4 Reacties

2 jaar geleden

Wij zijn ermee gestopt net voor z'n 1e verjaardag. Hij is nu ook 20.5 maand. Cold turkey is de beste optie. 2 dagen even een beetje vervelend.. Maar je moet er absoluut niet aan toe geven. Weg is weg. Hoe vervelend ook.. Hoe erg huilen ook.. Hoe irritant het ook voor iedereen is... De aanhouder wint. 😊wij waren er echt binnen 2 dagen vanaf.. Zo fijn!! En vergeet de speen op de opvang ook niet weg te halen..

2 jaar geleden

Onze dochter had hem ook alleen bij slapen en lange autoritten. Wij zijn bij 18 maanden gestopt, het plan was voor de geboorte van haar zusje (januari) en hebben gewacht tot we een goede aanleiding vonden. Deze vonden we bij 18 maanden op de terugweg van een autorit. We hebben bij langere autoritten altijd 2 spenen mee, de 1e gooide ze weg en ik kon er niet bij en even later hetzelfde met de 2e. We moesten nog een uur rijden, maar niet gestopt en volgehouden tot huis. Onderweg zei ze steeds “speen weg” en dat hebben we zo gelaten. De nachten gingen goed, moesten alleen bij het op bed brengen even 2/3 x terug om te troosten dat haar speen echt weg was, maar dat ze nu toch moest gaan slapen. Na 2 nachten was dat klaar, bij haar middagdutjes heeft het 5 dagen nodig gehad. Het is nu ook echt klaar, ze geeft er ook niet meer om als andere kindjes hem inhebben. Even zielig, maar we hebben het idee dat de aanleiding positief heeft meegewerkt in de begripvorming.

2 jaar geleden

Oh en we hebben een klein knuffeldoekje van Dikkie dik voor in haar bed gekocht (die lag al even klaar) met haar naam erop, die hebben we gegeven als troost voor de verdwenen speen. Achteraf doet ze daar alleen niks mee, lig in een hoekje van haar bed haha!

2 jaar geleden

Mijn dochter krijgt de speen alleen op momenten dat ze gaat slapen. Dus ik laat het ook zo nog even, overdag let ik er wel echt op en bij de opvang krijgt ze het overdag ook niet. Als ze 2 is gaan wij zeker kijken wanneer t goede moment is.