8 Reacties

2 jaar geleden

Hier zoontje ook bijna 2,5. Middagslaapje na de lunch en in de avond naar bed tussen 7 en half 8. Sinds een week wil hij niet meer naar bed in de avond. We kijken nu of we het middagslaapje in moeten korten maar houden wel vast aan de bedtijd in de avond. Hopelijk een fase die weer snel over gaat

2 jaar geleden

Zoontje is nu 2 jaar en bijna 5 maanden. Slaapt in de middag nog, zowel thuis als op de kinderopvang. Thuis wel langer, maar merk daar geen verschil in als zijnde 's avonds niet willen slapen of vroeger wakker zijn. Onze zoon probeert wel enorm te rekken om te gaan slapen 's avonds. Nog 1 Peppa, nog wat eten, niet pyjama/slaapzak aan, dat soort dingen. Wel is hij sinds 1,5 week heel vroeg wakker. Voor 6en 😮‍💨 en gaat dan echt jammeren en (nep)huilen om maar uit bed te kunnen worden gehaald. Heel vermoeiend. Hopelijk is het een fase (sprongetje ofzo)

2 jaar geleden

Hier al enkele weken zo. Hij is echt niet moe s'avonds. Ik steek hem rond 20h in bed maar hij valt pas rond 21h in slaap. Ervoor ging hij ook altijd slapen rond 19h 19h30. Maar nu ligt hij een uur te babbelen. Ik laat hem vertellen ☺️ hij overloopt zijn dag of praat tegen zijn knuffels. Smiddags slaapt hij ook nog 2h, dat zal wel de reden zijn waarom hij savonds pas zo laat slaapt. Lyaz is wel altijd een vroege vogel geweest, 5h30 klaarwakker. Maar nu slaapt hij tot 6h45 dus ik ben helemaal blij 🥳 Ik ga er van uit dat het opnieuw zal veranderen als hij in september start met school en de middagdut dus zal wegvallen.

2 jaar geleden

Onze dochter doet een middagslaapje rond 12.30u en slaapr san vaak nog 2u. In de middag breng ik haar rond 19.30 naar bed. Voordat ze echt in bed ligt (tandenpoetsen, pyjama aandoen, boekjes lezen) is het 20u. Vaak is ze dan rond 7u weer wakker. Dus ze maakt nachten van 11u.

2 jaar geleden

Herkenbaar haha. Mijn dochter slaapt s middags heel goed nog, echt na 2u vaak wakker maken. Maar 's avonds heeft ze met momenten dat ze nog niet moe is, en klets ze soms nog na 8u en soms ff nep huilen. Denk echt zo'n tussen fase met de middagslaapje die ze toch nog ff nodig hebben. Yslaapt daardoor wel tot 8u half 9 in de ochtend.

2 jaar geleden

Zoontje van 2.5m heeft plots terug verlatingsangst. We moeten erbij blijven zitten, als hij merkt dat we vertrekken is het paniek. Ook snachts wordt hij regelmatig wakker en moeten we er bij blijven. Als we dit niet doen blijft hij gwn brullen en wenen. Iemand ervaring mee?

2 jaar geleden

Reactie op lvl

Zoontje van 2.5m heeft plots terug verlatingsangst. We moeten erbij blijven ...
Hier dochter van 2j 5m. Ze heeft ook zo een fase gehad, we dachten eerst ook angsten (verlating? Donker?) Het was echt krijsen als we haar in bed staken. Maar zijn uiteindelijk met de cry it out methode gegaan. Hierbij ga je na 3-5-10min eens binnen zeg je slaaplekker en leg je, indien nodig, je kindje weer neer en ga je weg. Werkte heel goed, nooit tot de 10min geraakt en na 4dagen was het gedaan. Ze slaapt wel vrij onregelmatig, middagdutje is tussen 11u-12u, vaak 2 à 3uur en 's avonds proberen we haar tussen 19-20u in bed te krijgen. Vaak valt ze pas rond 20u30-21u in slaap. Maar haar opstaan rekt tussen 7u30-9u30. We hebben ook al dagen gehad dat ze om 5u al wakker was. Ik haal ze echter nooit uit bed voor 7u. We proberen zoveel mogelijk op haar signalen van moeheid in te spelen.

2 jaar geleden

Hier het probleem dat mevrouw (2 jaar 5 mnd) s ochtends rond 5 al wakker was. Waardoor ze 's middags kei moe was. Ze gerust 2,5 kon slapen maar ik haar na 1 uur wakker maakte. S avonds nog niet moe en tot 20 uur lag te kletsen. Nu ervoor gekozen om per dag aan te kijken. Bij een drukke, lange dag een 45 minuten slapen en anders gewoon een uurtje chillen (filmpje, boekje, kleuren etc). En dat gaat echt veeeeeeel beter. Hopelijk heb je er iets aan.