111 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Echt veel slapen de nacht al best lang door😳#jaloers haha 😜
Hier is het doorslapen alweer voorbij 😂

4 jaar geleden

Ik vind dit heel moeilijk mijn dochtertje is nu 9 weken en ze drinkt nu 130 cc 6 x op een dag ze doet dit prima maar ik merk nu toch dat ze toch wat meer nodig heeft denk ik aangezien ze overdacht totaal niet wilt slapen , ja heel soms bij mama of papa ze weeg nu 5310 dus hoeveel zou ze nu moeten krijgen ? 😊

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Ik vind dit heel moeilijk mijn dochtertje is nu 9 weken en ze drinkt nu 130 ...
Mijn zoontje is 9 weken en krijgt 6 x 150 cc zonder afgieten en kijk dan wat ie op drinkt. Soms helemaal soms laat hij daarvan 20-30 cc staan. Hij weegt nu ongeveer 5 kilo

4 jaar geleden

Reactie op LINN26

Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 2: 140 ml x gewich ...
Hey, mag ik vragen waar je deze cijfers vandaan hebt? Ik zou er graag meer over lezen.

4 jaar geleden

Reactie op wendybeen

Onze zoon is nu 6 weken oud, hij was bij geboorte al 4475 gram, nu ruim 5 k ...
Oké onze zoon is nu 9 weken en hij wil tussen de voeding van 8 ( 9 of 10 uur) ook niet meer slapen tot 14 of 15 uur sinds een week.. hij komt dan ook om de 2 uur.. wij dachten aan regeldagen wamt daarvoor sliep ie wel tussendoor nog.. Gisteren sliep ie na de voeding van 10.00 uur over de hele dag 1x 30 min en 1x 40 min en verder wilde hij alleen maar bij ons zijn... en sliep hij vannacht pas weer om 00.30 uur. Dan ook wel gelijk 8,5 uur #oververmoeide baby 🤦‍♀️ Ik mag vanaf 11 mei weer gaan werken, maar ik hoop echt dat ie dan tenminste weer 1x goed slaapt overdag anders is het op de opvang ook geen doen... 😅

4 jaar geleden

Reactie op J_B1

Mijn dochter is nu 8 weken, krijgt 3 flessen kunst en 5x borstvoeding. Zitt ...
Nee geen tips, je kunt zelf een heel mooi schema verzinnen maar kleintjes houden zich daar echt niet aan! Probeer relaxt te zijn hierin en je dochter te volgen, ze krijgt vanzelf een ander ritme als ze eraan toe is.. Ik moet zelf wat relaxter worden omtrent slapen overdag denk ik, dus ik weet hoe lastig het is terwijl ik dit zeg.. succes!

4 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Oké onze zoon is nu 9 weken en hij wil tussen de voeding van 8 ( 9 of 10 uu ...
Laat je hem ook in de draagzak proberen bijvoorbeeld? Onze kleine wil nauwelijks in zijn bedje overdag maar wel in de draagzak slapen. Daar geef ik nu gewoon aan toe.

4 jaar geleden

Hi, my son is 9 weeks old and during his drinking and sleeping he is moving alot onrust, is somebody like me to? Can everyone give advice?

4 jaar geleden

Reactie op LynnAnna

Hey, mag ik vragen waar je deze cijfers vandaan hebt? Ik zou er graag meer ...
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles. :) dit was ook het geval van flesvoeding..

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Ik vind dit heel moeilijk mijn dochtertje is nu 9 weken en ze drinkt nu 130 ...
Ik zou je flesje ophogen naar 150cc en kijken hoe ze het daar op doet. Mijn dochter is nu 11wkn en drinkt 4a5flessen van 180cc. Is na de fles ongeveer 2u wakker en slaapt dan ongeveer 2u voor de volgende fles.

4 jaar geleden

Reactie op Marlin1985

Ik zou je flesje ophogen naar 150cc en kijken hoe ze het daar op doet. Mijn ...
Bedoel je met 150cc, 150cc water excl poeder of inclusief poeder? Ik volg jullie gesprek even😁

4 jaar geleden

Reactie op jsg

Bedoel je met 150cc, 150cc water excl poeder of inclusief poeder? Ik volg j ...
Het is altijd 1 schepje per 30ml dus 5 schepje op 150 ml water.

4 jaar geleden

Reactie op LINN26

Het is altijd 1 schepje per 30ml dus 5 schepje op 150 ml water.
Oke top!

4 jaar geleden

Reactie op Alici

Hi, my son is 9 weeks old and during his drinking and sleeping he is moving ...
Could be numbers of things. Did you try to make him burp during feeding? Or if you can hear the vacuüm breaking at his mouth, try another teat. My son is only accepting the bottle-teats and pacifiers of MOM. If he is lifting his breast by pushing his head back, he needs to burp. And maybe the world is a little to big for him right now, then you can try to swaddle him. Also, take a look at the signalen video's from this site, out helped me alot to learn to read my baby. https://happybabycoach.com/gratis__trashed/videos-babysignalen/

4 jaar geleden

Reactie op LINN26

Het is altijd 1 schepje per 30ml dus 5 schepje op 150 ml water.
Ik denk dat ze bedoeld of je het terug afgiet naar 150 aangezien je met 5 schepjes erbij rond de 170 uit komt. Denk dat dat de vraag was 🙈

4 jaar geleden

Ik laat er maximaal 10 uur tussen. Mijn baby is nu 11,5 week, maar deed hetzelfde met 8 weken. Ik zit sinds week 4 op 5 voedingen, inmiddels 2 x borstvoeding en 3x kunstvoeding 150cc (ben aan het afbouwen). Als de ochtend en avond bv eraf gaat gaan we naar 180-150-150-150-180. Laatste voeding meestal tegen 23, en de eerste meld hij zich meestal ergens tussen 6 en 8 uur.

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Ik denk dat ze bedoeld of je het terug afgiet naar 150 aangezien je met 5 s ...
Haha klopt, maar volgens mij heb je dan in principe nog steeds 150 ml aan water dus denk dat je vanuit dat oogpunt moet rekenen toch? Hij is nu ruim 10 weken en drinkt 2x borst en 4x fles per dag.. eerste fles en laatste fles drinkt hij altijd al 150cc maar die twee er tussenin meestal minder dus ben beetje aan het zoeken

4 jaar geleden

Reactie op jsg

Haha klopt, maar volgens mij heb je dan in principe nog steeds 150 ml aan w ...
Mijn zoontje is zaterdag 10 weken en krijgt 150 zonder af te gieten dus zo’n 170 zeg maar. Ene keer drinkt ie hem helemaal op en de andere keer laat hij 30 staan. Ik bied het aan en kijk hoeveel hij wilt. Laat ie staan prima. Drinkt ie hem op ook helemaal goed. Hij heeft het gelukkig goed aan wanneer die genoeg heeft. Als je kindje dat ook doet kun je het aanbieden en als je denkt dat ie meer honger heeft bijv 😁 gewoon goed naar je kindje kijken dan komt het helemaal goed

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Mijn zoontje is zaterdag 10 weken en krijgt 150 zonder af te gieten dus zo’ ...
Ja zo gaat het hier ook.. dan hou ik het gewoon zo!:)

4 jaar geleden

Je moet ook kijken naar het lichaams gewicht van je baby. Ik geef m’n dochtertje 150 ml per dag. Ik wek haar elke 4 uur zodat ze id nacht gewn door kan slapen. Kom uit op 6 voedingen per dag.