37 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op Sista_me

Ik doe aan hardlopen en wielrennen. Ga kijken hoe lang ik het volhoud. Daar ...
Welke app is dat dan?

5 jaar geleden

Ik gebruik de app PregNur voor dagelijks bewegen

5 jaar geleden

Reactie op M1323

Ik gebruik de app PregNur voor dagelijks bewegen
Mijn telefoon heeft die app niet

5 jaar geleden

Reactie op M1323

Ik gebruik de app PregNur voor dagelijks bewegen
Die heb ik ook! Zwangerschaps oefening en beweging staat er bij

5 jaar geleden

Voor de mede paardrijddames reacties. Je moet inderdaad wel uitkijken met paardrijden, net als met contactsporten. Maar met fanatiek sporten moet je nu sowieso uitkijken. Misschien wel goed om te bedenken dat als je doorgaat tot later in je zwangerschap je een kans hebt dat je doorgang beneden te strak zou kunnen zijn, dus ik heb wel extra oefeningen gedaan om mijn bekkenbodemspieren te kunnen ontspannen. Ik heb een paardenomgeving en het verschilt voor iedereen tot wanneer zij kan en wil blijven rijden. Belangrijkste is: als het niet goed meer voelt, niet doen! Ik ga morgenochtend wel weer genieten van een heerlijke buitenrit met Strijd van Salland!

5 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Voor de mede paardrijddames reacties. Je moet inderdaad wel uitkijken met p ...
Precies wat je zegt. Je moet je er goed bij voelen en als dat niet zo is niet doen. Goed verwoord 👍🏻👍🏻

5 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Voor de mede paardrijddames reacties. Je moet inderdaad wel uitkijken met p ...
Hier ook een ruiter! Ik rij momenteel niet te intensief, althans dat probeer ik haha. Ben rustig op zoek naar een bijrijder zodat mn merrie straks gewoon doorgereden wordt , mocht ik het niet meer kunnen/ willen! :)

5 jaar geleden

Ik doe aan hardlopen, zaktraining, krachttraining en wil ook weer de spinning gaan oppakken. Alleen heb ik afgelopen week niks gedaan; te moe, te warm, te lamlendig. Hoop me vanaf het 2e trimester weer goed op die laatste 3 te kunnen richten. Schijnt dat je erna je energielevel weer meer op peil hebt.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik zit nu in de 6e week, maar ieder bezoekje aan de sportschool valt me steeds zwaarder. Mijn conditite gaat zienderogen achteruit. Hebben meer daar last van?

5 jaar geleden

Reactie op DdB

Ik zit nu in de 6e week, maar ieder bezoekje aan de sportschool valt me ste ...
Hoi DDB, Ik draag tijdens het sporten een smartwatch en dan zie ik objectief bevestigd dat ik het zwaarder heb dan voorheen. Ik probeer vooral te doen wat ik kan en als ik ergens last van krijg even gas terug te nemen. Nu ruim 6 weken zwanger, maar wil ondanks de misselijkheid toch lekker blijven sporten.

5 jaar geleden

Ik doe zelf aan modern ballet. Nu is de vakantie bij mijn dansschool al begonnen dus hoef ik op het moment niet te dansen. Modern ballet lijkt me dan ook geen goede optie omdat het ook veel grondwerk betreft. Ik overweeg om over te switchen naar klassiek ballet. Iemand hier ervaring mee of dit kan ?

5 jaar geleden

Reactie op DdB

Ik zit nu in de 6e week, maar ieder bezoekje aan de sportschool valt me ste ...
Ik doe veel aan hardlopen rende voorheen met gemak 10km dat doe ik nu niet meer.. Ren 5km en dat gaat dan net Nu 6+2 zwanger maar ga het hardlopen zolang mogelijk volhouden en anders word het op gegeven moment wandelen

5 jaar geleden

Ik ben 7 weken en zo misselijk, ik kom echt niet aan sporten toe! Herkenbaar voor iemand?

5 jaar geleden

Reactie op jdk85

Ik doe zelf aan modern ballet. Nu is de vakantie bij mijn dansschool al beg ...
Hi, volgens mij kan dat prima! Zelf wil ik die switch ook gaan maken. Dansen zit er voor mij nu (7 weken) even helemaal niet in, want ik raak van traplopen al volledig buiten adem, maar in het 2e trimester hoop ik wel weer! Draaien en springen lijkt me niet fijn, maar barre oefeningen zijn denk ik juist heel goed.

5 jaar geleden

Hi! Jaa wat ik begrijp van de meeste is dat je gewoon kan blijven sporten en dat het erg goed voor je is tijdens de zwangerschap.. Ik doe krachttraining en cardio 3 tot 5 keer in de week maar ik merk wel aan mezelf dat ik sneller moe ben bij de cardio en dat ik de krachttraining een stukje lichter of hetzelfde gewicht als een paar weken geleden bijv moet gebruiken. Het is me anders echt te zwaar... Buikspieren train ik idd ook niet voor de rest wel alles gewoon😁

5 jaar geleden

Reactie op annieb

Ik ben 7 weken en zo misselijk, ik kom echt niet aan sporten toe! Herkenbaa ...
Ja dat herken ik, ik ben ook erg moe. Dus het kost me nu al moeite genoeg om de gewone dingen te doen. Laat staan te sporten.. Hopelijk in het 2e trimester..

5 jaar geleden

Hi ik ben ook ontzettend moe maar ik merk dat bijvoorbeeld dat wanneer ik dan toch actief ben, ik squash, dat ik daarna meer energie heb. Ik zou bv geen oefeningen in mijn eentje kunnen doen dan haak ik af maar iets actiefs met iemand anders zeker een aanrader