43 Reacties

4 jaar geleden

Onze dochter 16 weken doet rond 1715 ook nog een dutje en gaat ook rond 2015 slapen. Ze gaat 3 dagen in de week naar de opvang dus is dan rond 17 uur thuis. Als we het dutje niet doen moet ze veel te lang wakker zijn. Hoe laat is hij wakker?

4 jaar geleden

Wat leuk die van ons ik ook van 15 februari. Ik ga met hem tussen half 7 en kwart over 7 naar boven afhankelijk van hoe moe hij is en hoelaat de vorige voeding was. Daar geef ik de laatste voeding (bv) waarna hij in slaap valt. Hij slaapt dan vaak tussen half 8 en 8 uur tot volgende dag 7 uur ongeveer.

4 jaar geleden

Reactie op SanneMacey

Hoe doen jullie dat toch? Het lukt mij echt niet om mijn dochtertje rond di ...
Idem dito. Mijn dochtertje hoef ik niet om 19:00 uur of 20:00 uur in bed te stoppen, ze wordt na driekwartier of een uur weer wakker. Half 10 stop ik haar meestal in bed en dan slaapt ze licht. 23:00 uur geef ik de laatste voeding en dan pas slaapt ze diep tot 07:00 of 08:00, of soms zelfs later.

4 jaar geleden

Ik volg de gids van snuggles and dreams. Een baby van 4 maanden zou idealiter een ochtenddutje van 1 uur hebben (dan wakker maken om vroege vogel en een te korte middagdut te vermijden), dan een middagdut van anderhalf uur of twee uur lang en dan in de namiddag nog een halfuurtje maar nooit na 17u. Dan naar bed rond 18u30 a 19u. Werkt hier perfect

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Mijn zoontje sliep tot ie 10 weken is ook niet eerder dan een uur of 22.00 ...
Bedankt voor de tip. Ik ga dit ook proberen

4 jaar geleden

Onze dochter 16 weken doet rond 1715 ook nog een dutje en gaat ook rond 201 ...
Hij is meestal wakker tegen 6u15. Hij eet dan, meestal na 1u15 moet hij dan zijn batterijen terug gaan opladen. De volgende voedingen zijn.dan om 10u/13u, 16u15 en 19u30 (slaaproutine is badje/pijama aan/ eten en dan bedje in na een goed boertje), dus geen nachtvoeding meer. De dutjes overdag zijn een stuk moeilijker spijtig genoeg (een drietal van max 45 min) met het laatste dutje rond 17u (inderdaad wanneer hij thuis komt van de creche). Hij gaat nu 2 weken halftime naar de creche maar hij heeft het moeilijk om daar te slapen vanwege de bedrijvigheid en het lawaai vrees is.

4 jaar geleden

Hier gaat ons dochtertje (ook van 15-2) eind vd middag ook nog even naar bed.. word meestal na 3 kwartier tot een uurtje weer wakker.. half 7 laatste fles en dan 7 uur kwart over 7 na bed net als grote broer.. en dan komt ze tot nu toe smorgens rond half 7 7 uur weer

4 jaar geleden

Reactie op SanneMacey

Meestal slaapt ze tussen 17 en 18 uur ook nog even. Daarna rond 19 uur een ...
Lastig.. Hier heeft het boek ‘de slaapbijbel’ van slaaptipsvoorbabys heel erg geholpen om hem in een goed ritme te krijgen. Beetje zelfde idee als snuggles en dreams of mijn baby in een droomritme. Misschien staan daar nog tips in waar je iets aan hebt ☺️

4 jaar geleden

Reactie op DorienDHoe

Ik volg de gids van snuggles and dreams. Een baby van 4 maanden zou idealit ...
Ik heb ook de gids gekocht van snuggles and dreams. Ik volg de routine van de gids en dit werkt perfect! Mijn zoontje van 15/02 gaat rond 19u gaan slapen

4 jaar geleden

Reactie op Sonja_W

Hij is meestal wakker tegen 6u15. Hij eet dan, meestal na 1u15 moet hij dan ...
Onze dochter slaapt ook niet zo goed op de opvang daarom ook het dutje. Ik vermoed dat de tijd vanzelf wat naar voren schuift of je kan hem 15 minuten eerder op bed leggen en dat steeds wat vervroegen naar 19 uur zodat je misschien beter uitkomt. Onze dochter wilde eerst bijvoorbeeld pas om 22 uur slapen (wel met nog een dutje om 20 uur)

4 jaar geleden

Mijn dochter sinds een week dat ze om 23.00uur in slaap valt en als ze van de opvang komt wilt ze zo graag slapen rond uur of 18.00 maar wij proberen haar wakker te houden om te kijken of ze dan rond 21.00uur in slaapt valt Voorheen was ze rond 20.30uur al in bed en sliep ze door tot 6/7uur... Help 😢

4 jaar geleden

Reactie op Sofia Silva

Mijn dochter sinds een week dat ze om 23.00uur in slaap valt en als ze van ...
Hou je haar wakker tot 21 uur? Slaapt ze zo weinig gedurende de dag of hoeveel laat je haar overdag slapen☺️ slaap is heel belangrijk

4 jaar geleden

Reactie op SanneMacey

Hoe doen jullie dat toch? Het lukt mij echt niet om mijn dochtertje rond di ...
die van mij ook, doet wel een dutje, maar ze heeft niet echt vaste tijden meer. voorheen bleef ze 1 uur tot 1,5 uur wakker. tegenwoordig blijft ze 2 uur wakker.

4 jaar geleden

Mijn dochter krijgt om 16.00 uur nog een fles bij de opvang. Als ze thuiskomt rond 17.15 uur is ze moe en doet ze rond 18.00 uur een powernap van ca een half uur. Rond 19.00 uur krijgt ze dan haar ‘nachtfles’ en daarna gaat ze in de pyjama en slaapzak en naar bed. Dan slaapt ze tot ca 07.00 uur de volgende dag

4 jaar geleden

Reactie op SanneMacey

Hoe doen jullie dat toch? Het lukt mij echt niet om mijn dochtertje rond di ...
Mijn dochtertje van 20-2 gaat rond 9 half 10 in de avond na bed, in het begin huilde ze ook heel erg ik ben naast haar bedje gaat zitten en haar laten liggen en zo getroost, over haar hoofdje en buikje wrijven, na een dag of 3 sliep ze gelijk als ze na bed ging rond die tijd of als ze wakker is duimt ze zichzelf wel in slaap. Succes !

4 jaar geleden

Reactie op Sofia Silva

Mijn dochter sinds een week dat ze om 23.00uur in slaap valt en als ze van ...
Als je een baby wakker huilt terwijl ze eigenlijk wel moe valt ze moeilijker in slaapt. Vaak komen ze weer beter in slaap als ze genoeg slaap hebben gehad (klinkt omgekeerd, maar is dus wel zo) Ook is het best logisch hoor als je kindje zo moe is van de opvang, zoveel te verwerken weer. En dat verwerken doen ze in hun slaap ;). Dus goede kans dat ze dan gewoon extra slaap nodig heeft en als je haar dan laat slapen, ze daarna ook nog wel wil slapen.

4 jaar geleden

Hier ook rond 20.00/20.15 uur! Vaak rond 16.30/17.00uur nog even een klein uurtje naar bed (niet altijd, ligt aan wakkertijd en hoelaat het laatste slaapje was.

4 jaar geleden

Ik laat hem altijd nog slapen rond 17/17:30 uur tot 18:30 maximaal. En hij gaat 20:00 uur naar bed. Hij slaapt klokje rond dus ik geloof het wel 😇

4 jaar geleden

18.30/19.00, ik maak haar dan nog wakker voor een avondvoeding rond 22 uur en dan slaapt ze inmiddels door tot 6-7 uur

4 jaar geleden

Elizan slaapt meestal tussen 21:00 uur en 22:00 uur. 23:00 uur geef ik haar de laatste voeding, slapend. En dan slaapt ze door tot 07:00 uur, soms zelfs tot later en heeeeeel soms wat eerder. Ik laat haar slapen wanneer ik merk dat ze moe is, meestal heeft ze een wakkertijd van 1,5 tot 2 uur, maar niet altijd. Dus ook als ik merk dat ze na 17:00 uur moe is, laat ik haar gewoon slapen. Tot nu toe altijd goed gegaan en toch een ritme hierin gekregen ☺️