49 Reacties

4 jaar geleden

Het 4e sprongetje is een van de langste en kan tot 6wkn duren.. Wat doet hij als je ipv een voeding hem een tutje geeft? Misschien de laatste voeding verhogen als hij echt honger heeft?

4 jaar geleden

Ik begon het ook te krijgen. Eerst een pap aanade laatste fles toegevoegd. En nu sinds een aantal dagen de flessen verhoogd van 180 naar 210

4 jaar geleden

Hier nog nooit doorgeslapen maar wel beter geslapen. Hier nu sinds 5 weken ook om 23.00 fles en ook weer om 2u of 3u of 4u in de nacht een fles. En ze is ook bijna 5 maanden. ik hoor het meer om me heen dus denk vrij normaal.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Het 4e sprongetje is een van de langste en kan tot 6wkn duren.. Wat doet hi ...
Al geprobeerd beide, helaas geen succes

4 jaar geleden

Reactie op Melissa13

Al geprobeerd beide, helaas geen succes
Ah dat is echt balen, laat je hem overdag nog hetzelfde slapen als toen of minder? Misschien dat hij net iets te veel slaapt? ☹️ Ik volg de schema’s van slaaptips voor baby’s , dat werkt voor ons heel goed. Die is met 4 maanden: 7.00 wakker maken 9.00-10.00 slapen 12.00-14.00/14.15 slapen 16.15-17.00 slapen 19.00 slapen Misschien heb je er iets aan. Heel veel succes in ieder geval! Gebroken nachten zijn erg zwaar ❤️

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Ah dat is echt balen, laat je hem overdag nog hetzelfde slapen als toen of ...
Ongeveer zo ziet ons schema er ook uit inderdaad. Jaa pff gebroken nachten, ik ben er niet voor gemaakt😅 Dankjewel❤

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde alleen dan zonder nachtvoeding.. mevrouw sliep eerst mooi van 7 tot 7 en is ook sinds 2 weken drama.. ook veel wakker snachts en dan de fop er weer even in slaapt ze weer even maar word ook zo weer wakker.. wij hebben nu een zazu schaapje besteld.. die gaat een liedje afspelen als ze begint te huilen.. krijgen hem vandaag binnen dus hopen dat dat een beetje helpt zodat we niet meer zovaak heen en weer hoeven lopen.. gebroken nachtjes is voor deze mama ook niks haha 🙈

4 jaar geleden

Klinkt als de slaapregressie van rond de 4 maanden. Hij maakt dan fysiek en mentaal zulke sprongen dat hij er slecht van slaapt. Iets anders dan het “sprongetje” van oei ik groei. Dit is echte en beruchte fase, maar ook die gaat weer voorbij. Heeft hij ook écht honger of kan hij met een speentje ook weer in slaap vallen?

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Hier precies hetzelfde alleen dan zonder nachtvoeding.. mevrouw sliep eerst ...
Laat het ons weten. Hier exact hetzelfde!!

4 jaar geleden

ik weet uit ervaring hoe zwaar het is. Het is alleen even volhouden. Ik merk dat bv geven in de nachten fijn is, alleen overdag heel vervelend. Ze is wil nl om het 1 a 1,5 uur drinken regelmatig. Mijn partner en ik gingen om de beurt naar beneden om de fles te maken en daarna in bed te geven. En in het weekend ging we om de beurt doorslapen. Met bv kan dat niet, maar het is wel makkelijker, vooral als ze liggend in bed gevoed willen worden. Ik gebruik ook nog de cosleeper. Dat maakt het ook makkelijker met bv. Gewoon oppakken en aanleggen, meestal val ik in slaap. En zij ook 🙈. Sta je er alleen voor, die momenten had ik ook met mijn zoon, dan ging ik overdag een dutje samen met mijn zoon. Alleen in het begin was ik een wrak na de dutjes, maar dat went ook.

4 jaar geleden

Mijn zoontje sliep ook door op 10 weken. Op 16 weken werd hij plots ook elke nacht wakker. Als ik hem even een hand gaf of hem even vast nam, viel hij terug in slaap. Hij had geen voeding nodig, enkel wat lichamelijk contact (leek het). Nu is hij 20 weken oud. Hij slaapt nu voor de vijfde nacht op rij door 😊

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Ah dat is echt balen, laat je hem overdag nog hetzelfde slapen als toen of ...
Welk boek/schema is dit?

4 jaar geleden

Tussen de 4 en 6 maanden hebben baby's een slaapregressie en gaan ze even slechter slapen. Je moet dan echt niks veranderen aan z'n schema. Gewoon laten gaan zoals eerst.. Wordt hij wakker.. Prima.. Maar geen voeding geven. Nu raakt hij er weer aan gewend en blijft hij er om vragen.. Dus oude schema aanhouden.. Niks geven.. Na een paar dagen is dat voorbij.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Ah dat is echt balen, laat je hem overdag nog hetzelfde slapen als toen of ...
Ons schema is identiek. 🙌🏼😊

4 jaar geleden

Reactie op Steigerwald

Welk boek/schema is dit?
www.slaaptipsvoorbabys.nl en dan de routinegids. Heb ik echt suuuper veel aan gehad en nogsteeds. Ga nu over na het schema van 5mnd. Ze heeft ook een hele interessante instagram/Facebook pagina om te volgen waar ze veel tips geeft. ☺️

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

www.slaaptipsvoorbabys.nl en dan de routinegids. Heb ik echt suuuper veel a ...
Wat is het schema voor 5 maanden?

4 jaar geleden

Tussen de 4 en 6 maanden hebben baby's een slaapregressie en gaan ze even s ...
Hier is t helaas niet na een paar dagen over.. zijn al 2 weken aan t klieren met gebroken nachten😅

4 jaar geleden

Reactie op eva88-24

Laat het ons weten. Hier exact hetzelfde!!
Eerste nacht met zazu schaapje achter de rug en kan nou nog niet echt zeggen of het helpt.. ze huilt gewoon door als hij begint te "zingen" zegmaar.. misschien dat ze er aan moet wennen, ik weet t niet.. hopen dat er gauw verandering in komt anders gaat hij weer terug haha

4 jaar geleden

Herkenbaar! Hier idem dito

4 jaar geleden

Wij maken onze dochter wakker rond middernacht (mijn vriend gaat telkens laat slapen) voor een flesje.. Anders is ze er ook rond 4u. En nu slaapt ze dan wel na haar middernachtfles verder tot 7u. Onze dochter is wel een lichtgewicht.. Dus alles wat ze extra op heeft is positief.