111 Reacties

4 jaar geleden

Ik geef kv en bv. Overdag bv via fles 150 ml en 's avonds kv van 120 ml. Om 23 uur krijgt die z'n laatste fles en slaapt die door. We maken hem zelf om 6 uur wakker. Hij is vandaag precies zes weken en zit op 5/6 voedingen. De rest doen we op verzoek.

4 jaar geleden

O ik zorg er ook altijd voor dat overdag de gordijnen open blijven. 's nachts goed donker (tenzij ik voedt dan natuurlijk, maar heb een nachtlamp met peertje van weinig watt en die zelfs gedempt met een doekje, zodat het mooi schemerig blijft, fijner voor ons beiden ;)) Een goede dag nachtritme werk ook zodat je kindje 's nachts doorslaapt. Ook met m'n oudste zo gedaan, en nog. Werkt super. Die sliep als baby goed door en nu nog hoeven we er bijna nooit uit voor haar.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Deze komt overeen met ons kindje 2445 - met 8 weken 3660. Maar hoelang zit ...
Over het algemeen 4 uur. Ik probeer nu een bepaald schema aan te houden en dat lukt vaak wel: 7.00 100 cc (en dan slapen van 8 tot 10 a 11) Als ze wakker wordt is het tijd om te wassen/badje/aankleden 11.00 100 cc (en dan slapen van 12 tot 14.30) 14.30 100 cc (en dan slapen van 16 tot 17.30) 17.30 120 cc (en dan slapen rond 18.30) 22.00 120 cc (alleen verschonen, fles en dan verder slapen) En dan komt ze in de nacht meestal rond 2.30, maar soms ook om 2 uur al of pas om 3.30. Hierbij check ik of ze gepoept heeft, als dat niet het geval is verschoon ik niet en geef ik alleen de fles. Dit is een schema gebaseerd op de babyslaapbijbel van een slaapcoach. De slaapjes gaan overigens meestal niet volgens dit schema omdat mijn dochter heftige reflux heeft en daarom veel huilt. Gisteravond bijvoorbeeld heeft ze van 19.30 tot 23.00 gehuild (gepaard met slikken, hikken, vaak zuur spugen). Maar goed, dat is niet helemaal relevant. 😝

4 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde zoals jij beschrijft, hij is 9weken en doet nu al ongeveer 2 weken doorslapen, hij krijgt ook 5x 150 per dag. We voeden hem wanneer hij honger heeft en hij heeft precies zijn eigen schema gecreerd ziet er beetje zo uit 6-7u 150ml 9-10u 150ml 12-13u 150ml 16-17u 150ml 20-22u 150ml Meestal zit er 3,5u of 4u tussen zijn flessen, en voor laatste flesje soms langer. Hij is wel grote jongen, vorige week bij kind en gezin geweest was toen 8weken en woog 5,225kilo en 59,5cm

4 jaar geleden

Aan de dames die borstvoeding geven... Welk kolfapparaat raden jullie aan? ...
Ik heb nu de Ardo Carum uitgeleend bij de zorgwinkel (die heb ik ook gebruikt in het ZH omdat de BV niet op gang kwam). Heb eerder de Philips Avant en de Medela gebruikt bij mijn vorige zwangerschap. Ik vond de Medela aangenamer / zachter aanvoelen, maar moest langer kolven voor dezelfde hoeveelheid die ik bij de Avent had. Ik vind nu de Ardo echt veel aangenamer, maar dat komt vooral omdat het een 2-fasige is, dat is meer zoals wanneer je kindje drinkt. Eerst korte, vluchte, maar zachte “trekjes”, daarna stevigere, maar langzamere. Wat ik in elk geval zou aanraden is een dubbelzijdige kolf; dat bespaart de helft van de tijd!

4 jaar geleden

Aan de dames die borstvoeding geven... Welk kolfapparaat raden jullie aan? ...
Ik heb de medela freestyle flex. Vind het een aanrader. Maakt weinig geluid, is via USB op te laden dus geen batterijen oid nodig. En zowel dubbelzijdig als enkelzijdig te gebruiken. De borstschilden zijn mooi flexibel en alles is makkelijk te reinigen.

4 jaar geleden

Reactie op ZsaZsaZoe

Slapen jullie babies al op een eigen kamer of nog bij jullie op de kamer ? ...
Met 5,5 week is onze kleine meid naar haar eigen kamer gegaan. Dat was uit noodzaak, want ze begon te kletsen in haar slaap hierdoor sliep ik niet meer. Liever had ik haar nog een paar weken naast mijn bed gehad. Maar dat was helaas geen optie meer.

4 jaar geleden

Reactie op Lin 93

Over het algemeen 4 uur. Ik probeer nu een bepaald schema aan te houden en ...
Helemaal niet verschonen snachts? Dan lig ze dus veel uur in een plasluier? Kan dat wel? 😐 wel ideaal, dan wordt die kleine niet klaarwakker

4 jaar geleden

Helemaal niet verschonen snachts? Dan lig ze dus veel uur in een plasluier? ...
Als een baby de nacht doorslaapt verschoon je hem of haar ook niet. Op een gegeven moment slapen ze 12 uur door en dat moet een luier gewoon kunnen houden. Ik vond het in het begin ook niks en een beetje vies maar de luier absorbeert gewoon goed en het scheelt me een hoop ellende in de nacht (ze gaat altijd heel hard huilen als ik haar luier verschoon en is dan klaarwakker). Tenzij ze gepoept heeft natuurlijk, die verschoon ik wel meteen.

4 jaar geleden

Hoi! Ons zoontje is bijna 8 weken en krijgt 130 ml per keer en dat ongeveer 8 keer. Sinds een weekje slaapt hij ook al langer door ’s nachts maar we maken hem nu wel bewust nog eens wakker rond 23:00 of middernacht voor nog een flesje, dan valt zijn lange diepe slaap daarna en kunnen we tot 06:00 doorslapen 🙂 Wanneer we dat niet doen slaapt hij van 20:00 of 21:00 tot 03:00 en dat “breekt” de nacht toch wel

4 jaar geleden

Reactie op Lin 93

Als een baby de nacht doorslaapt verschoon je hem of haar ook niet. Op een ...
Je hebt helemaal gelijk, zo heb ik er nooit over nagedacht. Hier zit er nu 7 uur tussen de avond en nacht/vroege ochtend fles. En dan nog een keertje 4 a 5 uurtjes tot z'n volgende fles. Dat zou dan ook 11 tot 12 uur in dezelfde plasluier zijn. Dat kan echt geen kwaad? Zou hier ook een hoop oplossen.

4 jaar geleden

Je hebt helemaal gelijk, zo heb ik er nooit over nagedacht. Hier zit er nu ...
Nee joh kan geen kwaad, je moet misschien wel een grotere luier gebruiken dan je overdag doet om doorlekken te voorkomen.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Nee joh kan geen kwaad, je moet misschien wel een grotere luier gebruiken d ...
En zorgen dat je de billetjes goed verzorgt

4 jaar geleden

Onze zoon is nu 6 weken oud, hij was bij geboorte al 4475 gram, nu ruim 5 kilo. Drinkt op het moment 3 flessen van 150 cc, om 6.00 10.00 en 14.00 uur, om 18.00 en 23.00 uur fles van 180cc. Overdag merk ik zelfs dat ie nog niet genoeg heeft, de nachten gaan sinds vorige goed en slaapt hij door. Na de fles van 6.00 uur gaat ie terug naar bed en na de fles van 14.00 uur gaat ie terug naar bed. De rest van de tijd is tie beneden in de box of op een speelkleed met z’n grote zus😉

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 8 weken, krijgt 3 flessen kunst en 5x borstvoeding. Zitten nog steeds op 8 voedingen per dag en krijg het niet goed afgebouwd. Ze drinkt niet meer dan 120 cc. Iemand tips? Ik zou graag minder voedingen geven maar het lukt niet.

4 jaar geleden

Reactie op J_B1

Mijn dochter is nu 8 weken, krijgt 3 flessen kunst en 5x borstvoeding. Zitt ...
Kwestie van geduld denk ik... wij zaten bij 8 weken ook nog op 8 voedingen en bij 9 weken opeens op 6. Ging zomaar vanzelf.

4 jaar geleden

Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Ouder dan 6 maanden: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingsmomenten (borstvoeding en vaste voedsel) Op basis van gewicht kun je een beetje berekenen of je baby voldoende krijgt.. Onze dochter is 8 weken, weegt 5.2 kilo. Drinkt 4x 150ml en 1x 180 ml en doet het daar voor nu prima op!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Kwestie van geduld denk ik... wij zaten bij 8 weken ook nog op 8 voedingen ...
Fijn om te horen! Ben benieuwd

4 jaar geleden

Hier ook eentje van 9 weken die nu 5 a 6 voedingen nodig heeft met borstvoeding en gewoon 10 uurtjes achter elkaar slaapt. Het ging inene snel! Overdag gaat ook steeds beter het bedje wil nu af en toe lukken overdag💪🏼

4 jaar geleden

Echt veel slapen de nacht al best lang door😳#jaloers haha 😜