17 Reacties

3 jaar geleden

dat is vreselijk... ik heb dat ook gehad toen ze 8.5 mnd was en toen heb ik haar wel vaker bij ons in bed gelegd en toen ging het daarna vanzelf wel weer goed... maar ze kreeg toen ook oorontsteking dus misschien is ze wel niet lekker... maar dat is mijn ervaring hoor kan ook gewoon iets anders zijn

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

dat is vreselijk... ik heb dat ook gehad toen ze 8.5 mnd was en toen heb ik ...
Temperaturen zijn in iedergeval prima. Wij hadden het er net samen even over en zijn pas overgestapt van tijdstip papfles. Die kreeg ze savonds en nu smorgens. Morgen gaan we even kijken als we in de avond weer gaan geven of dat helpt

3 jaar geleden

Misschien is ze oververmoeid! Toen mijn zoontje nog jonger was denk rond 4 maanden, sliep hij helemaal niet overdag, dit kwam omdat wij geen ritme hadden en hij gewoon echt super oververmoeid was! Nu hadden wij al langer dan een maand weer problemen met zijn slaap en heb ik de snuggles and dreams slaapgidsen gekocht. Rond deze leeftijd zijn de slaapsignalen ook moeilijker te herkennen en soms komen die ook te laat. Misschien dat je eens kunt kijken naar hoe de dag eruit ziet en of er echt een ritme in zit? Ook kan een slaapritueel helpen? Overdag is het belangrijk dat het heel donker is in de slaapkamer want dan maken ze beter melatonine aan. Er zijn ook bepaalde tijden waarop een kindje beter in slaap komt, dit is tussen 9-10 uur. En het is beter om niet voor 9 uur het ochtend dutje te doen en het ochtendutje mag niet langer duren dan 1 uur. Dan voor de middag is het beste tussen 12:30-13:30. En dan een dutje van Max 2/2,5 uur. Na wakker worden tel je de wakkertijd erbij op en dan weet je de avond bedtijd, dit kan dus per dag verschillen. De wakkertijd is ongeveer 3 tot Max 4 uur. Wij houden als Max nu 3,5 aan. Ik heb deze info van de snuggles and dream slaapgidsen, na deze info en haar slaaptraining methode merkte ik na 3 dagen al groot verschil! Hij slaapt nu veel beter en doet ook 2 goede slaapjes!

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Misschien is ze oververmoeid! Toen mijn zoontje nog jonger was denk rond 4 ...
Thnx voor de info! Ik had alleen altijd begrepen dat je het overdag juist niet te donker moet maken ivm verschil dag en nacht. Ritme hebben we maanden lang geprobeerd maar dat maakt geen verschil als ze niet wil slapen gaat ze niet slapen. Ik heb soms het idee dat we haar niet moe genoeg maken en dat ze op de opvang door het spelen met andere kindjes juist moe wordt.

3 jaar geleden

Wij hebben veel gehad aan slaaptipsvoorbabys en houden nu een wakkertijd aan van 2,5 uur

3 jaar geleden

Ik vind het altijd bijzonder om te horen dat er zoveel moeders zijn die een slaapritme aanhouden. Onze dochter krijgen we echt niet op vaste tijden in bed, die wil echt pas slapen als ze moe is. Hierdoor heb ik ook nooit aan een bepaald ritme gedacht. Zijn er meer moeders met mij? Of doen de meeste mamma’s aan slaapritmes?

3 jaar geleden

Reactie op B91

Ik vind het altijd bijzonder om te horen dat er zoveel moeders zijn die een ...
Hier ook geen vaste tijden hoor, alleen komt het er toevallig op uit dat ie in de ochtend meestal zelfde tijd erin ligt en voor de nacht meestal rond dezelfde tijd (19.00/19.30) Middag is afhankelijk van hoe lang hij slaapt in de ochtend en hoe snel hij weer moe is.. daarbij maak ik hem overdag ook nooit wakker, hij slaapt maar zolang die nodig heeft ☺️

3 jaar geleden

Reactie op B91

Ik vind het altijd bijzonder om te horen dat er zoveel moeders zijn die een ...
Hier hebben we wel een ritme erin maar die heeft ze eigenlijk zelf zo gecreeerd.. onze kindjes zijn wel echt van de drie r'tjes.. als we die bijvoorbeeld 1 dag niet aanhouden is het de volgende dag misse boel..

3 jaar geleden

Reactie op B91

Ik vind het altijd bijzonder om te horen dat er zoveel moeders zijn die een ...
Bij ons ook geen ritme in te krijgen hoor. Maar als dat echt beter is blijf ik het wel proberen. Al kreeg ik vandaag een bericht van de opvang dat ze koorts had van 38,5 3 uur later thuis 37,9. Ik denk dat ze toch niet helemaal lekker is. Vanavond slaapt ze namelijk na een half uur jengelen als een os

3 jaar geleden

Reactie op B91

Ik vind het altijd bijzonder om te horen dat er zoveel moeders zijn die een ...
Bij ons zijn het nooit vaste tijden. Ik houd gewoon wel bepaalde dingen aan. Onze dag zien er zo uit Wakker —— Na 3/3,5 u naar bed, meestal rond 09:30/10:00 Wakker na Max een uur, na een uur haal ik hem ook uit bed. Dus uiterlijk 11:00 In de middag gaat hij dan 3/3,5 u later weer naar bed. Dan laat ik hem slapen tot hij wakker wordt, verschild heel erg nog. Maar als hij een uur heeft geslapen dan trek ik het van 90 min af, (straks 120m, als het middagslaapje beter gaat), in die tijd moet hij nog proberen te slapen of in ieder geval te rusten. Vanaf het moment dat hij wakker is, doe ik dan weer 3/3,5 u. Dan gaat hij tussen 18:00/19:00 naar bed! Tot nu toe gaat dit heel goed. Wij hebben dus ook geen vast schema maar wel ongeveer, dit heb ik ook allemaal via snuggles and dreams. Zelf bij ons was het echt een warboel en ik merkte ook echt dat het invloed op hem had. Niet/slecht slapen, snachts/sochtends vroeg wakker echt mega drama

3 jaar geleden

Ik wist zelf ook echt niet hoe ik er mee moest beginnen qua ritme, dus ben heel blij dat ik daar toch een beetje hulp in heb kunnen krijgen. Vannacht sliep hij voor het eerst weer door, super blij!☺️

3 jaar geleden

Wij hebben het 2-3-4 ritme. 'S ochtends wakker rond 06.15 / 06.30 uur en gaat 2 uur later weer naar bed. Slaapt dan 1 a 1,5 uur. 3 uur wakkertijd en gaat dan naar bed rond 12.30 uur. Slaapt dan meestal 2 uurtjes. Dan is hij 4 uur wakker en gaat om 18.30 uur naar bed. Lijkt allemaal heel fijn enzo, maar onze zoon is echt terror geweest met slapen. Gewoon een uur bezig zijn om hem te laten slapen enzo is hier ook niet onbekend. En nu is t nog niet perfect, want hij slaapt alleen maar als ik bij hem blijf anders is hij binnen een paar minuten wakker. Sinds een paar weken doet hij het nu zo, dus wil hem eerst dit goed aanleren.. zelf in slaapvallen, hoef hem eindelijk niet meer te wiegen. Thank god, heb er nog pijn van in mijn lijf. En nu dit goed gaat, leren om alleen te slapen.

3 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Wij hebben het 2-3-4 ritme. 'S ochtends wakker rond 06.15 / 06.30 uur en ga ...
Wat fijn! Hoe doe je het wiegen dan niet meer? Ik ben namelijk nog steeeeds aan t wiegen en anders slaapthij gewoon niet...😫

3 jaar geleden

Reactie op B91

Ik vind het altijd bijzonder om te horen dat er zoveel moeders zijn die een ...
Ik kijk ook meer naar wat de mini aangeeft, al is dat de laatste tijd wel rommelig: Hij geeft duidelijk slaapsignalen dus gelijk in slaapzak en naar bed, maar eenmaal in bed is het alles om wakker te blijven. Fop weggooien, druk trappelen en tegelijkertijd in zn ogen wrijven en aan oren friemelen, soms ook even echt in slaap zakken voor een seconde. Als ik hem na een tijd dan bij mij in bed neem en zachtjes fluister of slaap muziek aan heb, ligt hij makkelijk 10 minuten stil met zn ogen half dicht maar zodra hij echt in slaap dreigt te vallen, begint hij weer druk te doen... dit doet hij tot hij over zn slaap heen is... iemand tips? Heb geprobeerd met verhaaltje, zonder verhaaltje, met slaapzak, of in normale kleding, bij mij in bed, naast zn ledikant, buiten zicht in de kamer en weglopen. Hij huilt niet maar hij blijft gewoon druk doen en lachen enzo terwijl hij duidelijk moe is.

3 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Wat fijn! Hoe doe je het wiegen dan niet meer? Ik ben namelijk nog steeeeds ...
Hier ook gehad alles geprobeerd heel langzaam aan kon ik hem in bed leggen en maar wrijven of zijn rug en hoofdje. Daarmee viel hij in slaap. Dat nu weer kunnen afbouwen en nu kan hij het meestal zelf. Maar ieder kind is anders en is vanalles uitproberen.

3 jaar geleden

Reactie op Gamekitten

Ik kijk ook meer naar wat de mini aangeeft, al is dat de laatste tijd wel r ...
Dit zijn duidelijke tekens van oververmoeidheid. Als baby’s te lang wakker zijn voor hun doen gaan ze extra druk doen. Probeer naar de wakkertijd te kijken en voor de eind wakkertijd al in bed te leggen. Slaapsignalen kunnen rond deze leeftijd ook te laat komen, dan is hij alleen moe maar had dat nog niet aangegeven.☺️

3 jaar geleden

Hebben wij ook gehad, gelukkig vrij snel over gegaan. Eerst had hij dubbele oorontsteking dus had hij iets meer aandacht nodig en dat ging over naar verlatingsangst. Ik legde uit wat er gingen doen en dan bleef ik x tijd bij hem met mijn hand op zijn hoofd. En op een gegeven moment liet ik los zodra ik dacht dat het kon. Liep rustig de slaapkamer uit met de deur op een kiertje en dan begin hij te jammeren richting huilen. Ik zat huilend op ons bed.... deed me zo zeer. Eerste keren nog terug gegaan en alleen maar goed gelegd en weer hand op het hoofd en weer weg lopen. Op een gegeven moment merkte ik dat het janken snel minder werd en dat hij sliep. Zo is dat een ruime week gegaan en nu blijf ik zeggen wat we gaan doen en leg ik m op bed en ik kan gewoon weglopen. Ik hoop dat het jullie ook gegund is dat die tijd snel voorbij gaat.