25 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees mee, mijn zoontje wordt deze week ook 4 maanden en wil hier ook graag mee beginnen 🙃

4 jaar geleden

Ik heb eerst een week alleen groente hapjes gegeven.. pap probeerde ik vandaag voor het eerst, doe ik met een lepeltje, maar dat spuugt ie uit lijkt hij echt heel vies te vinden 🙈 binnenkort maar weer proberen ☺️ dat van arseen heb ik ook gelezen dus vandaar dat ik eerst met de groente ben begonnen en dat wel dagelijks aanbiedt.. de difrax 123 speen of L speen is geschikt voor pap volgens mij.

4 jaar geleden

Ik heb mijn dochter van 4 maanden haar laatste fles met pap gegeven, dus echt een papfles en ze reageerde er goed op. Nu geef ik tussen 2 voedingen ook 3/4 lepeltjes groente en meestal is dat rond 5/6 uur.

4 jaar geleden

Ik volg het opbouwschema van olvarit. En nee olvarit is niet alleen van de kant en klaar potjes. Ze adviseren het de eerste weken zelf te bereiden. In het schema staat per week hoe je kunt opbouwen. Je start met enkel groente, daarna komt er pap bij en in week 3 mag je gaan oefenen met fruit. Er staat bij hoe vaak je een bepaalde groente of fruit moet herhalen etc. Ik vind het een fijn en duidelijk en voel me er goed bij. Wij zitten nu in week 2 en ons mannetje vind de hapjes fantastisch.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is vandaag 4 maanden afgelopen zaterdag begonnen met een fruithapje(banaan). Ze had nog geen 4 lepeltjes op, maar ik heb het geweten. Ze heeft de hele nacht lopen krijsen! Waarschijnlijk last van darmkrampjes. Ik vraag me af of dat al kan van die paar hapjes.🤷🏼‍♀️, maar Ik wacht toch nog maar even een maandje af met hapjes.

4 jaar geleden

Reactie op Snadoria

Ik heb mijn dochter van 4 maanden haar laatste fles met pap gegeven, dus ec ...
Dankjewel voor jou reactie

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Ik heb eerst een week alleen groente hapjes gegeven.. pap probeerde ik vand ...
Dankjewel voor jou reactie

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Ik heb eerst een week alleen groente hapjes gegeven.. pap probeerde ik vand ...
Wat bedoelen jullie juist met pap?

4 jaar geleden

Reactie op DorienDHoe

Wat bedoelen jullie juist met pap?
Groente elke dag, pap niet elke dag omdat dat ook niet goed schijnt te zijn.. en dan na een week of 3 a 4 ga ik fruit proberen

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Groente elke dag, pap niet elke dag omdat dat ook niet goed schijnt te zijn ...
Maar welke pap? Is dit een melkvoeding met granen aan toegevoegd of iets anders?

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 4 maanden + 1 week. Vorige week begonnen met verse hapjes.. Brocoli, wortel en banaan. Krijgt gewoon z'n fles.. En ongeveer een half uur na de fles krijgt hij fruit en dan na de middagfles krijgt hij groente. Alles ter grote van een ijsklontjes. Eerste paar hapjes waren wennen. Maar gaat super goed. Leuk om te doen.

4 jaar geleden

Reactie op DorienDHoe

Maar welke pap? Is dit een melkvoeding met granen aan toegevoegd of iets an ...
Zonder granen, volgens mij mogen granen nog niet ook maar weet niet zeker hoor

4 jaar geleden

Reactie op DorienDHoe

Maar welke pap? Is dit een melkvoeding met granen aan toegevoegd of iets an ...
En ik maak het met flesvoeding melk

4 jaar geleden

Reactie op SanneMacey

Mijn dochtertje is vandaag 4 maanden afgelopen zaterdag begonnen met een fr ...
Dat kan! Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek te vinden op internet dat de darmpjes eigenlijk nog niet rijp genoeg zijn voor iets anders dan melkvoeding.

4 jaar geleden

Ons zoontje is 3 maanden en 3 weken. Wij geven hem in de avond zijn gewone fles en dan 2 theelepeltjes pap erbij. Dit omdat we een grote eter hebben en we hem anders niet verzadigt krijgen, ook dit in de ochtend om hem langer dan 2 uur een vol gevoel te geven. Consultatie bureau gaf dit als optie, geprobeerd en bevalt goed en reageert hij heel goed op. Volgende week beginnen we met groente, we gaan het zelf maken. Beginnen bewust met groente, omdat ze zeggen dat ze dan op latere leeftijd beter groente gaan eten. Ik pak hem tussen de 2 middag flessen in eerste instantie. Er is een site/app Hapjesplan en ik vond dit heel fijne informatie. 🤗🤗

4 jaar geleden

Reactie op MB1-24

Ons zoontje is 3 maanden en 3 weken. Wij geven hem in de avond zijn gewone ...
Bedankt voor de tips👍🏻

VRIEND

4 jaar geleden

Omdat onze zoon veel last heeft van dunne ontlasting zijn wij begonnen met rijstebloem van Olvarit gemengd met 30cc melk als tussendoortje. Deze hoeveelheid gaan we nu langzaam opbouwen tot een volwaardige maaltijd. De ontlasting begint al beter te worden (rijstebloem kan stoppende werking van de darmen hebben, bij die van ons voldoende om geen extreem dunne ontlasting meer te hebben). Op advies van consultatiebureau kan ik vanaf woensdag ook beginnen met groentehapjes.

4 jaar geleden

Reactie op AmyCastelijns

Ik volg het opbouwschema van olvarit. En nee olvarit is niet alleen van de ...
Dankzij jouw berichtje volg ik nu ook het hapjesplan haha. Superhandig en geeft een fijn gevoel! Hoe oud is je zoontje?

4 jaar geleden

Ik volg ook het hapjes plan maar sinds gister gestopt met de rijstebloem. James kreeg er gigantische darmkrampen van.

4 jaar geleden

Welk hapjesplan volgen jullie?