111 Reacties

4 jaar geleden

Hier 6 flessen van 150+5 scheppen. Komt om de 3u/3.5u overdag, s nachts slaapt hij ongeveer 6u achter elkaar! Ik maak hem niet wakker, dus ook al zou hij langer slapen! Ze zullen zeker wel vragen als ze honger hebben

4 jaar geleden

Als goed groeit en op gewicht zit mag je haar gewoon laten slapen! Dit hebben wij als advies bij bv. Voeden ook op verzoek ;)

4 jaar geleden

Oh wat heerlijk dat ze dan doorslaapt! Hier borstvoeding op verzoek. Ik maak haar wel wakker voor de laatste voeding. Komt dan na 5uren weer.. Met fles geen ervaring (behalve bij de middelste). Als je baby goed groeit mag ze gewoon doorslapen hoor!

4 jaar geleden

Hey! Had hier het zelfde (morgen 10wkn) op advies van cb laat ik haar lekker liggen. Ze drinkt goed, had veel volle plasluiers dus lekker laten liggen zeiden ze. Inmiddels hier het vaste ritme tussen 12 en 01 in de avond laatste fles en dochterlief laat ons slapen tot 08:00 ze drinkt overdag ook 5x150ml

4 jaar geleden

Goede avond. Mijn kleine man krijgt om de 3 uur 150ml. Ik.hou op de dag 3 uur aan omdat hij dan in de nacht goed doorslaapt dan is hij verzadigt. Ik geef vaak half 12 de laatste fles en dan slaapt hij tot half 7 door en dan ligt hij meestal nog lekker een uurtje bij mama in bed en dan lekker eten. Een heerlijk tevreden mannetje.

4 jaar geleden

Hoi hoi, Mijn dochter is nu 10 weken maar dronk met 8 weken 150cc+5 scheppen in de ochtend (ze sliep vanaf 7 weken bijna alle nachten al door) en de rest van de dag 120cc+4scheppen

4 jaar geleden

Wauww het is toch al fantisch te horen dat ze al goed slaapt! Mijn 2e zoontje is nu 11weken. Hij drinkt afgekolfd moedermelk, 7-8x per dag 100-120ml per keer. Het belangrijkste dat ik heb geleerd is dat als je kindje goed bijkomt, en zelf wakker word om te eten, je hun gerust gewoon kan laten slapen tot ze zelf wakker worden.

4 jaar geleden

Onze docnter van 11 weken krijgt 5 flessen van 150 ml. Zit overdag ongeveer 3 a 3.5 uur tussen de flessen. Laatste fles in de avond rond 19.00 uur / 19.30 en ze slaapt dan door tot volgende ochtend 06.30 / 07.00 uur. Dit ritme heeft ze ongeveer vanaf 8 weken.

4 jaar geleden

Super ja! Hier meisje van 6,5 week Deden eerst om de 3 uur maar toen dronk ze niet genoeg.. nu om de 4 uur en bieden haar 150ml aan drinkt tussen de 110 en 150 per x 10 uur laatste fles en snachts nog op verzoek als ze zich meld 6 uur eerste fles weer ivm werk komt dit het beste uit🤗

4 jaar geleden

Dochter is vandaag precies 8 weken en we zitten op 6x90+3. Soms drinkt ze iets meer, soms iets minder. Afgelopen week heeft ze aanzienlijk minder gedronken maar ze is toch 180 gram aangekomen. Ook laat ze steeds vaker meer tijd tussen 2 voedingen in de nacht (ofwel tussen de laatste voeding en de nachtvoeding of tussen de nachtvoeding en de eerste voeding daarna). Daarvoor dronk ze juist vaker flessen van 120 (120+4 en dan 15 laten staan). Kijk uit naar het moment dat ze doorslaapt van 22 tot 6 of 23 tot 7, haha.

4 jaar geleden

Ja, heel fijn dat ze doorslaapt! Vraag me alleen af of het niet ongezond is als ze om half 9 of 10 haar laatste fles heeft gehad en dan doorslaapt tot 07.00 de volgende ochtend. (De benodigde melk zit er wel in)

4 jaar geleden

Hier krijgt de kleine 5x150ml standaard om de 4 uur. Laatste fles krijgt ze tussen 10 en 11 uur savonds en smorgens tussen 6-7 uur meld ze zichzelf wel weer als ze honger krijgt

4 jaar geleden

Onze kleine had met 8 weken 5x 150 ml (120+4) Nu met 10 weken krijgt ze 4x170ml (150+5)

4 jaar geleden

Hoi, hier een kleine meid van 6.5 weken. Ze drinkt tussen de 6-7 x per dag. (Ik geef borstvoeding) De laatste voeding meestal tussen 00.00-01.00 en dan komt ze tussen 05.00-06.00 en overdag drinkt ze tussen de 2.5 a 3.5 uur!

4 jaar geleden

Ook wij laten hem lekker doorslapen. Hij komt wanneer hij honger heeft. Krijgt op 24 uur 5x150. Na de laatste voeding zit er gemiddeld 7 tot 9 uur tussen voor hij zich weer meldt 😁

4 jaar geleden

Hier een meisje van 8 weken. We voeden op verzoek. Een combi van fles en bv . Borstvoeding aan het afbouwen. Ze komt tussen de 7 en 9 keer op een dag. Fles geven we met 120cc + 4 scheppen en jbpm. Nu zitten we op 4 flessen en de rest nog bv. Laatste voeding is meestal tussen 23u en 00u. De ene keer slaapt ze tot 6u en de andere keer wordt ze rond 3u wakker voor een voeding. Laatst sliep ze al erg goed om 20u toen toch maar rond 23u wakker gemaakt voor een voeding. Ben benieuwd wat er gebeurd als we haar laten slapen om 23u, of ze dan door slaapt of zichzelf toch snachts meld.

4 jaar geleden

Hier is onze dochter 10wkn, drinkt 5flessen van 180ml+6scheppen. Op de dag komt om de 4/5uur, laatste fles tussen 0.00/01.00uur. En slaapt dan de gehele nacht tot 7.30/08.00uur.

4 jaar geleden

Hier 8 weken oud en drinkt 120cc. Komt om de 3 en soms 4 uur voor zijn voeding. Ik geef op verzoek en combineer het ook met bv. Meestal rond 23.00 uur laatste fles en komt dan rond 05.00 uur weer voor zijn voeding.

4 jaar geleden

Onze dochter is nu 11 weken. Bij 8 weken kwam ze zelf 5x voor een fles, we gaven haar 120+4. Ze dronk rond de 600, de ene voeding dronk ze de fles leeg de andere niet. Laatste fles was rond 22.00. Ze kwam dan uit zichzelf tussen 5 en 7 de volgende ochtend. Dit ritme heeft ze zelf gecreëerd. Wij hebben daar gehoor aan gegeven. Nu zit er 8 uur tussen de avond fles en de ochtend fles, we maken haar wakker voor de fles van half 7. Met reden dat ze nog net te weinig drinkt om over te gaan naar 4 voedingen, al vermoed ik dat het vanzelf zal gebeuren. Volgens mij mogen ze met 8 weken 8-10 uur slapen in de nacht, als ze overdag goed drinken. Wat jouw kleine meid volgens mij doet. Ze wordt echt wel wakker als ze honger heeft en laat dat echt aan je weten😉 Maar ik snap je zorgen. Ik vond het ook verontrustend dat ze opeens zo doorsliep. Ik heb meerdere nachten rond 3 uur aan haar bed gestaan om zeker te zijn dat ik niet door haar heen sliep. Mijn zus om advies gevraagd, bleek dat al haar drie oudste ook zo snel door sliepen. En toen ik in mijn eigen groei boekje keek. Las ik dat ik al met 6 weken door sliep. Probeer te genieten, want het kan best een fase zijn en dat ze over een paar weken toch weer in de nacht komen voor een voeding.

4 jaar geleden

Onze zoon bijna 9 weken slaapt al 2 weken door van 20:00/21:00 laatste fles tot 06:00 4/ 5 voedingen per dag van 150ml