111 Reacties

4 jaar geleden

Slapen jullie babies al op een eigen kamer of nog bij jullie op de kamer ?

4 jaar geleden

Reactie op ZsaZsaZoe

Slapen jullie babies al op een eigen kamer of nog bij jullie op de kamer ? ...
De mijne blijft minimaal tot 6 maandjes bij mij in de kamer.

4 jaar geleden

Aan de dames die borstvoeding geven... Welk kolfapparaat raden jullie aan???

4 jaar geleden

Reactie op ZsaZsaZoe

Slapen jullie babies al op een eigen kamer of nog bij jullie op de kamer ? ...
Lekker bij ons. We vinden het heerlijk, dus ik denk dat we dat nog wel een paar maanden vol gaan houden 😊

4 jaar geleden

Reactie op ZsaZsaZoe

Slapen jullie babies al op een eigen kamer of nog bij jullie op de kamer ? ...
Onze kleine man slaapt op z’n eigen kamer sinds dat hij een week of 6 oud is.

4 jaar geleden

Aan de dames die borstvoeding geven... Welk kolfapparaat raden jullie aan? ...
Ik heb de Phillips avent. Die werkt fijn, maar ik moet hem wel op de hoogste stand zetten. Ik weet niet of dat aan de zuigkracht van het apparaat ligt of gewoon een persoonlijke kwestie 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Ik heb de Phillips avent. Die werkt fijn, maar ik moet hem wel op de hoogst ...
En dat doet geen zeer dan? Kolf je alleen voor de momenten wanneer je geen borst kan geven?

4 jaar geleden

Reactie op ZsaZsaZoe

Slapen jullie babies al op een eigen kamer of nog bij jullie op de kamer ? ...
Eerste 2 weken bij ons in bed, daarna 1 week bedje op onze kamer. Daarna sliep ze op haar eigen kamer zonder problemen. Ze is nu 9 weken oud. Gewoon je eigen gevoel volgen hierin en. Ik vond opgegeven moment fijn om op slaapkamer te kunnen terug trekken van een hele dag met zn 2e. En geluk dat onze dochter het zo goed accepteerde, en lekker slaapt van 11 tot 7. S ochtends komt ze weer lekker knuffelen met ons

4 jaar geleden

En dat doet geen zeer dan? Kolf je alleen voor de momenten wanneer je geen ...
Nee dat doet geen pijn. Maar het is wel gevoeliger dan live bv. Ik kolf heel sporadisch. Echt alleen incidenteel, om zo niet de productie te verstoren.

4 jaar geleden

Reactie op ZsaZsaZoe

Slapen jullie babies al op een eigen kamer of nog bij jullie op de kamer ? ...
M’n dochtertje is nu 8 weken en slaapt sinds ze 4 weken is op haar eigen kamertje. Sindsdien slaapt zij zelf beter en wij ook😁

4 jaar geleden

Aan de dames die borstvoeding geven... Welk kolfapparaat raden jullie aan? ...
Ik heb de Medela dubbele kolf, werkt goed voor mij maar is wel duur dus zou ik alleen kopen als je denkt veel te gaan kolven. Ik kolf nu amper aangezien we allemaal thuis zitten... heb m al heel veel gebruikt bij mijn zoontje 4 jaar geleden. Heb verder geen andere kolf gebruikt dus kan niet vergelijken.

4 jaar geleden

Aan de dames die borstvoeding geven... Welk kolfapparaat raden jullie aan? ...
Ik heb een hele goedkope van 35 euro ofzo. Werkt prima! Wil je iedere dag kolven, dan raad ik m niet aan. Apparaat moet nl aan het stopcontact tijdens het kolven.

4 jaar geleden

Aan de dames die borstvoeding geven... Welk kolfapparaat raden jullie aan? ...
De eerste 2 weken heb ik er 1 gehuurd de dubbele Medela.. Daarna toen het goed op gang bleef, terug naar de enkele Medela Swing die ik van een vriendin van mijn schoonzus heb overgenomen.. ideaal ding! Je kunt hem met een stevig touwtje om je nek hangen, waardoor je niet persé op 1 plek hoeft te blijven. Hij kan op stroom en dus ook op batterijen. Die gaan er overigens wel snel door, als je veel kolft.. Ik kolfde iedere voeding en gebruik 4 batterijen p.w. Ons mannetje zijn tongetje is vanochtend gekliefd en ik hoop hierdoor te kunnen afbouwen met kolven, maar ik zou de Swing straks zelfs mee naar werk kunnen nemen.. #aanrader

4 jaar geleden

Reactie op ZsaZsaZoe

Slapen jullie babies al op een eigen kamer of nog bij jullie op de kamer ? ...
Ja, al vanaf dat hij ruim 2 weken oud was, heerlijk allemaal meer rust ook overdag slaapt hij dan veel beter! Sinds een aantal weken bakeren we hem wel in met zo'n inbakerdoek, want meneertje is heel fanatiek met zijn handjes en hield zichzelf soms wakker. Hij heeft zo meer rust en mijn man wordt niet wakker van ieder snikje (je kunt een kanon naast mij afschieten als ik eindelijk kan slapen)

4 jaar geleden

Ons mannetje (morgen 8 weken) drinkt gemiddeld 130 ml afgekolfde borstvoeding en max 170ml kunstvoeding, maar dat redt ie meestal niet.. Gemiddeld 6 á 7 flessen op een dag, met 1 á 2x live bv erbij.. Qua tijden wordt het vanzelf beter, wij maken hem overdag alleen wakker als ie zelf niet na max 4 uur komt.. in de nacht slaapt ie in principe door, dan voed ik hem pas weer als ie zich meldt... zijn bij ons ook wisselende tijden, maar er begint meer ritme in te komen.. Hebben jullie kindjes ook dat ze in de avond minder goed kunnen slapen? Onze zoon kán het in het verveldste geval uithouden tot 2.00 uur 😣 #energieslopend

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 9 weken, als ik haar een fles doe van 120ml blijft ze zoeken, ik doe haar een fles van 150ml en als ze het opdrinkt is het goed maar bijna elke fles drinkt ze gemiddeld 130ml van en ze krijgt om de 4u.. En snachts laat ik haar liggen tot zij zich zelf meld

4 jaar geleden

Reactie op ZsaZsaZoe

Slapen jullie babies al op een eigen kamer of nog bij jullie op de kamer ? ...
Mijn dochter sliep al vanaf dag 1 dat wij uit het ziekenhuis kwamen in haar eigen bed op haar eigen kamer.

4 jaar geleden

Reactie op Lin 93

Bij de geboorte 2412 gram en gister met precies 8 weken 3600 gram. Ze drink ...
Deze komt overeen met ons kindje 2445 - met 8 weken 3660. Maar hoelang zit er tussen voedingen ?

4 jaar geleden

Reactie op ZsaZsaZoe

Slapen jullie babies al op een eigen kamer of nog bij jullie op de kamer ? ...
Al na 2 weken richting eigen bed, wij sliepen nl niet meer van haar gekreun / geluidjes

4 jaar geleden

Hoe zit dat bij borstvoeding? Kan iemand daar ervaring over delen? Onze kl ...
Ik geef ook bv. Dochter van 9 weken slaap 's nachts wel door. Tijd lang ook nog elke 3 a 4 uur en het eerste deel van de nacht ong 5u. Inmiddels gaat het over naar 6 a 7 uur slaap in de nacht. Maar verdrag zit ik dan ook op 6 a 7 voedingen. Soms zit er amper 3 uur tussen, een andere keer bijna 4 uur. Ligt er vaak ook net aan of ze de keer daarvoor goed/veel gedronken heeft of niet. En ook of ze tussendoor een efficiënte slaap heeft gehad. Als ze onrustiger heeft geslapen, met veel wakker momentjes, dan leg ik haar eerder weer aan. (ik houdt minimaal 2,5 uur aan).