41 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft denk ik alleen de eerste 2 weken na de bevalling in de co sleeper geslapen. Ik had het idee dat ze juist onrustiger sliep bij ons dan in haar eigen kamer. Sindsdien elke nacht in haar eigen kamer en dat gaat super goed. Overigens moet ik wel zeggen dat ze in de sleepyhead (nestje) slaapt die we in haar ledikantje leggen. Bij een nachtvoeding leg ik haar wel in de co sleeper. Maar nachtvoedingen heeft ze bijna niet meer. Ze is nu 11,5 week.

4 jaar geleden

Mijn dochter slaapt vanaf week 6 op dr eigen kamer. Avonden gingen gelijk goed en in de middagen geïnvesteerd door op te pakken, te troosten en weer terug te leggen. Na een paar dagen ging dit ook goed. Jou zoon is nu wat ouder en heeft meer besef. Je zou echt moeten zoeken naar zijn behoefte. Begin bijv. eerst met (in een standaard volgorde verschonen, slaapzakje, muziekje etc) hem weg te leggen en hoe reageert hij erop? Huilt hij? Is hij te troosten en kan je hem wegleggen zodat jij de kamer uit kan? Of heeft hij je liever nog even bij je? Dan kan je naast hem gaan zitten met een hand op zijn buik bijvoorbeeld. Gebruik je een inbakerdoek/zak? Denk aan een knuffeltje, zijn troost! Het is echt zoeken zoeken en nog eens zoeken en het kan zijn dat je er een paar dagen of een week of twee aan kwijt bent, maar het kan ook in 1x goed gaan. Succes! 👍🏼 😊

4 jaar geleden

Van begin af aan op haar eigen kamertje. Ging prima aangezien ze netjes doorsliep. Slaapt nu van 21:30 tot n uur of 05:00-06:00

4 jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 16 weken en slaapt sinds hij 10 weken is op zijn eigen kamertje. Hij maakt zoveel geluidjes, dat ik nauwelijks meer sliep. Ben er van de een op de andere dag gewoon mee begonnen vanaf het eerste slaapje in de ochtend, hij kon ook moeilijk zelf in slaap vallen en wilde daar ook mee oefenen dus dacht dan ben ik in 1 keer klaar als dit lukt, gelukkig na een dag licht protest was het al prima ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Mijn dochter slaapt vanaf week 6 op dr eigen kamer. Avonden gingen gelijk g ...
Hij begint al te huilen voor dat ik hem neer kan leggen in zijn wiegje. Terwijl hij savonds zonder problemen gaat slapen in zijn wiegje. We hebben een avondritueel en passen deze overdag ook toe. Hij slaapt bij ons wel meteen op de borst 🤔

4 jaar geleden

Reactie op Miekegraat

Hij begint al te huilen voor dat ik hem neer kan leggen in zijn wiegje. Ter ...
Aww arme jongen. Hij voelt het al! Zolang hij medisch niets mankeert zou ik zeggen blijven proberen! Je moet echt doen wat goed voelt en vertrouwen om je mama instinct. Ik ben geen voorstander van ‘laten huilen’ en er zijn echt tig tippen die ik heb gelezen en heb toegepast. Het boek ‘baby in een droomritme’ is echt een aanrader. Ik ben nu ‘hoe je baby van 0-12 maanden doorslaapt’ aan het lezen. Ook erg interessant. Deze twee botsen wel op enkele punten, maar jij kan dan gaan voor hetgeen wat bij jullie het meest past.

4 jaar geleden

Reactie op Lianne Finke

Hey hoi. Onze dochter is 12 weken. En dliep al met haar 3e week op haar ka ...
Hadden wij precies zo! Vooral mijn man werd wakker van ieder geluidje 😊 Hij slaapt heerlijk op z'n eigen kamer. Ik zou zeggen: gewoon proberen, en de tijd nemen voor het bed ritueel op de eigen kamer! Succes 💪

4 jaar geleden

Wij werden na 3 weken helemaal gek van alle geluiden, en hij werd wakker omdat wij twijfelde of hij sliep of wakker was. Een avond om te proberen naar eigen slaapkamer gebracht met de intentie om hem s nachts weer te verhuizen naar ons. Gewoon om uit te proberen. Hij is nooit meer terug gekomen naar onze kamer. Wat een verademing voor ons beide! Gewoon proberen. Wij hebben wel 10 weken met de deuren op een kier geslapen.

4 jaar geleden

Wij hebben onze dochter na 4 weken op haar eigen kamer gelegd snachts met de deur op een kiertje en dw babyfoon aan. Ze werd ook steeds wakker van ons en wij van haar. Als ze slaapt maakt het haar niks uit of ze nou bij ons ligt of in haar eigen kamer. Eerste paar keren wel zelf in slaap gewiegd en dan zachtjes in haar bedje gelegd. Toen dat goed ging begon ik als snel met wakker in bed leggen en dan naast haar bedje zitten en haar handje vast houden en het mobieltje aan zo dat ze daar naar kon kijken. Dan viel ze ook fijn in slaap. En nu is het bed ritueel: wakker in bed leggen, mobieltje aan, mama rommelt nog wat op de gang of in de badkamer, en daarna gaat het babyfoon liedje aan en loopt mama weg. Als ze wat begint te jammeren troost ik haar maar ik pak haar niet op (natuurlijk wel als ze echt over de zeik raakt). Ik lach lief naar haar maar ik ga niet over op speelse activiteiten. Want bed = slapen. 😌 En oja ik doe ook altijd de gordijnen dicht zo dat het donker is.

4 jaar geleden

Onze zoon sliep de eerste weken bij ons in een wiegje. Met ongeveer zes weken zijn we overdag het wiegje gaan verplaatsen naar zijn eigen kamer, zodat hij ook daar went met slapen. In de nacht sliep hij toen nog bij ons. Met ongeveer tien weken begon het wiegje wat krap te worden. We hebben toen het ledikant in elkaar gezet op z’n eigen kamer. Overdag hebben we hem leren slapen op z’n eigen kamer in het ledikant. In de nacht sliep hij dan nog bij ons in het wiegje. De eerste dag huilde hij van voeding naar voeding, toen ik hem in z’n ledikant liet slapen in z’n eigen kamer. Dit huilen werd letterlijk iedere dag minder en een week later jammerde hij alleen nog een beetje als ik de kamer uit ging. Vanaf ongeveer elf weken ging het slapen overdag goed en hebben we hem daarom ook in de nacht in z’n eigen kamer in z’n eigen bedje gelegd. Deze overstap is zonder problemen gegaan, ik vermoed omdat hij al gewend was aan het bed en de kamer. Mijn advies is daarom om het stap voor stap aan te pakken zodat de gewenning geleidelijk gaat.

4 jaar geleden

Bij ons sliep ze de nacht door vanaf 8 weken (21-22u tot 7-8u) ze is sinds een week verhuist naar haar kamer en het gaat super goed niks veranderd! We hebben wel haar babynest in haar bed gelegd waar ze ervoor bij ons in sliep, ze merkt geen verschil! We hebben wel een heel goede babyfoon uiteraard anders had ik haar niet verhuist! Ze is nu 14 weken

4 jaar geleden

Reactie op LettyJayden

Bij ons sliep ze de nacht door vanaf 8 weken (21-22u tot 7-8u) ze is sinds ...
Hartstikke gevaarlijk

4 jaar geleden

Je kan beginnen met hem overdag in zijn eigen kamer te laten slapen dat hij went

4 jaar geleden

Na 1,5 week in eigen bedje. Zij maakte berg geluid en wat wij konden slapen sliepen we ook niet 🙈 hup eigen kamer deur op kier en iedereen slaapt hier als een Roosje. Nooit problemen gehad met bedje. Komt ook ze weet niet beter. Ik denk als ze wat ouder worden je er meer moeite mee hebt. Maargewoon doorpakken en zoals ik hieronder las met weekje ist klaar

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Hartstikke gevaarlijk
Wat is er gevaarlijk aan?

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Wat is er gevaarlijk aan?
Slapen in een babybed zonder toezicht

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Slapen in een babybed zonder toezicht
Babynest

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Slapen in een babybed zonder toezicht
Klopt, dat is het ook. Maar als haar kleintje anders niet wilt slapen, blijft er weinig keus over. Buikligging en zijligging wordt ook afgeraden omdat het gevaarlijk is. Maar als je kind niet anders wilt liggen heb je ook weinig keus, behalve een goede babyfoon en meerdere keren langs gaan om te controleren. Ik heb nachten lang geslapen met mijn dochter op mijn buik, levensgevaarlijk, maar ze weigerde ergens anders te slapen (en na een paar nachten val je vanzelf in slaap van vermoeidheid en dat wil je niet). Dus allemaal kussens om mij heen en voedingskussen om ons beide heen. Zodat ik volledig in zithouding sliep met haar op mijn buik en ik met geen mogelijkheid kon gaan draaien en zij niet kon wegzakken. En het zoontje van mijn zus is nog erger, die slaapt het liefst op zijn rug met mamma als een cocon om hem heen. Die slaapt ook in het babynestje naast zijn moeder, dat is namelijk nog altijd veiliger dan wat hij het liefst wilt.

4 jaar geleden

Ons meisje is nu 14 weken en slaapt vanaf de 6e week geloof ik in haar eigen bedje. Vond dat ongelooflijk eng, maar geloof dat zij dat eigenlijk wel heerlijk vond. Gewoon overdag mee begonnen toen ze echt in diepe slaap was in haar eigen bedje gelegd. Zelf zat ik natuurlijk met mijn neus tegen het scherm van de camera geplakt om te kijken of alles goed ging. Daarna af en toe een keer half wakker in haar bedje gelegd. Sinds ze in haar eigen bedje slaapt, slaapt ze ook de hele nacht door. Ik denk dat ze juist last had van bij ons op de kamer slapen op den duur (man snurkt). Probeer het gewoon, wellicht vind ie het ook heerlijk.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Klopt, dat is het ook. Maar als haar kleintje anders niet wilt slapen, blij ...
We zijn het totaal niet eens en dat is prima. Een nestje is iets wat je zelf hebt aangeleerd. Ik kies liever voor veiligere opties of dan maar slapeloze nachten