24 Reacties

5 jaar geleden

Ik speel nog twee keer in de week beach volleybal... Inderdaad ook sneller buiten adem en ik vind het ook wel een beetje spannend ivm duiken etc.. maar ik geloof dat het nog geen kwaad kan zo vroeg in de zwangerschap.

5 jaar geleden

Herkenbaar, ik ben ook sneller buiten adem en verzuur sneller. Ik probeer wel gewoon 2 a 3x te sporten (hardlopen, zwemmen en/of wielrennen) Ene keer voel ik me daarna juist fitter en minder moe, de andere keer juist niet. Ik blijf wel gewoon gaan, maar iets minder fanatiek;-)

5 jaar geleden

Ik kickboks al jaren en durf dat nu niet meer te doen. Ben ook ontzettend moe dus weinig energie er voor haha. Ik probeer te fitnessen met lagere gewichten en meer wandelen

5 jaar geleden

Ik doe aan crossfit, verloskundige en andere mensen gevraagd of dit kwaad kan, maar kan eerste trimester echt nog geen kwaad. Merk wel dat ik niet voor de 100% durf te gaan qua zwaarte van de gewichten..

5 jaar geleden

Ik doe aan hardlopen, bodypump en spinning, alles blijven doen totdat de buik wat zwaar werd. Altijd naar je lichaam luisteren en desnoods de intensiteit of gewichten aanpassen. Het is ook heel erg afhankelijk van hoeveel en vaak je van te voren deed sporten.

5 jaar geleden

Deed altijd paardrijden nu even niet maar dat heeft meer te maken dat ik bang ben om er afvoeren vallen met alle gevolgen. Nu lekker aan de wandel met me paard en honden

5 jaar geleden

Ik doe basketballen. Ben nu 6 weken, afgelopen weken niet getraind ivm vakantie. Nu ben ik toch wel angstig om te gaan en wil het ook nog niet vertellen. Maar nog 2/3 weken tot de zomervakantie, dus wil het toch gaan proberen.

5 jaar geleden

Bij mij ook herkenbaar. Ik had niet verwacht dat dat zo snel zou zijn. Ik ben nu ongeveer 6,5 week. Met mountainbiken en zwemmen merk ik maar een heel klein beetje verschil (fietsend houdt ik onbewust in mijn hoofd er ook rekening mee en daardoor ook iets langzamer), maar met hardlopen is het echt een wereld van verschil. Daarbij voelt het alsof ik echt ergens mijn conditie ben kwijtgeraakt en ik die niet zomaar weer terugkrijg. Ik hoop met blijven proberen dat er straks een moment komt waarop het weer makkelijker gaat.

5 jaar geleden

Wat grappig, ik had er niet zo bij stil gestaan dat het vooral het rennen is waarbij de conditie zo achteruit gaat. Maar inderdaad merk ik het ook vooral tijdens de rondjes inlopen! Het sporten zelf (volleyballen dus) gaat dan nog wel :)

5 jaar geleden

Reactie op Garnaal

Bij mij ook herkenbaar. Ik had niet verwacht dat dat zo snel zou zijn. Ik b ...
Ik hoop ook dat het op een moment weer beter gaat! Haha... we zullen zien!

5 jaar geleden

Hoi ik ben nu 5,5 week en sport normaal 5x per week, vorige week nog gewoon gesport en fanatiek buikspier oefeningen gedaan🙈 had toen nog geen test gedaan en wist dus nog niet dat er een kleine frutsel in m’n buik zit. Voor mij is dit mijn eerste zwangerschap zit helemaal in de wolken haha. Maar ga sowieso m’n sportschema aanpassen naar meer fietsen en wandelen ipv hardlopen. Misschien 1x per week een rustig duurloopje. Groetjes Jill

5 jaar geleden

Ik doe Pilates, ga zo weer sinds ik weet dat ik zwanger ben. Eerste ochtend echt misselijk dus ben benieuwd!

5 jaar geleden

Tot nu toe doe ik nog 2/3x in de week aan hardlopen (nu ruim 5 weken zwanger). Wil dit zo lang mogelijk proberen vol te houden, mits alles goed blijft gaan natuurlijk :)

5 jaar geleden

Ik heb een schema krachtsport en doe kickboksen! Ik ga dit beide niet doen tot 12 weken en hierna m’n schema laten aanpassen zodat ik wel gewoon kan blijven sporten!

5 jaar geleden

Reactie op EdithM

Tot nu toe doe ik nog 2/3x in de week aan hardlopen (nu ruim 5 weken zwange ...
Gaat het hardlopen bij jou zoals normaal? :)

5 jaar geleden

Hi, ik ben nu 4wk + 4 en squash 2 tot 3 keer pwr week dat gaat nog goed alleen merk ik wel dat ik soms sneller last heb van rugklachten. Hardlopen heb ik nog niet geprobeerd...

5 jaar geleden

Hardlopen gaat bij mij op zich nog gewoon goed. Heb wel de snelheid aangepast, loop normaal rond de 14 km p/u en nu terug naar 10km p/u gegaan en dat dan ong 5 km om gewoon even iets gedaan te hebben dan dat ik langer door ga. Dat gaat wel goed

5 jaar geleden

Ik heb gisteren (8w) nog een kwart triathlon gedaan. Ging eigenlijk wel goed. Het lopen niet zo meer (maar dat lag volgens mij meer aan de warmte, anderen hadden daar ook last van). Ik ga (on)bewust wel iets minder ver dan anders.

5 jaar geleden

Ik zit nu op 12 weken en loopt bij de fysio omdat ik mijn voet gebroken had. De laatste keer (week terug) dat ik daar was was ik na het sporten enorm misselijk.. Nu niet echt meer de behoefte daaraan dus hou het echte sporten op een laag pitje. Voel me zo beroerd als ik misselijk ben. Ik wandel veel dus wat dat betreft kom ik wel aan de beweging. Meer die hier last van hebben?

5 jaar geleden

Reactie op RidderCindy

Ik zit nu op 12 weken en loopt bij de fysio omdat ik mijn voet gebroken had ...
Hier hetzelfde... normaal 4x in de week! Waaronder boksen en crossfit. Sinds ik zwanger ben en me ook zo beroerd voel niet meer gedaan. 2x half uur op spinfiets gezeten. Ga ook veel liever wandelen! Voel me dan ook veel prettiger en minder misselijk. Sporten komt wel weer als ik me wat beter voel denk ik dan maar :)