21 Reacties

2 jaar geleden

Lees juist bij een slaapcoach dar een groot bed vaak niet de oplossing is. Beter pas overstappen naar groot bed als het slapen in ledikant goed gaat. Ons kindje van bijna 2 ook nog in ledikant. Alleen nu ff veel meegemaakt (nachtje ziekenhuis) waardoor hij erg onrustig slaapt en straks tegen ons aan wil liggen. Dan slaapt ie bij ons in bed (gezellig met z'n 4en... 😂).

2 jaar geleden

Onze jongste heeft geen keus. Maar hij heeft ook van die fases waarin hij alles bij elkaar schreeuwt om niet naar bed te gaan. Denk dat je zelf de keus moet maken in welk bed hij slaapt en de ander weg moet halen. Dit om het jezelf niet moeilijker te maken dan dat het al is. En als ie gaat krijsen....ik knuffel hem..leg hem terug en laat hem zodra hij weer gaat huilen even huilen (steeds langer) en dan weer knuffelen (en zeggen dat ie weer kan gaan slapen) leg hem er weer in. Uiteindelijk slaapt ie. En gaat het na een paar dagen op deze manier weer even wat weekjes goed.

2 jaar geleden

Hij is nog zo klein! Erken zijn gevoelens, accepteer dat hij jullie nodig heeft en blijf er eens bij tot hij slaapt. Wellicht scheelt dit een hoop verdriet, angst en frustratie. Onze dochter wordt ook in februari 2 en valt in mijn armen in slaap waarna ik haar slapend ik haar bedje ledikantje op haar kamer leg.

2 jaar geleden

Toevoeging: dus misschien (tijdelijk) een matras ernaast waardoor hij ervaart dat hij deze nieuwe stap niet alleen hoeft te doen?

2 jaar geleden

Onze zoon is van dezelfde leeftijd en heeft ook dat hij in 'ons' grotere bed wilt. Hij wilde of niet slapen of werd 's nachts wakker. We hebben 2 avonden volgehouden met 5 min naar hem toe, dan na 10 min, dan na 15 min en nu slaapt hij gelukkig beter.

2 jaar geleden

Mijn dochter wordt in februari ook 2. Herkenbaar gedrag, ze heeft dit 2 weken gehad. Heb elke keer weer ritme opnieuw herhaald (boekje liedje en ff knuffelen(en nu in een keer geen gehuil meer naar bed. Dus denk ff echt een fase dat ze idee hebben dat ze hierin kunnen bepalen. Denk even volhouden en elke dag hetzelfde herhalen.. groetjes

2 jaar geleden

Onze dochter wordt ook 2 in februari en zij heeft dit ongeveer een maand geleden ook een aantal dagen gehad totdat wij de 5min methode deden; Om de 5 minuten naar haar toe gaan, terug leggen, troosten en weer weg lopen en na precies 5min weer opnieuw en zo door totdat ze slaapt. Na 3 avonden volhouden van ongeveer 6x terug gaan, ging het daarna weer helemaal goed.

2 jaar geleden

Op deze leeftijd zijn ze echt nog te klein voor een groot of open bed. Ik zou niet afwijken van je normale routine en hem gewoon in z'n eigen bedje doen. Misschien even niet relaxed maar zijn weer van die fases. Hier ook gehad maar gaat nu weer goed.

2 jaar geleden

Fijn om te lezen dat iedereen dit wel herkend en dat het dus eigenlijk een fase is. Hoe frustrerend en jammer dat dan voor ons als ouder is maar ook voor de mini zelf. Herkende dit bijna niet van de oudste (meisje). Die lag met deze leeftijd al in haar grote bed ;) want haar bed ging door naar de 2e ^^) Vandaag de 5min regel toegepast en het was nog geen succes. Uiteindelijk na 1.5u heeft hij (en ik net wat eerder) het opgegeven en is hij gaan slapen. Hopenlijk een rustige nacht. Proberen we het morgen weer....

2 jaar geleden

Consequent volhouden wat jij ziet wat hij nodig heeft. Niet dat waar hij zin in heeft. Dat helpt denk ik het beste. Volhouden, het zijn fases, niet telkens toegeven en veranderen want dat geeft alleen maar onrust.

2 jaar geleden

2weken verder en niets is veranderd Dit is nu in z'n totaal al ruim een maand bezig. Erbij blijven zitten en steeds stukje naar de deur resulteert elke keer in dat hij weer wakker wordt. Hem erin leggen en laten huilen is minimaal 15min moord en brand vanuit hem. 5-7-10-15-20min regel. Werkt niet. 2,5u later ben je nog bezig. Wordt hij s nachts wakker zit er niets anders op dan hem bij ons in bed leggen of hij schreeuwt de hele wijk wakker. We zijn ten einde raad ......

2 jaar geleden

Reactie op Alexia

2weken verder en niets is veranderd Dit is nu in z'n totaal al ruim een maa ...
Wat vervelend voor jullie! Ik moet zeggen dat een maand(hoe lang het ook klinkt) eigenlijk normaal is met fases betreft. Je zou kunnen kijken of je contact op kan nemen met slaaptipsvoorbabys op insta. Hoor en zie alleen maar goede verhalen over hun. Ze doen aan telefonische consult. Baat het niet...

2 jaar geleden

Reactie op Alexia

2weken verder en niets is veranderd Dit is nu in z'n totaal al ruim een maa ...
Wij hebben dit al sinds augustus. Nu een matras naast zijn bed gelegd. Als hij naar bed toe gaat dan ga ik naast hem liggen en als hij slaapt ga ik naar beneden weer. Vannacht eerste nacht weer doorgeslapen zonder mij erbij en ik kon weer eens gewoon naast mijn man liggen😁

2 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Wij hebben dit al sinds augustus. Nu een matras naast zijn bed gelegd. Al ...
Ow wauw..... Respect! Nog andere middelen gezocht om dit aan te pakken? Wij zitten aan een osteopaat te denken.

2 jaar geleden

Wij ervaren op het moment het zelfde probleem. Ons zoontje word in februari ook 2 jaar. Sliep altijd heel goed ook middag slaapjes. Nu daar in tegen huilen en schreeuwen naar mama of papa. Hij word alleen maar meer gefrustreerd in zijn bedje alleen. Als ik erbij kom liggen of hij ligt bij mij valt hij in slaap maar zodra ik hem weer in zijn bedje leg begint het verhaal opnieuw. Ook in de nacht word hij random wakker en begint hij te schreeuwen. Helaas ook ten einde raad. Fase waar we elkaar maar in moeten troosten! Hopelijk gaat het snel weer goed met je zoontje !

2 jaar geleden

Onze dame word in februari ook 2 en wij merken nu ook sinds 2 weken dat ze smorgens ontzettend vroeg wakker is.. (tussen 5 en 6).. ze sliep altijd tot 7 uur.. niks veranderd hier qua ritme of iets.. verder slaapt ze wel goed tot nu toe.. smiddags zegt ze wel mama slapen neeh haha, maar als ze eenmaal ligt is het al gauw goed gelukkig!

2 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Onze dame word in februari ook 2 en wij merken nu ook sinds 2 weken dat ze ...
Misschien te lange middag dut ofzo?

2 jaar geleden

Reactie op Alexia

Ow wauw..... Respect! Nog andere middelen gezocht om dit aan te pakken? W ...
Nee, we hebben veel geprobeerd zelf uiteindelijk elke keer met mij mee en manlief naar de zolder😆 Vannacht 2 de nacht met manlief geslapen🥳

2 jaar geleden

Ik vertel voordat hij gaat slapen dat verder iedereen, en waar iedereen gaat slapen. “….” Gaat op zolder slapen “….” Gaat in de blauwe kamer slapen “….” Gaat in de kinderwagen slapen “Mamma gaat in het grote bed slapen” En dan eindig ik met zijn naam en “gaat in z’n eigen bedje slapen”. Gewoon iedereen in het huishouden mee nemen. Ook een eventuele knuffel of huisdier (wij hadden een tijdelijk logeer-konijn). Ik ben er een tijdje geleden mee begonnen toen het ook echt schreeuwen en gillen was elke keer dat ik hem in bed legde. Dan liet ik hem soms wel een paar minuutjes huilen maar elke keer dat ik erheen ging, ging ik steeds hetzelfde riedeltje af (soms een paar keer achter elkaar tot hij niet meer overstuur was) en dan weer weg. Het gaf hem ook heel veel rust te weten waar iedereen was en dat verder iedereen ook gaat slapen. Nu begint hij er zelf al mee en gaat hij daarna rustig slapen. Heel soms moet ik nog een keertje terug. Hij slaapt alleen wel bij mij op de kamer, dus over ‘s nachts kan ik niks zeggen. Ik denk dat de key gewoon is dat je een vast dingetje moet hebben wat je doet, en dat steeds herhalen herhalen herhalen. En soms ook even een minuutje laten huilen en dan weer precies hetzelfde herhalen.

2 jaar geleden

Dat is inderdaad ook ook goede tip. Osteopaat had wel gemerkt dat er spanningen vast zaten in zijn onderbuik en hoofd/ nek. Met 2 behandelingen is het al beter. Maar als hij afgaat, roept hij nog steeds alles bij elkaar. Hopenlijk gaat t snel over......