15 Reacties

3 jaar geleden

Zou ze niet beter slapen als ze minder melk drinkt en meer vast voedsel krijgt? Wij doen in de flessen (ochtend en avond) nu 150 + 2 schepjes zodat er genoeg gegeten wordt. 2 boterhammen in de ochtend, 2 in de middag, vaak in de ochtend naast het fruit nog een cracker oid en in de middag bijv een eierkoek en nog wat lekkers rond 16 uur. Avondeten eet onze dochter helemaal met ons mee. Een flink bord, meestal meer dan onze zoon van 5. Maar moet er wel bij zeggen dat onze dochter al redelijk vroeg ging doorslapen. Dus of dat per se door het eten komt weet ik niet. Het is per kind verschillend.

3 jaar geleden

Oh ja en soms komt ze rond 23.00u ook al weer een keer. Dus een avond fles is niet de oplossing denk ik

3 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Zou ze niet beter slapen als ze minder melk drinkt en meer vast voedsel kri ...
Dankjewel voor je reactie! Ben ik blij mee! T is lastig vind ik hoor want overdag gaat t eten niet super. Dat broodje smiddags is soms in 2x dus als ik er een boterham bij zou doen... Pfff lastig. Misschien is t een fase en komt tot weer terug. Ze heeft al wel eerder poos doorgeslapen dus misschien geduld hahah Maar nogmaals bedankt ik zal eens kijken of we iets met vaste voeding kunnen uitbreiden

3 jaar geleden

Reactie op Jenske

Dankjewel voor je reactie! Ben ik blij mee! T is lastig vind ik hoor want o ...
Je moet niks forceren natuurlijk... maar als ze iets minder melk krijgt (minder schepjes) gaat ze misschien wat beter eten. Bij ons was het een paar maanden geleden ook rommelig en begon onze dochter weer nachtflessen te vragen. Minder melk bleek toen toch de oplossing, hoe gek het ook voelt.

3 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Je moet niks forceren natuurlijk... maar als ze iets minder melk krijgt (mi ...
Ah, ik zal het eens proberen, we zullen zien wat het doet. :) Dankjewel!

3 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Je moet niks forceren natuurlijk... maar als ze iets minder melk krijgt (mi ...
Dus niet zo zeer kleinere flessen maar minder poeder dus?

3 jaar geleden

Hey!! Ons zoontje heeft dit ook.. al sinds ik me kan herinneren. Hij krijgt het volgende Ochtend - 2 broodjes, 10.00-10.30 fruit 200 gr soms wat meer. Dan gaat die vaak slapen. 12.30-13.00 wederom 2 broodjes 15.00 liga/ander koekje of anders lekkers Hierna slaapt die nog kort 17.30 warm eten, ong 300 a 400 gr. Eet soms mee en soms 1.5 2 potje. En knijpzakje yoghurt na. 19.30- 20.00 fles 230 ml ----- tussendoor krijgt ie nog wel is maisvinger, Het kan ook wezen dat het miss komt omdat ze overdag wat teveel slapen. Als dit zo poosje bij ons blijft ga ik even een slaapcoach vragen. Ons zoontje krijgt alleen een fles in de ochtend als hij vrijdags naar de opvang gaat ipv brood. Wij zijn ook zodra hij stukjes goed kon verdragen meer vast voedsel gaan aanbieden. Herken je onzekerheid wel, Ons zoontje slaapt de ene keer door zomaar paar x wel op 2 handen te tellen haha. Maar vaak wordt die eind van de nacht wakker - 04.00- 05.00 en krijg hem dan niet stil en krijgt hij nog wat drinken. Het is helaas wel zo hoe langer je het doet, hoe langer het duurt voordat je er vanaf bent. Afbouwen geprobeerd geen succes. Ik heb mijzelf erbij neergelegd want Ons zoontje heeft nooit doorgeslapen vanaf dat die klein was al niet. Enigste wat ik nog ga proberen is het dus binnenkort inschakelen van een slaapcoach. 1 slaapje is hier nog te weinig, dan gaat die helemaal overstuur naar bed in de avond.

3 jaar geleden

Reactie op Jenske

Dus niet zo zeer kleinere flessen maar minder poeder dus?
Ja, precies. Kun je best eens proberen. Dan vult het minder

3 jaar geleden

Mijn zoontje eet al vanaf 12 maand volledig normale voeding.. ook hij werd nog vaak wakker. Hoe meer vaste voeding hij kon eten, hoe beter hij sliep. Hij krijgt alleen nog een papfles voor hij gaat slapen. Door mijn kinderarts word dit ook zo aangeraden, volgens haar hebben ze voedingstoffen nodig uit "echte" voeding rond deze leeftijd, niet meer uit flesvoeding. Hierdoor kan het zijn dat ze nog wakker word in de nacht omdat ze voedingstoffen "mist". Rond 08.00u krijgt mijn zoontje 2 bruine boterhammen. Rond 10.00u 2 stuks fruit. De lunch om 11.30u, dan eet hij 2 bruine boterhammen en slaapt daarna tot ongeveer 14.00u. Rond 15.00-15.30u een "lekker" tussendoortje ( rijstwafel, koekje, maispuffs of iets anders lekkers ). Rond 17.00-17.30 eet hij gewoon het zelfde als wat wij eten en dat is wel meer als er in een potje zit.. Om 18.45 krijgt hij een papfles en hij gaat om 19.15 op bed. Hij word niet meer wakker tot 07.00 de volgende ochtend. Tussendoor krijgt hij vaak nog rozijntjes of ander gedroogd fruit, hij snoept ook vaak mee van iets wat ik tussendoor eet..

3 jaar geleden

Reactie op Mayk

Mijn zoontje eet al vanaf 12 maand volledig normale voeding.. ook hij werd ...
Ah super! Ja we moeten ook meer op normale voeding dat is zeker zo. Gaan er dat eens even aanpakken! Weet niet precies hoe nog aangezien ze precies in de middag 3 uur achter elkaar slaapt. Bedankt voor je advies hoor!

3 jaar geleden

Je kunt ook proberen om de melkpoeder verhouding met gewone halfvolle melk te mengen. Dan is het nog wel dorst lessend en lijkt het voor je kindje nog dezelfde hoeveelheid, maar heb je niet de extra voedingsstoffen die je kind nu uit vast eten zou moeten gaan halen. En dan zal ze (zoals de anderen ook schrijven) waarschijnlijk ook beter gaan eten. Nu is ze namelijk al helemaal voldaan omdat je nog zo veel flesvoeding geeft. Ze heeft dan helemaal geen trek in normaal vast voedsel :) (Ter vergelijking: onze zoon (14mnd) krijgt in de ochtend 100cc normale melk in een flesje en rond 23:00 150cc normale melk. Verder water tussendoor en als lunch/ontbijt brood+beleg en gewoon avondeten (potje en soms met ons mee).

3 jaar geleden

Ik zou adviseren om vóór haar slaapje van 11:00 de fles door een boterham te vervangen en dan na haar slaapje weer een boterham te geven. Zo doen wij het nu ook omdat Marijn ook precies midden op de dag slaapt. Dus lunch in tweeën :-)

3 jaar geleden

Reactie op Robster

Je kunt ook proberen om de melkpoeder verhouding met gewone halfvolle melk ...
Ah ook al zo een goed advies. Dankjewel!! Soms moet je gewoon even horen van een ander hoe t daar gaat:)

3 jaar geleden

Naar mijn mening geef je te veel melk... Vier grote flessen! En maar 1 boterham? Ze is 15 maanden. Heb je het CB boekje? Kijk daar eens in bij menu voor 1 jarige. Mijn zoontje van 15 maanden krijgt twee flesjes warme halfvolle melk over heel de dag. Voor de rest twee keer een rietjesbeker water. 6:30 150 ml halfvolle melk 7:30 twee boterhammen met boter en pindakaas 10:00 fruit en een boterham met vega paté 11:00/30 150 ml halfvolle melk, daarna dutje 14:00 een boterham 17:30 avondeten met de pot mee, eventueel toetje 19:00 douchen, tanden poetsen, naar bed Soms tussendoor nog een dreumes koekje of snackjes. Mijn zoon deed eerst ook heel weinig eten en slapen ging slecht. Maar toen we dus over stapte naar gewone melk en dat minderen. Ging ie meer gewoon eten en dus ook beter slapen.

3 jaar geleden

Naar mijn mening geef je te veel melk... Vier grote flessen! En maar 1 bote ...
Dankjewel! Ja heeL gek, Sofie zit boven het gemiddelde qua gewicht en lengte is gemiddeld dus eigenlijk denk je er dan niet zo snel over na. Maar we zullen zeker snel beginnen met veranderen! Dankjewel voor je reactie!