16 Reacties

4 jaar geleden

Geen tips helaas, maar ik heb hetzelfde probleem. Bij mij is het echter niet onstaan tijdens de zwangerschap maar toen mijn zoontje ongeveer 12 weken oud was. Hij kwam toen gerust nog 3 x in de nacht waardoor ik zo langdurig gebroken was, dat ik een soort angst kreeg dat ik steeds maar 2 a 3 uur kon slapen voordat hij weer kwam. Ik sta dan ook echt “aan”. Ik gebruik nu wel o.a. Temazepam, dat helpt, maar lost het probleem niet op...

4 jaar geleden

Hi Pollie, wat ontzettend rot voor je! Heel herkenbaar 'aan' staan 24/7. Ik werd er gek van en dodelijk vermoeiend inderdaad Die hormonen zijn de boosdoeners denk ik zelf Ik werd van letterlijk alles wakker. Zelf ben ik in een andere slaapkamer gaan slapen, eerder naar bed gegaan, gaan mediteren toch proberen te rusten en je geest/hoofd rustig te krijgen, oordopjes. Magnesium citrate helpt ook bij het slapen, ik neem 600 mg voor slapen. Vermijd kijken op alle devices zoals mobiel, Ipad, tv enz Het zal beter gaan maar voor nu heel vervelend

4 jaar geleden

Slaapproblemen komen veel voor. Zijn zoveel kleine dingen die t verschil kunnen maken. Is niet goed in een berichtje te zetten omdat het per persoon weer een hele andere aanpak vereist. Mijn tip: ga terug naar de huisarts, in de praktijk heb je tegenwoordig een praktijkondersteuner GGZ. Deze wordt gewoon vergoed en kan je met een paar laagdrempelige gesprekken praktische tips geven / eventueel een online module / met je meedenken. Succes!

4 jaar geleden

Heb je een logeerkamer waar je kan slapen? Als je dan goede oordoppen in doet en je man voor de kleine er uit gaat, dan word jij niet wakker van hen. Dit doen wij nu al een paar weken want ik ging er echt aan onderdoor!

4 jaar geleden

Reactie op Mama van Cas-L

Heb je een logeerkamer waar je kan slapen? Als je dan goede oordoppen in do ...
Hebben we helaas niet. En vanwege mijn tinnitus hebben oordoppen geen zin, want dat maakt het geluid meer hoorbaar.

4 jaar geleden

Reactie op tal-24

Hi Pollie, wat ontzettend rot voor je! Heel herkenbaar 'aan' staan 24/7. Ik ...
Goeie tip, heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik vanmiddag ophalen, magnesium. Mediteren en geen tv en mobiel doe ik al inderdaad.

4 jaar geleden

Reactie op Marliesvham

Slaapproblemen komen veel voor. Zijn zoveel kleine dingen die t verschil ku ...
Zal eens met de huisarts bellen weer. Zo’n ondersteuner is niks voor mij, al eens mee gesproken om postnatale depressie uit te sluiten. Maar bedankt!

4 jaar geleden

Hier ook mega slechte slaper (voor de zwangerschap, tijdens de zwangerschap en na de bevalling). Ook geen tips behalve acceptatie. Dat helpt een heel klein beetje. Soms eet ik s'nachts een koekje, dat helpt ook nog wel eens.

4 jaar geleden

Hier ook een slechte slaper, vooral sinds half de zwangerschap. En nu is mijn brein alert voor ieder klein geluidje en heb ik een half uur nodig om weer in slaap te geraken, wat meestal overeenkomt met het volgende lawaai waardoor ik het gevoel had nooit te slapen en ik een paar dagen geleden gewoon ben beginnen huilen van vermoeidheid. Onze kleine man heeft over het algemeen goede nachten maar ik voel mij nooit uitgerust. Jammer genoeg kan ik overdag ook niet slapen anders kan dit misschien een optie zijn. Samen een dutje doen. Bij ons heb ik vannacht voor het eerst apart geslapen en heeft mijn man voor ons zoontje gezorgd. Heb een paar uur na elkaar kunnen doorslapen en we plannen dit regelmatig te herhalen zodat ik wat rustiger word. Ben al bang voor de dag dat ik terug aan het werk moet. Succes en hopelijk vind je iets dat werkt.

4 jaar geleden

Ja maar het is geen wondermiddel maar zal wel goed kunnen helpen Neem magnesium citrate vorm en lekker veel voor slapen gaan 600-800 mg De tip ga terug naar huisarts van marlies zou ik ook zeker doen!!

4 jaar geleden

Er zijn ook betaalde nacht nannies voor €10 per uur Kan je ook paar x doen

4 jaar geleden

Ik heb hier ook last van (gehad). Mijn dochter is een huilbaby en ik stond weken lang in de waakstand. Zelfs als ze sliep zat ik in de startblokken om weer op te staan. Continu dacht ik dat ik haar hoorde huilen. Heb toen Zolpidem van de huisarts gekregen (slaappillen). Deze heb ik toen 3 dagen achter elkaar genomen en daarna om de dag en daarna om de 2 dagen (of alleen weekend) en nu is die waakstand eraf. Ik slaap nog steeds heel licht en wordt bij elk zuchtje wakker maar ik val nu wel weer redelijk snel in slaap. Een paar weken terug was ik letterlijk de hele nacht wakker omdat het me gewoon niet lukte om in slaap te komen. Die pillen zijn écht top! Ze werken ook maar 6 uur, dus je bent niet suf als je opstaat. Ik lag er zo van in coma dat ik niet eens heb gehoord dat ze 's nachts 3 uur lang had liggen krijsen 🤣 Moet er wel bij zeggen dat als ik ze innam, ik me na een half uur echt super dronken voelde. Ik schijn toen ook echt heel gek te hebben gedaan, haha.

4 jaar geleden

Tijdens zwangerschap was het steevast 3:00 dat ik wakker was en niet meer kon slapen. (Ja toen het licht werd en de vogeltjes gingen fluiten had ik de neiging wel weer. Maar deed dat niet anders sliep ik zeker niet meer in de nacht, en ik ging altijd rond 22:00 mijn bed in) Nu bijna! 5 maanden later slaapt onze kleine meid heerlijk door 19:00 tot 7:00 en zet het dan op een hey! Net zolang tot ik ernaast sta, dr speen aangeeft die ze zelf erin moet doen. En begint onze ritme van de dag. Ik heb tot nu toe geen wekker aan hoeven zetten. Wel moet ik toegeven ik heb regelmatig de behoefte nog steeds als de kleine haar dutje doet om soms zelf m’n ogen nog dicht te doen. (Net of je nog niet genoeg slaap heb gehad? M’n man ervaart dat ook trouwens. Het mooie is wel, we hoeven serieus 3 minuten ons kussen aan te raken en we liggen in droomland. Terwijl er totaal geen problemen zijn als nachtspoken of extra voedingen.) Allicht hoort die alertheid erbij?

4 jaar geleden

Reactie op Tammy19840

Tijdens zwangerschap was het steevast 3:00 dat ik wakker was en niet meer k ...
Wellicht! Maar word niet wakker door hem. Maar uit nieuwsgierigheid mag ik eens vragen wat jouw voedingsschema is?

4 jaar geleden

Wellicht! Maar word niet wakker door hem. Maar uit nieuwsgierigheid mag ik ...
Nou we beginnen meestal de dag rond 8:00. Eer we allemaal klaar zijn krijg ze rond 8:30 haar 1e fles. En beginnen we aan het werk. (Ben samen met man de kranten/folderbezorger) dan 3 uurtjes later dus rond 12:30 haar 2e fles. En wij aan onze lunch. 16:30 haar 3e fles. En om 19:30 haar 4e (laatste) fles. Over het algemeen doet ze tijdens de loopronde een dutje. Maar nu is het extra interessant met al die mooie kleurige bloemen en groene bomen. Ze ziet honden en katten en mensen die gehaast aan het werk gaan. Op woensdagmiddag meestal kinderen die buiten spelen voordat we richting huis gaan. Kijk ze via haar draagzak en zet ze het op een lachen. Het komt weleens voor dat we half uurtje uitlopen met werk. Maar tot nu toe nog nooit het op een gillen gezet van: ik heb honger!!! Ze gilt nu meer van frustratie waarom het omdraaien nog niet wil lukken (toevallig nu ook nu naast me in de box, terwijl ik typ hoor ik een vogeltje kraaien)🤣 Betrekking met groente/fruithapjes die worden de ene keer wel geaccepteerd de andere keer echt de kaken stijf op elkaar. Ja fruithapje met banaan vind ze wel oké. Wortels op dit moment een big nope (terwijl het vrij zoet is) Van de week nog bloemkool met aardappel gepureerd tot moes. Dat ging wel. Maar was denk ik de smaak wat niet helemaal lekker was. We blijven doorgaan met oefenen😊