12 Reacties

3 jaar geleden

Niet te veel.. speelt vooral met pannen en plastic service. Ik houd marktplaats in de gaten en als ik wat kleins zie haal ik dat. Emmer water en bubbelblaas is ook erg leuk. Kortom ik zou er niet te veel investeren. En misschien helpt het of af en toe wat weg te halen en later er weer bij te leggen? Dan is het weer "nieuw" en interessant.

3 jaar geleden

Wat bij ons nu heel leuk is, is de knikkerbaan die we jaren terug voor onze zoon hebben gekocht. Van Haba Kullerbü, met heel grote houten ballen (kunnen ze dus niet in hun mond doen). Nu zijn ze nog veel te klein om het te bouwen maar onze dochter heeft al heel veel lol met ernaar kijken. Prijzig maar misschien tweedehands wel te vinden.

3 jaar geleden

Hier wordt het keukentje met metalen pannetjes en voedsel van hout veel gebruikt, daarnaast zijn kleine Miele stofzuiger. Hij wil alles nadoen wat ik doe. Zo stofzuigt hij bijv. onder de bank, onder de kast etc. Heel schattig. Daarnaast heb ik wat DIY montessori speelgoed bijv. plastic zakjes gevuld met rijst en verschillende soorten pasta. Vind hij leuk om te voelen en tagliatelle te knakken enzo.

3 jaar geleden

Veel boekjes. Ze houdt van lezen (brabbelt lekker in haarzelf alsof ze ons voorleest) en voorgelezen worden. Verder alles waar ze lekker actief mee kan spelen zoals een fietsje

3 jaar geleden

Meer tips voor speelgoed die jullie kopen voor de kleine?

3 jaar geleden

Blijft lastig ja! Hier begint hij net sinds een week interesse te tonen in autos, toet toet garage. Maar hij vind vooral kleien leuk, spelen met ponpons in t ene bakje doen dan weer andere bakje, te koop bij action. Verven met water, geeft ook geen troep. Tandarts setje vind hij leuk, en gereedschap setje. Voor de rest speelt hij nog niet echt. Hij wilt vooral samen dingen doen. Ik koop dus geen dure dingen, want ja speelt er amper mee. Met sinterklaas ga ik uitproberen of hij little people en playmobil leuk vind.

3 jaar geleden

Duplo, en kleuren met potloden, stickers plakken, boekjes lezen, houten puzzel

3 jaar geleden

Onze dochter vindt puzzels maken heel leuk! Ik struin dus kringlopen af op houten puzzels. Ook wil ze alles nadoen, stofzuigen (dan zij met de kruimeldief), schoonmaken (met haar eigen doekje), was opruimen (in wasmand of uit wasmachine) etc. Ik betrek haar nu bij al mijn eigen klusjes. Verder lezen we veel boekjes, gaan we veel naar buiten: spelen met blaadjes, plas water etc. En is ze druk met het stapelen van blokken en spelen met haar pop. Echt een mini mama 🥰

3 jaar geleden

Ik wil een speelgoed auto en trein kopen. Niet te groot/niet te klein. Hebben jullie adviezen? Wat is leuk?

3 jaar geleden

De treinbaan van IKEA (plus treintjes) is leuk. Daar kunnen ze ook nog lang mee voort. Speelgoed auto’s maakt bij ons niet uit wat we aanschaffen: alle auto’s zijn even favoriet. Wij kopen alles een tweedehands kinderwinkel om de hoek. Maar elke speelgoedwinkel heeft bergen auto’s. Ballen zijn hier ook een groot succes. Wij hebben ook de Fischer Price kassa en bouwspeelgoed voor kleintjes met magneten wat erg in de smaak valt. Een keukentje staat op de verlanglijst voor de 2e verjaardag. Op marktplaats kan je ook veel vinden. Heb je al een fietsje? Ons zoontje fietst de hele dag door op z’n loopfiets door het huis

3 jaar geleden

Ik wil een speelgoedauto of busje kopen. Weet Iemand een leuke? (niet te groot)

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Ik wil een speelgoedauto of busje kopen. Weet Iemand een leuke? (niet te gr ...
Bij onze zoon zijn de auto’s van Little People - Fischer Price erg in trek. Maken ook geluid en sommige hebben ook verlichting. Ander succes zijn auto’s van Duplo.