37 Reacties

5 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik paardgereden tot de 28 weken, ging heel goed en vond het erg fijn! Daarnaast ben ik vanaf de 20weken toen begonnen met zwangerschapszwemmen. Dat wil ik nu eigenlijk weer gaan doen.

5 jaar geleden

Ik wil ook graag sporten, maar ik merk dat ik zo moe ben. En als het zo warm is lukt het mij helemaal niet...

5 jaar geleden

Ik wil ook graag sporten, maar ik merk dat ik zo moe ben. En als het zo war ...
Heb ik ook last van maar probeer me er dan juist over heen te zetten. Uiteindelijk levert sporten ook weer energie op. Gewoon je situatie uitleggen en dan houden ze er rekening mee

5 jaar geleden

Dat klopt helemaal. 💪🏼

5 jaar geleden

Weten jullie ook tot wanneer je alle oefeningen mag doen? En of je alle oefeningen mag doen? Zoals buikspieren...

5 jaar geleden

Weten jullie ook tot wanneer je alle oefeningen mag doen? En of je alle oef ...
Wat ik me heb laten vertellen mag je tot twaalf weken rechte buikspier oefeningen doen. Dus echt sit ups en crunches. Daarna niet meer. Maar dat is het enige behalve fysiek contact sporten zoals voetbal dat is ook niet meer verstandig na 12 weken

5 jaar geleden

Ik vind het soms ook wel lastig vanwege vermoeidheid maar ik merk wel dat als ik toch ga (ook al ga ik een stukje wandelen) dat ik daarna juist wel weer meer energie heb. Dus dat motiveert me dan wel weer om toch te gaan :-)

5 jaar geleden

De eerste 3 maanden mag je in principe alles (met gezond verstand), daarna geen rechte buikspieren. En goed drinken en luisteren naar je lichaam :-)

5 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik paardgereden tot de 28 weken, ging heel ...
Ik ben nu 7 weken en durf gewoon niet meer. Dan is mijn paard ook niet het braafste paard wat je kan hebben. Ben er nooit afgevallen maar ben bang met zijn bokken, steigeren en de rest van de truccendoos dat ik er dalijk wel een keer langs lig. Heb nu een ruiter die hem rijd.

5 jaar geleden

Paardrijden wordt ook afgeraden toch?

5 jaar geleden

Reactie op Robster

Paardrijden wordt ook afgeraden toch?
Geen idee. Ken genoeg mensen die tot een week of 30 inderdaad dood hebben gereden. Voor mij is het lang me werk geweest. Dan vind ik een braaf paard nog niet zo erg maar met het verstand dat mijn paard dat niet altijd is wacht ik toch maar even. (Daarbij heb ik ook geen puf voor het rijden ben 24/7 misselijk en vaak heel moe.)

5 jaar geleden

Reactie op Robster

Paardrijden wordt ook afgeraden toch?
Ben eens gaan lezen op knhs. Hier zeggen ze dat er weinig onderzoek naar gedaan is. Maar zolang je je buik niet voelt het niet zoveel kwaad moet kunnen. Echter is het wel oppassen want ook van een vraag paard kan je vallen. Door een val of een trap van je paard kan je stomp buiktrauma krijgen. Dus toch wel degelijk oppassen.

5 jaar geleden

Zwemmen is heerlijk

5 jaar geleden

Ik doe aan hardlopen en bootcamp/kickboks/zaktraining :) En wil het echt zolang mogelijk blijven doen hoor!

5 jaar geleden

Ik speel volleybal. Ik speel tot de zomerstop. Dat is tot 10 weken. Daarna wil ik zwemmen

5 jaar geleden

Ik doe trouwens geen buikspieren meer hoor vind dat nog niet zo een fijn gevoel nu

5 jaar geleden

Ik doe aan jazzballet en bootcamp. Heel toevallig zat ik net 2 maanden bij de mommy bootcamp training, omdat mijn sport maatje in januari is bevallen. Nu kan ik gezellig daar blijven😄

5 jaar geleden

Twee keer in de week een partij banen zwemmen. En nu helemaal lekker, want het is buiten

5 jaar geleden

Ik ga vanaf 12 weken licht fitness weer oppakken en 1x per week zwemmen

5 jaar geleden

Ik doe aan hardlopen en wielrennen. Ga kijken hoe lang ik het volhoud. Daarna ga ik zwemmen en wandelen. Heb ook een app gevonden met oefeningen voor tijdens de zwangerschap.