43 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoon van 20-02 doet na 17:00 uur altijd nog een dutje, anders redt hij het niet. Daarna gaat hij rond 19:30/20:00 naar bed.

4 jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje doet vaak tussen 5 en 6 een dutje, zeker als we om 5 thuis zijn van de opvang.. en dan gewoon half 8 naar boven ☺️ hij houdt t anders ook niet vol tot bedtijd (hij is nu 19 weken)

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

Mijn zoon van 20-02 doet na 17:00 uur altijd nog een dutje, anders redt hij ...
En wek je hem dan nog later op de avond?

4 jaar geleden

Zoontje van 9-2, gaat slapen tussen 18u30-19u.

4 jaar geleden

Reactie op Klaartje18

En wek je hem dan nog later op de avond?
Nee, hij slaapt dan daarna door tot 6:30-7:00. De fles van 23:00 gaven we al vrij snel niet meer maar dan kwam hij altijd nog één keer in de nacht, rond 3:00. Dit werd steeds later en nu slaapt hij al 1,5 maand door.

4 jaar geleden

Rond 4 uur gaat hij hier nog een uurtje naar bed, dan rond half 7 de laatste fles, rond half 8 baar bed

4 jaar geleden

Onze dochter van 18 weken slaapt nog van ongeveer half 4 tot ongeveer 5. Gaat daarna uiterlijk 19:00 uur naar bed.

4 jaar geleden

Onze dochter van 11-2 gaat na 17.00 niet meer op bed. Daarna gaat ze om 18.30/19.00 uur op bed tot meestal 6.30 uur

4 jaar geleden

Onze dochter van 23-2 gaat rond 19.00 naar bed. Alleen rond 20.00 uur weer wakker en vanaf dan niet meer in bed te krijgen. Slaapt dan op ons tot 21.30. Om 22.00, na de laatste fles, weer naar bed... en slaapt dan tot 7.00... Nog geen enkele avond mn handen vrij gehad...

4 jaar geleden

Zoontje van 17 weken doet laatste korte dutje tussen 16 en 1630. Dan gaat hij tussen 1830 en 1900 naar bed

4 jaar geleden

Onze dochter van 17 weken slaapt meestal nog wel een half uurtje rond 17:00. Daarna rond 19:00 de fles en naar bed!

4 jaar geleden

Hoe doen jullie dat toch? Het lukt mij echt niet om mijn dochtertje rond die tijden naar bed te doen. Ze gaat dan hysterisch krijsen, terwijl overdag de dutjes prima gaan in haar bedje. Ik neem haar ‘s avonds dan mee naar beneden en daar slaapt ze wel de hele avond in haar wippertje. Ik zou haar ook zo graag rond 19 of 20 uur in haar bedje doen...

4 jaar geleden

Hier nog een slaapje van 16.15 tot 17.00 en dan om 19.00 naar bed. Verder slaapt hij van 9.00-10.00 en van 12.00-14.00. (19wkn)

4 jaar geleden

Hier krijgt ze rond 15:30 de fles 16:00 alapen tot max 18:00 dan maak ik dr wakker als ze zelf niet wakker is geworden uurtje spelen 19:00 fles 19:30 naar bed

4 jaar geleden

Reactie op SanneMacey

Hoe doen jullie dat toch? Het lukt mij echt niet om mijn dochtertje rond di ...
Is je dochtertje moe genoeg rond die tijd? Of hoe slaapt ze verder overdag? Misschien een slaapritueel toevoegen? Badje van te voren? Hier lukt het wel al een tijd maar ik ben er in het begin vaak bij blijven zitten tot hij sliep en toen steeds verder weg.. Misschien helpt een witte ruis opzetten iets?

4 jaar geleden

Reactie op SanneMacey

Hoe doen jullie dat toch? Het lukt mij echt niet om mijn dochtertje rond di ...
Mijn zoontje sliep tot ie 10 weken is ook niet eerder dan een uur of 22.00 in de avond.. wilde die niet, huilen etc en vanaf 10 weken ben ik hem gewoon tussen 19.00 en 20.00 in bed gaan leggen. En niet meer mee naar beneden. Bij huilen troosten en niet eruit, bij echt krijsen eruit en troosten/wiegen en als ie rustig was weer terug leggen.. kostte me dan wel een uur of langer de eerste week! Dan sliep die wel daarna 👌🏻 en uiteindelijk viel die steeds makkelijker in slaap in de avond

4 jaar geleden

Goeie vraag... mijn dochtertje is van 20-2, en hier kom ik de laatste dagen niet uit! Waardoor ze rond 16.00 nog wel naar bed gaat! En dan vaak nog 2 uur slaapt... maar kan haar daarna zonder problemen tussen 19/20 naar bed brengen. Denk dat dit te maken heeft met slaapregressie van de afgelopen week! Ruime week strijd en hazetukkies gehad. De 90 min wakkertijd red ze vaker niet dan wel... dus soms ook nog 4 dutjes ipv 3! Ze heeft over het algemeen 2 dutjes van 1,5/2 uur en 1 van 45/50 min. Hier nog 1 nachtvoeding (bv). Maak haar om 23.00 wakker ( doe ik dat niet dan heb ik 2 nachtvoedingen) en dan komt ze zelf tussen 3/4 en daarna tussen 7/8 ;)

4 jaar geleden

Hier doet ze om 16.15 tot 17.00 nog een slaapje 18.00 fles en dan rond 18.30 naar boven, Badje..en nog 30 cc flesje (wat ze van de vorige overhield) dan naar bed. Maar blijven er vervolgens ook sowieso nog wel 30 min bij..tot dat ze diep slaapt anders kunnen we om de 5 min naar boven .

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Is je dochtertje moe genoeg rond die tijd? Of hoe slaapt ze verder overdag? ...
Meestal slaapt ze tussen 17 en 18 uur ook nog even. Daarna rond 19 uur een badje en de fles maar zodra ze het matras maar raakt is het krijsen. ‘s morgens slaapt ze meestal 1,5 uur en ‘s middags 2 uur. Er bij blijven zitten maakt ook niet veel uit. Als ik haar optil en uit bedje haal is ze wel stil

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ook geboren op 15-02 en die krijgt om 15 uur een flesje. Is dan ongeveer tot half 5 wakker en slaapt dan nog ongeveer 45 minuten. Blijft dan wakker en rond 18uur- half 7 krijgt hij nog een flesje en gaat dan rond half 7-7 uur na bed. En dan nog laatste fles rond 10 uur half 11😁