111 Reacties

4 jaar geleden

Hallo, mijn dochtertje is vandaag 8 weekjes en krijgt 5x150 ml. Half 10 10 uur de laatste fles en slaapt tot half 7 7 uur. Krijgt ongeveer om de 4 uur voeding.

4 jaar geleden

Toevallig eergisteravond/nacht hetzelfde meegemaakt. Ze had 7uur de laatste fles en was 4 uur nog nirt wakker, wij hebben haar toen wakker gemaakt en gevoed en de ochtend gelijk even gebeld met consultatiebureau (ze hebben ook een chat, heel handig voor al je vragen). Vanaf 8 weken mogen ze max 12 uren slapen, als ze overdag goed drinkt en dit goed zelf aangeven overdag. Onze kleine meid krijgt 5/6 flessen van 165cc. Afgelopen avond 21uur laatste fles en vanochtend om half 6 wakker. Jonger dan 8 weken is de max tijd 8 tot 10 uur als ik dat goed onthouden heb. Dit geldt niet voor kindjes van prematuur, daar zijn andere regels voor.

4 jaar geleden

Onze dochter is vandaag precies 8 weken oud! Ze drinkt 120cc en dan 5 keer per dag! Maargoed ze weegt nog niet zoveel, voor een baby’tje die zwaarder is zou dit te weinig zijn denk ik! Wij geven Rond 20:00 de laatste fles en dan slaapt ze meestal door tot ongeveer 06:00. Overdag houden we ongeveer 3/4 uur tussen de voedingen, als ze dan slaapt maken we haar wel echt wakker voor een voeding overdag! Sinds we dat doen slaapt ze snachts door! Dus dan bijvoorbeeld 06:00/10:00/14:00/17:00/20:00.

4 jaar geleden

Mijn dochter is 9 weken en slaapt al ruim 2 weken door van 23 tot 07.00 nu zullen babys zich melden als ze honger hebben. Ik zit nu al tijdje op 5 flessen en biedt sinds deze week 150 cc aan, omdat ze wat kleiner is dan t gemiddelde. 7 00 10/11 uur (ochtend komt ze vaak wat eerder) 14/15 18/19 22/23 Dus lekker laten slapen s nachts voor jullie ook fijn hihi

4 jaar geleden

Mag ik misschien vragen wat jullie lieverds wegen op 8/9 weken? Ik herken onderstaande totaal niet, onze Jahra komt nog elke 3 uur en snachts zit er 4/5 uur tussen

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Mag ik misschien vragen wat jullie lieverds wegen op 8/9 weken? Ik herken ...
Mijn dochtertje is vandaag precies 8 weken en heb haar een paar dagen geleden voor het laatst gewogen en toen woog ze 4030 😁 niet zo zwaar, ze was met de geboorte 2900.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Mag ik misschien vragen wat jullie lieverds wegen op 8/9 weken? Ik herken ...
Onze dochter is nu 7,5 weken en ongeveer 4350 gram was bij de geboorte 2780 gram. Zij komt overdag ook nog ongeveer om de 3/3,5 uur alleen in de nacht zit er 5/6 uur tussen.

4 jaar geleden

Hoe zit dat bij borstvoeding? Kan iemand daar ervaring over delen? Onze kleine komt zo om de 3 uur, soms zelfs iets eerder. S nachts zo om de 4 uur. Hij is een ruime 6 weken en weegt 4100 gram. Ik heb niet het idee of hij binnenkort zal gaan doorslapen haha.

4 jaar geleden

Onze baby is nu 8 weken en drinkt 5 flesjes van 150ml overdag. Laatste is rond 20u We maken haar dan nog eens wakker rond 22:30 meestal drinkt ze dan maar 50ml. Ze slaapt wel door tot 07:00. Ervoor kreeg ze borstvoeding en lieten we ze snachts ook gewoon slapen. Als ze honger heeft laat ze het wel weten 😉 onze vroedvrouw zei dat als ze overdag genoeg gedronken heeft ze ‘s nachts gerust mag blijven liggen om zo dag en nacht ritme te ontwikkelen.

4 jaar geleden

Hoe zit dat bij borstvoeding? Kan iemand daar ervaring over delen? Onze kl ...
Om de 4 uur is ook doorslapen. Die van ons kwam tot deze week ook elke 3 uur en nu elke 4 uur en afgelopen nacht een keer niet. Hij is nu 10.5 week oud.

4 jaar geleden

Wij geven 4x 120+4 en 1x 150+5. Kleine man is nu 10 weken en ongeveer 4,5 kilo. Slaapt sinds 1,5 week door van 11 tot half 7. Van de kinderarts hebben we het advies gekregen om hem niet langer dan 8 uur te laten slapen.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Mag ik misschien vragen wat jullie lieverds wegen op 8/9 weken? Ik herken ...
Bij de geboorte 2412 gram en gister met precies 8 weken 3600 gram. Ze drinkt nu ineens weer alle flessen leeg, 4x100 en 2x120. 😁

4 jaar geleden

Hoe zit dat bij borstvoeding? Kan iemand daar ervaring over delen? Onze kl ...
Dit herken ik ja! Al die droombaby's hier... Ik geef ook borstvoeding en 's nachts komt ze meestal om de 4 of 5 uur. Ik kan me niet voorstellen dat ze opeens van 23.00 tot 7.00 uur slaapt. Lijkt me heerlijk 😂

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Mag ik misschien vragen wat jullie lieverds wegen op 8/9 weken? Ik herken ...
Bij de geboorte 2790 en 9 weken 4 kilo aangetikt.

4 jaar geleden

Reactie op Claudia28H

Bij de geboorte 2790 en 9 weken 4 kilo aangetikt.
Ik geef wel flesvoeding

4 jaar geleden

Hoe zit dat bij borstvoeding? Kan iemand daar ervaring over delen? Onze kl ...
Hi, mijn zus en ik zijn op dezelfde dag bevallen (zij van de 4e, ik van de 1e). Zij geeft bv en ik geef kv. Ze zijn nu beide 11,5 week. Mijn dochter slaapt al 3 weken door in de nacht en haar zoon begint sinds een paar dagen er pas meer dan 3 uur tussen de voedingen te doen 's nachts.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Mag ik misschien vragen wat jullie lieverds wegen op 8/9 weken? Ik herken ...
Onze zoon is 9 weken en weegt 5,7 kilo. Geboren met 3640 gram. Overdag komt hij ook nog om de 3 uur. Heel soms richting de 3,5 als hij in diepe slaap is. Snachts zit hij de ene keer rond de 4 uur en de andere keer rond de 5 uur. Ik geef trouwens borstvoeding.

4 jaar geleden

Voor de borstvoedingdames hier: onze dochter is 9 weken (en ruim 5,5 kilo) en laat steeds meer tijd tussen de voedingen s nachts. Sliep paar dagen geleden zelfs door van half 10 tot half 6. Dat leek bij 7 weken nog heel ver weg met 3 a 4 uur tussen de nachtvoedingen. Zo snel kan het veranderen. Overdag rommelig schema qua drinken, in de ochtend en avond wat vaker achter elkaar en halverwege de dag vanwege lange dut juist een lang 'gat'.

4 jaar geleden

Hoe zit dat bij borstvoeding? Kan iemand daar ervaring over delen? Onze kl ...
Ik geef bv en de kleine slaapt sinds dat hij 6 weken is 5 uur achter elkaar door snachts en nu sinds een week slaapt hij de eerste keer 8 uur (hij is bijna 9 wkn). Het voeden voordat ie gaat slapen duurt wel vaak een uur, denk omdat ie dan extra drinkt om zoveel uren te maken. Vaak gaan we rond 8uur naar bed (kan een uur eerder of later zijn afhankelijk van hoe de dag loopt) dus dan wordt ie nog wel rond 4uur wakker voor een voeding.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Hi, mijn zus en ik zijn op dezelfde dag bevallen (zij van de 4e, ik van de ...
Wat bijzonder dat jullie op dezelfde dag zijn bevallen!