens!

4 jaar geleden

Hoi! Ons schema is: 06:00/06:30 flesje Nog even slapen tot 09:00/09:30 Dan rond 10:30/11:00 weer flesje + fruit hapje Rond 11:30/12:30 weer naar bed. 15:00 flesje Dan kijken wanneer ze moe is, vaak slaapt ze dan tot 17:30 en krijgt ze nog een groente hapje. 18:45/19:00 flesje met Bambix. En dan slaapt ze door tot de volgende dag 6:00/6:30. Ze doet het hier perfect op!

4 jaar geleden

Reactie op Marde

Ik herken die aanbeveling eigenlijk helemaal niet. Wakkertijd van 2,5 uur i ...
Oh ik bedoelde 1,5 uur!